1394/3/26 - 05 : 41
کد خبر: 3476
يارانه ?? ميليون نفر واريز شد/ تحريم‌ها يک روزي لغو مي‌شود/ تأسف سخنگوي دولت از استيضاح‌ وزرا
احرارنيوز:سخنگوي دولت گفت: تحريم‌هاي ظالمانه با همت مردان ديپلماسي کشور و حمايت مردم، قطعاً روزي لغو خواهد شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبري خود با خبرنگاران اظهارداشت:‌ روز گذشته 7 هزار و 296 ميليارد تومان از اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه‌اي از سوي سارمان مديريت به خزانه‌داري براي پرداخت ابلاغ شد و اميدواريم بعد از اين پرداخت‌هاي طرح‌هاي عمراني نيز آغاز شود.

سخنگوي دولت تصريح کرد: 2700 ميليارد تومان از 5400 ميليارد تومان اعتبارات طرح‌هاي عمراني استاني به 31 استان تخصيص يافت. درواقع 50 درصد اعتبارات عمراني طرح‌هاي استانها در اين تخصيص مورد توجه قرار گرفت.

يارانه امشب قابل برداشت است

سخنگوي دولت با بيان اينکه امروز براي 76ميليون و 57هزارو 430نفر بيش از 3 هزار و 460 ميليارد تومان يارانه به حساب سرپرستان يارانه واريزشد و از ساعت 24 امشب قابل برداشت است‎، گفت: يارانه غيرنقدي بمناسبت ماه رمضان از شنبه قابل دريافت است.

وي با اشاره به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي که سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، افزود: با توجه به اينکه دولت اين سياست‌ها را رافع مشکلات خود مي‌داند نسبت به تهيه و تنظيم برنامه و تصويب در شوراي اقتصاد و ابلاغ به دستگاه‌ها اقدام کرد.

دولت همواره از سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي استقبال کرده است

نوبخت يادآور شد: با توجه به اينکه يکسال از اين امر مي‌گذرد بايد انتظار داشته باشيم دستگاه‌ها علاوه بر برنامه‌ريزي براي اجراي اين سياست‌ها عملکرد خود را نيز گزارش دهند. چرا که ما اقتصاد مقاومتي و مقاوم کردن اقتصاد را در شرايط تحريم و غيرتحريم لازم مي‌دانيم و دولت از اين سياست‌ها استقبال کرده است.

سخنگوي دولت در ادامه سخنان خود به تحريم‌هاي غيرانساني و مغاير با قوانين و عرف بين‌المللي اشاره و تصريح کرد: با همت مردان ديپلماسي کشور و حمايت مردم قطعا روزي تحريم‌ها لغو مي‌شود و کساني که مدعي حمايت از حقوق بشر هستند خود ناقض اين امر شده‌اند، از اين رو سکوت در برابر اين تحريم‌هاي ظالمانه ظلم بزرگي به شمار مي‌رود.

وي در ادامه با بيان اينکه همه مجامع رسمي بين‌المللي به اين امر معترفند که اين دولت توانست نرخ تورم را از 40 درصد به 15 درصد برساند، تأکيد کرد: اين امر نشان دهنده تدبير است؛ البته بايد از مردم عذرخواهي کنيم اينکه ما تورم 40 درصد را به 15 درصد رسانديم؛ بايد و شايد به عنوان يک رفاه، به محضر ملت ايران نرسانديم چرا که ما اين کار را براي خود يک تکليف مي‌دانستيم، به هر حال تحريم‌ها آثار خود را دارند اما با تدبير تلاش مي‌کنيم اينها را رفع کنيم.

ججاسوسي از رژيم صهيونيستي بعيد نيست

نوبخت در پاسخ به سوالي درباره جاسوسي رژيم صهيونيستي در هتل محل مذاکرات يادآورشد: اين چيز بعيدي نيست، در اين زمينه بايد گفت که از رژيم صهيونيستي جاسوسي برمي‌آيد و همواره از اين دست رفتارهاي مجرمانه دارند و من اين را از رسانه‌ها شنيدم؛ بايد منتطر نتيجه ماند و قطعا تيم هسته‌اي کشورمان موارد لازم را مدنظر قرار خواهند داد‎.

دولت موافق افزايش نرخ مکالمات نيست

نوبخت با بيان اينکه دولت با افزايش نرخ مکالمات تلفني موافق نيست، اشاره‌اي هم به طرح امر به معروف کرد و گفت: طرح امر به معروف و نهي از منکر تعارضات و مغايرت‌هايي با قانون اساسي دارد و تلاش مي‌کنيم مشکلات احتمالي که ممکن است براي مردم ايجاد کند را برطرف کنيم‎.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه رسانه‌هاي منتقد نتوانستند در نشست خبري رئيس جمهور سوالات خود را مطرح کنند دليل اين امير چيست، افزود: اين صف‌بندي منتقد موافق و مخالف را چه کسي تعيين مي‌کند؟ همه اصحاب رسانه هستند و در همين نشست خبري هم مي‌بينيد که همگي حضور دارند و سوالات خود را مطرح مي‌کنند.

وي با اشاره به صحبت‌هاي اخير رئيس جمهور در بجنورد گفت: همواره رئيس جمهور در تمامي صحبت‌ها و سخنراني‌هايشان تلاش کرده‌اند دو نکته را مورد توجه قرار دهند.

کسي ترديد ندارد تحريم‌ها براي کشور محدوديت ايجاد کردده است

نوبخت ادامه داد: کسي ترديد ندارد که تحريم‌ها براي ما محدوديت ايجاد کرده و در چنين شرايطي که ما تنها از چند کشور مي‌توانيم کالا بگيريم، به ناچار آن کالا را بايد گران‌تر وارد کنيم که آقاي رئيس‌جمهور در بيان خود بر اين نکته تاکيد دارد.

وي اضافه کرد: تاکيد رئيس‌جمهور بر اين است که وضع تحريم‌ها براي تسليم ملت ايران است اما اين تحريم‌ها يک روز لغو خواهد شد پس بيان آثار تحريم‌ها افشاي ظلم تحريم‌کنندگان است و آثار تحريم، مثل شهدايي است که در جنگ داديم يا تخريب‌هايي که در جنگ به‌وجود آمد اما با اين وجود، ملت ما عقب ننشستند و قطعا در اين وضعيت نيز مانند همان ايام جنگ ملت ما عقب‌نشيني نخواهند کرد.

هفته‌نامه صدا را نمي‌شناسم

وي با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به استان خراسان شمالي، استقبال مردم از روحاني را در اين سفر بي نظير توصيف کرد در پاسخ به سوالي در خصوص انشار يک نظرسنجي در هفته نامه صدا وابسته به حزب کارگزاران مبني بر کاهش محبوبيت دولت گفت: اين هفته نامه‌اي که خيلي هم نمي‌شناسمش بهتر است بيايد جواب خود را در کف خيابان ببيند؛ آمارهاي ما مبين همراهي عواطف و اعتماد به دولت و شخص رئيس جمهور مانند همان 24 خرداد 91 است‎.

موضوع تشکيل پليس اقتصادي در دولت مطرح نشده

وي درباره تشکيل پليس اقتصادي نيز خاطر نشان کرد: در اين باره از وزير اقتصاد سوال خواهم کرد اما چنين چيزي در دولت مطرح نيست اما ممکن است در وزارت اقتصاد مطرح شده باشد.

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه‌هاي دولت در جهت عدم توافق هسته‌اي و اداره کشور با اين وضع، گفت: براي استمرار وضع موجود برنامه داريم، اگر مذاکرات به نتيجه نرسد، برنامه داريم و اگر به نتيجه هم برسد براي استفاده از منابع آزادشده برنامه خواهيم داشت اما قطعا اداره کشور با 300 هزار بشکه نفت، با صادرات يک ميليون بشکه نفت متفاوت است اما ما براي عبور از اين شرايط هم برنامه داريم.

در مبارزه با مفاسد اقتصادي به قانون و اجراي خوب نياز داريم

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص عزم دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز تأکيد کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادي هم به قانون نياز داريم و هم به اجراي خوب. در اين زمينه شورايي متشکل از 3 قوه تشکيل شده که اگر نياز به قانون باشد دوستان ما در مجلس در اين زمينه قانونگذاري خواهند کرد و اگر نياز به برخورد با مفاسد باشد قوه قضائيه تمهيدات لازم را مي‌انديشد، در حال حاضر در اجراي اين مسئله جديت وجود دارد که پيگيري معوقات نظام بانکي و همچنين برخورد با موسسات پولي و ماي غيرمجاز نيز در همين راستاست.

نوبخت در ادامه به موضوع اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: امکان استخدام 38 هزار جوان را در دستگاه‌هاي دولتي فراهم کرده ايم که در اين راستا آزمون‌هايي نيز صورت گرفت.

متاسفانه در ماه‌هاي پاياني کار نمايندگان طرح‌هاي استيضاح رو به افزايش است

سخنگوي دولت به موضوع استيضاح فاني نيز اشاره کرد و يادآور شد: استيضاح فاني تنها موضوع و طرحي نيست که در مجلس مطرح باشد متأسفانه باخبر شديم در ماه‌هاي پاياني کار نمايندگان طرح‌هاي استيضاح رو به افزايش است.

نوبخت همچنين گزارشي از عملکرد وزارت نفت را در رابطه با اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي در رابطه با سياست 13 و 14 اقتصاد مقاومتي به تفصيل ارائه کرد و گفت: ايران جايگاه سوم را از نظر توليد نفت در منطقه به دست آورده است و رتبه ايران در توليد نفت در منطقه افزايش يافته است، در نتيجه‌ي اين موضوع به صورت بالقوه امکان افزايش صادرات ايجاد شده است البته اين واقعيت که تحريم‌هاي ظالمانه و غير انساني و مغاير قوانين عرف بين‌المللي عليه ايران وجود دارد غير قابل انکار است.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا در وزارت خارجه نياز به وجود معاونت اقتصادي وجود دارد، توضيح داد: وزارت خارجه از طريق نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي در ساير کشورها موضوع جذب سرمايه گذاري را فعال کرده است و در صورتي که اين نياز براي معاونت اقتصادي در وزارت خارجه وجود داشته باشد بررسي‌هاي لازم انجام خواهد شد.

نوبخت همچنين در پاسخ به سوالي در مورد قانون انتخابات و شفافيت منابع مالي براي کانديداها گفت: دولت مي‌خواهد قانون انتخابات اصلاح شود و منابع تبليغات کانديداها فعال شود پس اميد است اين لايحه با اميد بيشتري به نتيجه برسد.

با استقبال قابل توجهي از شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه گذاري در ايران مواجه هستيم

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد قرارداد ايران و چين و حجم شرکت‌هاي طالب سرمايه گذاري در ايران گفت: با استقبال قابل توجهي از شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه گذاري در ايران مواجه هستيم که فقط منتظر لغو تحريم‌ها هستند که در اين راستا در ماه جاري هياتي از کشور اندونزي به ايران آمدند و همچنين با کشور عراق همکاري‌هايي داريم و به زودي از يک کشور اروپايي هياتي بلندپايه به ايران خواهد آمد.

نوبخت در پاسخ به سوالي در مورد برداشت مبلغ 35 ميليارد دلار از بانک مرکزي گفت: اين مبلغ از بانک مرکزي دريافت شده است که ما به ازاي آن براي بازگشت وجود ندارد البته مربوط به دولت قبل است و الان در حساب بدهي‌هاي دولت فعلي گذاشته شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.