1394/3/27 - 05 : 36
کد خبر: 3504
استاندار آذربايجان شرقي:
دغدغه احياي درياچه اروميه بايد مردمي شود
احرارنيوز:استاندار آذربايجان شرقي گفت: امروز احياي درياچه، دغدغه اصلي همه ماست، اما اين دغدغه را بايد مردمي کنيم و مردم را هم با خود همراه کنيم.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي اسماعيل جبارزاده در جلسه شوراي فرهنگي اجتماعي احياي درياچه اروميه، با تاکيد بر اين که همه مشکلات و واقعيت‌ها بايد در جلسات بيان شود، اظهار داشت: اگر قرار باشد گزارش‌هاي کاذب بدهيم خود را فريب داده‌ايم.

وي بحث اصلي در موضوع درياچه اروميه را بحث نرم‌افزاري دانست و گفت: امروز مهم‌ترين بخش مشکل درياچه، ساکنان اطراف آن هستند که بايد آنها را همراه کنيم.

جبارزاده با تاکيد بر نقش محوري شوراهاي اسلامي در برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه، گفت: امروز بايد فلش حرکت را به سمت شوراها برگردانيم و از شوراها بخواهيم به صورت جدي در اين زمينه دولت را کمک کنند.

وي با اشاره به اين که اگر شوراهاي روستايي نخواهند اتفاقي بيفتد هيچ يک از پروژه‌ها عملي نخواهد شد، افزود: براي اين که کشاورزان و ساکنان اطراف درياچه، برنامه‌هاي احيا را عملياتي کنند شوراها بايد وارد ميدان شوند.

جبارزاده گفت: ما خاضعانه و صادقانه در خدمت کشاورزان هستيم و شوراها در اين مقطع بيشترين کمک را مي‌توانند به ما بکنند.

وي از فرمانداران و بخشداران استان خواست در توجيه و همراه‌سازي شوراهاي اسلامي با برنامه‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه تلاش کنند.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با تاکيد بر اين که هيچ کس نبايد از بحث درياچه اروميه استفاده ابزاري کند، گفت: هر زمان که شاهد استفاده ابزاري از اين بحث باشم بر خلاف روحيه‌ام، افشاگري کرده و نمي‌گذارم به مردم دروغ گفته شود.

وي تصريح کرد: نمي‌گذاريم بحث درياچه اروميه سياسي شود، به ويژه در چند ماه آينده که ممکن است به هر بهانه‌اي مسايل بزرگنمايي شود.

جبارزاده در بخش ديگري از سخنان خود ابلاغ تصميمات کلان ستاد احياي درياچه اروميه به مسوولان استاني و انتظارات مشخص ستاد از فرمانداران و بخشداران را خواستار شد و گفت: احياي درياچه اروميه يکي از اولويت‌هاي استاني است و اين بحث در همه هسته‌هاي کليدي سند تدبير توسعه شهرستان‌ها به نحوي تاثيرگذار است.

وي افزود: تغيير روش آبياري و الگوي کشت، مديريت بهينه و صرفه‌جويي در مصرف آب و هدايت آب به سمت درياچه اروميه از مهم‌ترين موضوعاتي است که در برنامه احياي درياچه بايد مورد توجه قرار گيرد.

جبارزاده همچنين خواستار ارايه اطلاعات بيشتر از سوي ستاد احياي درياچه اروميه به مسئولان استاني و فرمانداران و بخشداران شد و گفت: هرچه به فرمانداران و بخشداران بيشتر اطلاعات بدهيم قطعا بيشتر مي‌توانند با کمک شوراها مردم را همراه کنند.

وي افزود: تا همراهي مردم اتفاق نيفتند دستگاه‌هاي اجرايي نمي‌توانند به طور کامل موفق باشند و براي همراهي مردم قاعدتا اطلاعات بيشتري لازم است.

استاندار آذربايجان شرقي بر استفاده از ظرفيت رسانه ملي در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: ما در بحث اعتياد از طريق اطلاع‌رساني نتيجه خوبي گرفتيم و امروز نه تنها اعتياد يک موضوع مخفي نيست بلکه همه خانواده‌ها نسبت به خطرات و راه‌هاي پيشگيري از آن آگاهي دارند.

وي با بيان که بايد صدا و سيما به صورت جدي به صحنه بياوريم، افزود: مشابه اين اقدامات بايد در بحث آب نيز انجام شود و مي‌توانيم با توليد برنامه‌هاي مختلف همراهي مردم را جلب کنيم.

جبارزاده از همراهي همه‌جانبه دستگاه قضايي با مديريت استان تمجيد کرد و گفت: در خصوص بحث کم‌آبي نيز دستگاه قضايي بايد نسبت به اهميت قضيه و ضرورت برخورد با برداشت غيرقانوني آب توجيه شود که در اين صورت قطعا همراهي خواهد کرد.

وي افزود: مجلس شوراي اسلامي نيز براي کمک به مسئولان در جهت اجراي دقيق قوانين اعلام آمادگي کرده و بايد از اين ظرفيت به طور کامل استفاده کنيم.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که از دست‌اندرکاران احياي درياچه اروميه تشکر مي‌کنم، اما اين کار تلاش مضاعف مي‌خواهد، افزود: امروز احياي درياچه، دغدغه اصلي همه ماست، اما اين دغدغه را بايد مردمي کنيم و مردم را هم با خود همراه کنيم.

وي تصريح کرد: آذربايجان شرقي در اجراي تصميمات ستاد احياي درياچه اروميه، تمام و کمال قدم برداشته و بعد از اين هم به نحو احسن مصوبات ستاد را اجرا مي‌کند.

جبارزاده گفت: دستگاه‌هاي اجرايي استان سال گذشته کار با بدون کمترين اعتباري آغاز کردند و امسال هم با همين روحيه کار را ادامه خواهند داد.

وي افزود: ما کارها را خيلي وابسته به اعتبارات نمي‌دانيم و تا جايي که در توان داشته باشيم پيش خواهيم رفت و مصمم هستيم با همه امکانات موجود در جهت تحقق وعده دکتر روحاني به مردم حرکت کنيم.

جبارزاده گفت: کساني که درياچه اروميه را به اين وضعيت رساندند امروز نيستند و ما مي‌خواهيم اشتباه‌هاي آنها را جبران کنيم و به اين کار افتخار مي‌کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.