احرار: شهردار تبريز توجه ويژه به حوزه حمل و نقل عمومي از جمله مترو، تاکسي و اتوبوس را از افتخارات اين دوره شورا و شهرداري قلمداد کرد.
يعقوب هوشيار در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تبريز با بيان اينکه از سال 93 بحث فاينانس مطرح بوده و بعد از هشت سال هنوز به نتيجه نرسيده است، برنامهريزي مديريت شهري در موضوع مترو را مبتني بر فاينانس ندانست و گفت: سرنوشت مردم را به فاينانس گره نميزنيم.
وي با اشاره به اينکه سناريوي جايگزيني براي فاينانس جهت اجرا داريم، افزود: سال آينده چهار هزار ميليارد تومان بودجه عمراني براي مترو پيشبيني کرديم که غير از فاينانس است.
شهردار تبريز از روزشمار بهرهبرداري از ايستگاه قرهآغاج خبر داد و گفت: مردم هفت سال است آنجا گرفتار هستند که طبق روزشمار، اواخر شهريور سال آينده اين ايستگاه به بهرهبرداري ميرسد.
هوشيار زمان اتمام کامل حفاري خط 2 را پايان سال جاري اعلام کرد و از تکميل ريل گذاري اين خط در سال آينده خبر داد.
خط يک مترو تبريز شامل 18 ايستگاه است که از ايستگاه ائل گلي (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طريق راهنمايي، استاد شهريار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسير خيابان امام(ره) تا ميدان ساعت و از ميدان ساعت به سمت ميدان کهن(سه راه امين) ادامه دارد بعد از ميدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، ميدان امام حسين، شهيد باکري و نهايتا ايستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ايستگاه پاياني در نظر گرفته شده است.
با افتتاح ايستگاه شماره 14 واقع در گازران، تعداد ايستگاههاي افتتاح شده خط يک از 18 عدد به 17 عدد رسيد و به جز ايستگاه قونقا که طبق روزشمار اين پروژه نيز تا پايان سال جاري به افتتاح مي رسد، پرونده خط يک بسته مي شود.
خط 2 مترو تبريز نيز شامل 20 ايستگاه بوده که غرب تبريز را به شرق تبريز متصل مي کند. اين مسير از خيابان وحدت و ميدان قراملک شروع شده (اولين ايستگاه) و پس از عبور از زير خيابان آخوني، خيابان قدس، سه راه امين و ميدان دانشسرا وارد خيابان عباسي شده و تا ميدان شهيد فهميده امتداد مي يابد. دو دستگاه تي بي ام در خط 2 مترو تبريز فعال و تونل در حال احداث است و تا به امروز اين خط 22 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.