1401/09/22 - 14 : 44
کد خبر: 34534
اختصاصي احرار
تداوم آلودگي هواي تبريز، همچنان منتظر بارانيم!
احرار:در شرايطي که هواي تبريز چندين روز است آلوده بوده ، مسئولان شهري جز تعطيل کردن مدارس و اميد به بارش باران و وزش باد گويا برنامه ديگري براي مقابله با اين وضعيت ندارند.

به گزارش احرار ،در شرايطي  که هواي تبريز براي چندين روز متوالي آلوده بوده ، مسئولان شهري جز تعطيل کردن مدارس و اميد به بارش باران و وزش باد گويا برنامه ديگري براي مقابله با اين وضعيت ندارند.

ديو سياه آلودگي چون سالهاي گذشته بي رحمانه چنگ بر گلوي مردمان اين شهر انداخته؛  و ريه هاي آنان را  ميزبان هواي آلوده کرده است ؛ يکي از سوزش گلو و چشم شکايت مي کند يکي از تنگي تنفس، و يکي از سرفه هاي پي درپي! و استشمام اين هواي آلوده بر بيماران ، کودکان و کهنسالان که به قيمت جانشان تمام مي شود نيز حکايت يک قصه پر غصه است .

 مسئولان  نيروگاه حرارتي تبريز که- از 23 ابان ماه براي توليد برق مازوت مي سوازنند-  به عنوان متهم اصلي آلودگي هواي تبريز هر گونه مسئوليت پذيري اين واحد توليد انرژي  را رد مي کنند  و مي گويند : سهم آلايندگي اين واحد توليد انرژي تنها دو درصد است و حجم عظيم الودگي هواي تبريز به منابع آلاينده هاي متحرک از جمله خودروهاي فرسوده اختصاص دارد، ادعايي که به نظر مي رسد افکار عمومي را قانع نکرده است.

اين در حاليست که  کارشناسان محيط زيست و مديران شهري  اعلام کرده اند، حدود 17 درصد آلودگي هواي اين شهر در فصل سرد ناشي از مازوت سوزي نيروگاه است!

در اين ميان اين سوال به ذهن متبادر مي شود که رد پاي سازمان محيط زيست  در آلودگي هواي تبريز کجاست؟ اين سازمان استفاده از سوخت مازوت به نيروگاه حرارتي  تبريز را مشروط به بروز رساني سيستم اين واحد توليد انرژي  و فيلتراسيون نموده است، امري که توسط نيروگاه محقق نشده است.

نگراني از تداوم آلودگي هواي تبريز دامنگير شوراي شهر تبريز نيز شد؛  به طوريکه احد صادقي عضو اين شورا و  رئيس کميسيون محيط زيست و خدمات شهري در  واکنش به آلودگي هواي تبريز،  نيروگاه را به عدم بروز رساني سيستم هاي اين واحد توليد انرژي متهم کرد.

و اين در حاليست که سيد محسن موسوي مدير عامل شرکت مديريت توليد برق آذربايجانشرقي  هم گفته است: فيلتراسيون ضمن آنکه از نظر اقتصادي به صرفه نيست، ورود آلايندهاي ديگر به چرخه  محيط زيست را نيز در پي دارد.

ديگر متهم  اصلي  آلودگي هواي تبريز، خودروهاي فرسوده است ؛  ناکارآمد بودن سيستم حمل و نقل عمومي باعث شده است، مردم بيشتر از خودروهاي شخصي استفاده کنند که همين امر  به  افزايش ترافيک  و تشديد آلودگي هوا در کلانشهرها منجر شده است .

ارگانها وسازمانهايي که اجازه تردد در سطح شهر را به خودروهاي فرسوده مي دهند نيز ظاهرا  به مساله الودگي هواي شهر تبريز وقعي نمي نهند.

بين پاسکاري مختلف مابين مسوولان امر آنچه اهميت دارد نبود برنامه اي مشخص براي رفع مساله الودگي هوا است همه به آسمان چشم دوخته اند هواي پاک- اسمان آبي به مرحمت باران!

 

نگارنده : سهيلا عباسپور

 

 

 

 

 

  

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 5 + 7

  آخرین اخبار
تقابل‌سازي ميان رسانه و روابط عمومي، بازي در زمين بي‌اعتمادي
فيلم کوتاه بچه‌هاي مدرسه ارس روي ميز تدوين رفت
ميثاق شورا و شهرداري، انجام تکاليف در چارچوب بودجه است
هشدار رگبار شديد، طوفان و بارش تگرگ در 3 استان طي امروز
شهرداري منطقه 1 در حادثه ريزش واحدهاي مسکوني ملازينال سربلند شد
ورزش براي کارمندان يک ضرورت حياتي است
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
اتمام جشنواره خانوادگي ورزشي و فرهنگي "ايرانِ جان"
اگر صلح باشد براي همه منطقه است و اگر جنگ باشد همه منطقه را دربر مي‌ گيرد
نقش هوش مصنوعي در شوراي شهرچيست ؟
  پربازدیدترین اخبار
هشدار رگبار شديد، طوفان و بارش تگرگ در 3 استان طي امروز
فيلم کوتاه بچه‌هاي مدرسه ارس روي ميز تدوين رفت
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
اتمام جشنواره خانوادگي ورزشي و فرهنگي "ايرانِ جان"
اگر صلح باشد براي همه منطقه است و اگر جنگ باشد همه منطقه را دربر مي‌ گيرد
ميثاق شورا و شهرداري، انجام تکاليف در چارچوب بودجه است
ورزش براي کارمندان يک ضرورت حياتي است
تقابل‌سازي ميان رسانه و روابط عمومي، بازي در زمين بي‌اعتمادي
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
شهرداري منطقه 1 در حادثه ريزش واحدهاي مسکوني ملازينال سربلند شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.