1394/3/27 - 16 : 28
کد خبر: 3494
دست موفق‌ترين مربي تراکتور در آسيا رو شد
حرکت يکي بود، يکي نبود «توني» در تراکتور
احرارنيوز:توني اوليويرا با يک قهرماني در جام حذفي و دو نايب قهرماني در ليگ برتر موفق‌ترين مربي تيم تراکتورسازي در مسابقات کشوري است.

به گزارش احرارنيوز، توني اوليويرا در مجموع 69 بازي رسمي روي نيمکت تيم تراکتورسازي نشسته و در مسابقات ليگ موفقيت‌هاي قابل ذکري به دست آورده است، اما در باشگاه‌هاي آسيا کارنامه اين مربي پرتغالي قابل قبول نبوده و در 18 بازي 11 شکست متحمل شده است.
توني اوليويرا در تيم تراکتورسازي 31 پيروزي به دست آورده و در 18 بازي نيز تراکتور با هدايت وي به تساوي دست يافته و در بيست بازي نيز شکست خورده که تقريبا نيمي در باشگاه‌هاي آسيا است.
حضور اول توني اوليويرا
وي در ابتداي فصل 92-91 به عنوان سرمربي تيم تراکتورسازي انتخاب شد. تراکتورسازي در اين فصل با هدايت توني هيچگاه صدرنشين نشده و همواره در تعقيب استقلال بود. با شکست تراکتورسازي برابر استقلال روند نزولي اين تيم آغاز شد و تراکتورسازي در 10 بازي بعدي تنها يک پيروزي برابر داماش گيلان کسب کرد و در نهايت دو هفته به پايان مسابقات توني از سمت خود برکنار و حسن آذرنيا مربي اين تيم در دو بازي باقيمانده برابر تيم فولاد هرمزگان و پرسپوليس تهران شد.
در جام حذفي نيز تيم تراکتورسازي برابر داماش به تساوي رسيده و در ضربات پنالتي از اين رقابت حذف شد.
در باشگاه‌هاي آسيا نيز تيم تراکتورسازي تنها برابر الجزيره امارات به پيروزي رسيد و با يک برد، يک تساوي و چهار شکست در انتهاي گروه قرار گرفت.
در مجموع عملکرد توني در حضور اول خود در تيم تراکتورسازي 17 برد، 13 تساوي و 9 شکست  و کسب عنوان نايب قهرماني ليگ برتر بود. هر چند 6 امتياز دو بازي آخر در ليگ برتر را آذرنيا کسب کرده بود

حضور دوم توني اوليويرا
در فصل 93-92 وي در 5 هفته مانده به اتمام ليگ برتر جانشين مجيد جلالي شد. سه شکست متوالي برابر تيم‌هاي نفت تهران، راه‌آهن تهران و فولاد خوزستان و دو پيروزي برابر استقلال خوزستان و استقلال تهران عملکرد وي در بازي‌هاي باقيمانده بود.
شکست 3 بر صفر برابر نفت در تهران و سه بر صفر برابر راه آهن در تبريز سنگين‌ترين شکست تيم تراکتورسازي در سال‌هاي اخير بود. اما پيروزي 3 بر يک برابر استقلال در تهران به نوعي انتقام از مربي سابق تيم تراکتورسازي و اين استقلال تهران محسوب مي‌شد.
در جام حذفي تراکتورسازي با چهار پيروزي قهرمان اين رقابت‌ها شد که دو برد سهم مجيد جلالي بود و برد در نيمه نهايي برابر فولاد خوزستان و فينال برابر مس کرمان با توني به دست آمده و قهرماني به نام اين مربي پرتغالي زده شد.
در باشگاه‌هاي آسيا نيز تراکتورسازي تنها برابر الاتحاد عربستان به برتري دست يافت و با يک پيروزي، دو تساوي و سه شکست در رده چهارم گروه قرار گرفت.
عملکرد توني در حضور دوم خود 5 پيروزي، دو تساوي و 6 شکست بوده و تراکتورسازي با اين مربي قهرمان جام حذفي شد، هر چند نيمي از راه قهرماني را تراکتورسازي با جلالي طي کرده بود.
حضور سوم توني اوليويرا
توني در فصل 94-93 در هفته بيستم به جاي رسول خطيبي هدايت تيم تراکتورسازي را برعهده گرفته و در يازده بازي ليگ برتر آمار خيره‌کننده 8 برد، دو تساوي و تنها يک شکست را به دست آورد.

توني اگر در يکي از دو تساوي خود برابر گسترش فولاد تبريز و يا نفت تهران به پيروزي دست مي‌بافت، اولين قهرماني تيم تراکتورسازي در ليگ برتر را کسب مي‌کرد. هر چند اشتباهات داوري در دو بازي تراکتورسازي با نفت تهران و سپاهان اصفهان تاثيرگذار بود و قهرماني را از تراکتورسازي ستاند. تراکتورسازي در نيم فصل نيز براي اولين بار با هدايت رسول خطيبي قهرمان شده بود.
اما در باشگاه‌هاي آسيا روند توني با دو دوره گذشته فرقي نکرده و تراکتورسازي در اين دوره نيز تنها يک پيروزي برابر الاهلي امارات کسب کرده و با يک برد، يک تساوي و 4 شکست باز هم در انتهاي گروه خود قرار گرفت.

نگارنده : فرهاد فرهادپور

.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.