1401/11/17 - 18 : 51
کد خبر: 34918
مدير کل تامين اجتماعي آذربايجان شرقي مطرح کرد
740 بيمه شده تامين اجتماعي در آذربايجان شرقي / اجراي " طرح فراگير بيمه تامين بيمه خانواده ايراني" در استان
احرار: مدير کل تامين اجتماعي آذربايجان شرقي جمعيت خانواده بيمه شده تامين اجتماعي استان را 740 هزار نفر خواند.

در اين نشست که با حضوراصحاب رسانه به منظور آگاهي بخشي و اطلاع رساني خدمات سازمان  به مردم شريف استان بمناسبت گراميداشت ايام دهه فجر برگزار شد؛ دکتر سيدحسن سيدي مدير درمان آذربايجان شرقي ضمن تبريک چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: مديريت درمان آذربايجان شرقي در 9 ماهه سال 1401 بالغ بر 1406  ميليارد تومان صرف هزينه درماني بيمه شدگان عزيز نموده است که سهم درمان مستقيم 571 ميليارد تومان و سهم درمان غير مستقيم 835 ميليارد تومان بوده است.

وي تعداد موارد بستري مراکز ملکي را 24.240 عنوان نمود و افزود: از تعداد مذکور 12.243 نفر زير تيغ جراحي قرار گرفته اند که ميزان جراحي قلب 436  نفر بوده است.

مدير درمان استان با اشاره به اينکه تمامي خدمات در مراکز ملکي به صورت الکترونيکي انجام مي شود؛ جمع مراجعات سرپايي را بيش از 2ميليون نفر برشمرد و گفت: پزشکان عمومي 1ميليون و 526 هزار ،خدمات دندانپزشکي 129 هزار مورد و متخصصين بيش از 436 هزار ويزيت را به خود اختصاص داده اند.

دکتر سيدي با اشاره به استقرار دستگاههاي سنجش تراکم استخوان در بيمارستان عالي نسب و ماموگرافي در هردو بيمارستان ملکي افزود:  راه اندازي سي تي اسکن 32 اسلايس پيشرفته در بيمارستان عالي نسب و 7 دستگاه پيشرفته دياليز در بيمارستان 29 بهمن جزئي از اقدامات توسعه امکانات درماني استان مي باشد که جمعا 38 ميليارد تومان هزينه دربر داشته است. 

مدير درمان استان در راستاي توسعه عدالت درمان نيزگفت: اتمام عمليات احداث مرکز درماني شهرستان کليبر تا پايان سالجاري انجام خواهد شد و احداث ساختمان جديد درمانگاه بناب و درمانگاه بستان آباد در شرف آغاز عمليات اجرايي مي باشد.

وي در ادامه با اشاره به تعداد طرفهاي قرارداد سازمان به ميزان 2729 مرکز؛ اجراي طرح حمايت مالي سازمان از بيمه شدگان تامين اجتماعي را يکي از اقدامات مهم سازمان دانست و در اين باره گفت: بر اساس اين طرح؛ هزينه تعرفه دولتي خدمات بستري در شهرهاي فاقد مراکز بستري ملکي براي بيمه شدگان اجباري و در شهر تبريز بر عهده سازمان مي باشد.

دکتر سيدي تشکيل پرونده و تمديد اعتبار پرونده بيماران تاييد دارو از طريق درمانگاههاي شهرستانهاي تابعه را از جمله اقدامات اختصاصي استان آذربايجان شرقي در راستاي صيانت از حقوق شهروندي و ممانعت از افزايش بار مراجعات به شهر تبريز خواند و افزود: براي خدمات ناباروري تا آذر سالجاري تعداد 1485 مورد پرونده تشکيل شده است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احداث بيمارستان جديد گفت: به دليل عدم امکان تامين زمين توسط نهادهاي ذيربط؛ مقرر است اين بيمارستان در محوطه فعلي بيمارستان فرسوده 29بهمن احداث گردد فلذا در اين راستا نقشه برداري هاي لازم در حال انجام است.

مدير درمان استان ضمن اشاره به کاهش مدت زمان ارائ? خدمت تشخيصي MRI از 3 ماه به 10 روز در بيمارستان عالي نسب متذکر گرديد: با تمهيدات مقتضي؛ روزانه 110 مورد سونوگرافي سرپايي در بيمارستانهاي تامين اجتماعي استان در حال انجام است.

 

در ادامه اين نشست يونس دباغ صادقي‌پور مديرکل تأمين‌اجتماعي استان نيز گفت: در طي سال جاري که به سال توليد؛ دانش‌بنيان، اشتغال‌آفرين نامگذاري شده است تعداد بيمه شدگان اجباري شاغل در کارگاه‌هاي تحت پوشش به نسبت سال گذشته 3 درصد افزايش و تعداد مقرري‌بگيران بيمه بيکاري نسبت به زمان مشابه در سال قبل 10 درصد کاهش يافته است. 

مديرکل تأمين‌اجتماعي استان با اعلام اينکه بالغ بر 739 هزار نفر بيمه شده اصلي در استان تحت پوشش سازمان تأمين‌اجتماعي هستند؛ تعداد کارگاه‌هاي فعال استان را بالغ بر 51 هزار کارگاه برشمرد و افزود: در 9ماهه سال جاري بالغ بر دوازده هزار ميليارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت در قالب حقوق به جامعه 216 هزار نفري بازنشستگان و مستمري‌بگيران پرداخت شده است. 

دباغ ميزان پرداختي از بابت تعهدات کوتاه مدت را 134 ميليارد تومان و مقرري بيمه بيکاري پرداخت شده را 417 ميليارد تومان اعلام نموده و افزود، ايفاي اين تعهدات نيازمند تأمين منابع پايدار است که مستلزم رونق و گشايش در بخش اقتصادي کل کشور، انجام تغييرات پارامتريک و اصلاحات در برخي قوانين از جمله قانون مشاغل سخت و زيان‌آور  است.

وي با تأکيد بر ضرورت فرهنگ‌سازي عمومي در استفاده از خدمات اينترنتي و غيرحضوري؛ تصريح کرد: تحول نويني در سال‌هاي اخير در نحوه ارائه خدمات سازمان تأمين‌اجتماعي با اولويت در دستور کار قرار گرفته و با سرعت به پيش مي‌رود که بار مراجعات حضوري، ترافيک و مشکلات زيست محيطي را کاهش داده است.

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.