1394/3/27 - 13 : 08
کد خبر: 3489
جليلي:
دشمن مي خواهد
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمنان تصور مي کنند که با اظهارات و احرارنيوز:چانه زني هايي که مي کنند، ملت ايران به آنان اعتماد مي کند، ولي نمي دانند که ملت ايران آنان را رصد مي کند و روز به روز غني سازي هوشمندي ملت ايران افزايش يافته و آگاهي و شناخت مردم از دشمنان ارتقا مي يابد.

سعيد جليلي در همايش مدافعان حريم که در مسجد شعبان تبريز برگزار شد، با بيان اينکه ملت ايران در زمان به وقوع پيوستن انقلاب شکوهمند اسلامي و بعد از آن، اين توفيق را پيدا کردند که بسياري از مفاهيم قرآني و باورهاي خود را تجربه کنند، اظهار کرد: اينکه يک ملت پاسخ سوال هايشان را در عمل مي يابند بسيار ارزشمند است، مردم ايران به دعوت امام خميني (ره) که برگرفته از دعوت پيامبران بود، اجابت کردند و اکنون مي بينيم که حيات مردم ما تغيير يافته و کل دنيا به بزرگي و قدرت مردم ايران اعتراف مي کنند.

آمريکايي ها همه کار کردند، ولي شکست خوردند

جليلي ادامه داد: بعد از انقلاب، آمريکايي ها و ديگر مستکبران جهان عليه ايران همه کار کردند، ولي همواره باشکست مواجه شدند و اکنون آمريکايي ها اعلام مي کنند که ايران قدرت منطقه است و حل بسياري از مسايل بدون حضور ايران غيرممکن است. در زمان مذاکرات هسته اي وزيران ساير کشورها به من مي گفتند که اگر به کشور ما اين همه فشار وارد مي شد، نمي توانستيم بيش از شش ماه دوام بياوريم.

وي با بيان اينکه جنس قدرت ايران متفاوت است و از آن دسته قدرت ها نيست که با اضافه کردن چند موشک بتوان با آن رقابت کرد، خاطرنشان کرد: ايران در دنيا اقتدار و عزت دارد، ترس گروه 1+5 از فعاليت صلح آميز هسته اي ايران نيست، آنان خود هزاران کلاهک هسته اي دارند، اين جايگاه و قدرت ايران است که آنان را پاي ميز مذاکره با ايران مي کشاند.

هم مقاومت کرديم و هم پيشرفت

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش، گفت: کشورهايي که امروز پاي ميز مذاکره با ايران مي نشينند، در طول هشت سال جنگ تحميلي سلاح هاي شيميايي و انواع موشک در اختيار صدام مي گذاشتند و حتي برخي از آن ها که تجهيزات نظامي نداشتند، به رژيم صدام کمک مالي مي کردند، ولي همه ديدند که نقشه دشمنان به بن بست رسيد و ما علاوه بر مقاومت، پيشرفت هم کرديم.

وي افزود: در گذشته اصلي ترين گزينه روي ميز آمريکا حمله نظامي به ايران بود که اين گزينه هم جواب نداد. در اين بين سوالاتي ايجاد مي شود که چرا نقشه هاي دشمنان همواره به بن بست مي رسد؟ چرا ما هم مقاومت کرديم و هم پيشرفت؟ معتقدم حضور امام خميني (ره) به عنوان پرچمدار انقلاب و وجود مردمي که دعوت امام راحل را اجابت کردند، پاسخ اين سوال ها است.

جليلي عنوان کرد: ملت ما سوار کشتي انقلاب شدند، کشتي که حرکت مي کرد و باعث شد در عرصه هاي مختلف پيشرفت کنيم، همه مي بينند که در برخي کشورهاي منطقه حرکاتي آغاز مي شود و مردم رژيمي را سرنگون کرده و مقاومت مي کنند ولي اين مقاومت ها حتي دو سال هم دوام نياورد و انقلاب کشور مصر نمونه بارز آن است.

وي با اظهار اينکه بدون شناخت از امام خميني (ره) نمي توان از حريم ايشان دفاع کرد، گفت: امام (ره) را مي توان از انديشه، راه، اصول، مباني و آرمان هاي ايشان شناخت، مستکبران مي دانند که از آرمان هاي امام (ره) ضربه خورده اند و مي دانند که تمام موفقيت هاي ايران زير سايه مکتب امام راحل اتفاق افتاده است و باوجود مکتب امام (ره) هر مبارزه اي عليه ايران منجر به شکست مي شود و از اين رو به دنبال تحريف اسلام و شکل دادن اسلام بدلي هستند که آمريکايي ها براي رسيدن به اين هدفشان گروهک هاي تروريستي همچون داعش را تشکيل داده اند.

ضربه دشمن به کشورهاي اسلامي با تحريف اسلام

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آينده نگري امام خميني (ره)، تأکيد کرد: حضرت امام خميني (ره) در روزهاي آخر عمرشان همواره از اسلام ناب سخن مي گفتند و ايشان مي دانستند که روزي دشمن با تشکيل دادن اسلام هاي بدلي، ضربه زدن به کشورهاي اسلامي را هدف گذاري خواهد کرد.

وي گفت: بر اساس منويات مقام معظم رهبري، ايمان به وعده الهي يکي از شاخص هاي اسلام ناب است و همواره امام خميني (ره) تأکيد مي کردند که اگر کشوري بتواند به قدرت الهي وصل شود، هيچگاه شکست نمي خورد، يکي از بزرگترين هنرهاي امام (ره) اين بود که قدرت کدخدا را شکستند و تمام محاسبات دشمن را بهم ريختند.

جليلي با بيان اينکه خيلي ها بودند در دوره هاي مختلف مدام مي گفتند که نمي شود، نمي توانيم، افزود: امام (ره) خاکريز نمي توانيم ها را شکستند، امروزه دشمن مي خواهد نمي توانيم را در ذهن ما بگنجاند. ديدگاه هايي مطرح مي شود در سطح جهان که چرا شما مبارزه مي کنيد؟ راه ديگري هم به نام مصالحه و توافق وجود دارد، از ما مي خواهند توافق کنيم و آن ها بعد از تشخيص نياز ايران به ما سهم بدهند، امام (ره) اين زورگويي ها را شکستند. حق چيزي نيست که تو به ما بدهي، ملت ايران خود از حقشان دفاع مي کنند.

وي يادآور شد: اگر مي خواهيم با گروه 1+5 گفت و گو کنيم، قبل از اينکه آنان پيشنهاد دهند بايد ما پيشنهاد دهيم، در آن زمان با تکيه بر اين تفکر بسته پيشنهادي ارايه کرديم و به آنان گفتيم شما حق نداريد در خصوص حقوق ما صحبت کنيد و با قدرت و اقتدار به مذاکرات جهت داديم.

وي با بيان اينکه امام خميني (ره) به توانايي مردم اعتقاد داشتند و به آن اتکا مي کردند، گفت: امام (ره) حقيقتأ مردم را باور داشتند.

جليلي يادآور شد: در زمان دولت قبلي براي درمان يک ميليون بيمار کشور به توليد سوخت 20 درصد نياز داشتيم؛ چرا که لازمه توليد داروهاي مورد نياز، دستيابي به اين سوخت بود که دشمن با سوء استفاده از نياز ايران به دنبال امتياز خواهي بود که شهداي هسته اي به دهن دشمن زدند و بعد از توليد  سوخت 20 درصد، دشمن حاضر بود داروهاي مورد نياز ما را تأمين کند و در عوض ما توليد اين سوخت را متوقف کنيم، اين همان قدرت ايران است.

وي ادامه داد: ملت ما در عرصه فناوري توانست پله هاي ترقي را طي کند و مطمئنأ در عرصه هاي کشاورزي، صنعتي، اقتصادي و غيره هم خواهد توانست و هيچگاه محتاج نخواهيم بود و حتي مي توانيم نياز هاي ديگر کشورها را هم برطرف کنيم.

امام (ره) افسانه سلطه را شکستند

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تأکيدات امام خميني (ره) به مبارزه عليه سلطه، اظهار کرد: امام راحل مي دانستند که نظام سلطه فضاي رعب و وحشت در دنيا ايجاد کرده تا ملت ها نتوانند در مقابلشان بايستند، امام (ره) اين افسانه را شکستند و به ملت ها اين باور را دادند که مي توان ايستاد و پيشرفت کرد.

وي اسلام آمريکايي را اسلامي دانست که درصدد تحريف خط امام (ره) است و گفت: اسلام آمريکايي درصدد آن است که خود باوري ملت ها را از بين ببرد، هزينه هاي مبارزه را زياد نشان داده و فوايد مبارزه را بپوشاند، توانايي هاي ملت را انکار کرده و مدام چهره شکست خورده از آنان بسازد، اسلام آمريکايي مي خواهد خودباوري ملت ها را بگيرد و مبارزه ها را منحرف کند.

بي اعتمادي به آمريکا توهم نيست، بلکه تجربه تاريخي است

جليلي تصريح کرد: امروزه دشمنان تعريف هاي مختلفي از استقلال ارايه مي دهند و با صراحت مي گويند که دوران استقلال ملت ها پايان يافته است، استقلال به معناي آزادي در قياس يک ملت است. يعني ملتي بايستد و اجازه ندهد در خصوص تحقيق اساتيد دانشگاهي، دشمن تصميم گيري کند، اجازه ندهد که دشمن تعيين کند که چه جنسي را از کجا و به چه شکل خريداري کنيم، آمريکايي ها مي خواهند کانالي ايجاد کنند که خريد هاي ايران پس از تأييد در آن کانال انجام شود. اينکه به آمريکا بي اعتماديم يک توهم نيست، بلکه تجربه تاريخي است.

وي عنوان کرد: امروز با دشمني روبه رو هستيم که به صراحت مي گويد فوردو زير کوه است و اگر بمباران شود تخريب نمي شود؛ پس فوردو را تعطيل کنيد!، اين در حالي است که فوردو زير نظر آژانس فعاليت مي کند؛ اين است دشمن!.

جليلي خطاب به مردم تبريز گفت: مردم تبريز همواره در عرصه هاي مختلف همچون 29 بهمن، 8 دي و اتفاقات بعد از انقلاب پيشگام بودند و امروز بار ديگر مردم اين شهر در دفاع از حريم امام (ره) پيشگامي خود را نشان دادند، با توجه به فرمايشات امام خميني (ره) مردم ايران از مردمان زمان پيامبر اکرم (ص) و حضرت علي (ع) بهتر هستند و الان بعد از گذشت 36 سال از انقلاب شکوهمند اسلامي، مردم ما ارزش و بزرگواري خود را در عرصه هاي مختلف نشان داده اند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: دفاع از حريم، حرکت مهم و ملي است و بايد در سراسر کشور به اين موضوع توجه ويژه شود، بايد ملت هم قدم با ولايت فقيه مسير توسعه را پيش روند، مقابل دشمنان ايستادگي و مقاومت کنند تا در روز قيامت شرمنده نشويم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.