1394/3/23 - 12 : 02
کد خبر: 3435
مديرکل بهزيستي آذربايجان شرقي خبر داد
رتبه چهار آذربايجان شرقي از نظر آمار خودکشي
احرارنيوز:مديرکل بهزيستي آذربايجان شرقي گفت: از مجموع 3677 مورد خودکشي که درسال 92 در کشور اتفاق افتاد، سهم آذربايجان‌شرقي 5.3 درصد است که استان در اين زمينه رده چهارم کشوري را دارد.

"محسن ارشدزاده" در ششمين همايش علمي کاربردي معاونين امور اجتماعي بهزيستي سراسر کشور در تبريز، با اشاره به وجود دو منطقه آزاد در آذربايجان شرقي و همسايگي استان با کشورهاي آذربايجان، نخجوان و ترکيه، اظهار کرد: مبادلات تجاري و رونق توريستم درماني در استان از محاسن اين همجواري به شمار مي آيند و همچنين اين کشورها تهديد اجتماعي براي استان محسوب مي شوند که اين موضوع هم از معايب اين امر است.

 وي بالا بودن نرخ بيکاري را زمينه ساز به وجود آمدن ناهنجاري هاي اجتماعي دانست و افزود: نرخ بيکاري استان در فصل بهار 10 درصد، در فصل تابستان 6.5 درصد و در فصل پاييز 8.1 درصد است، همچنين حدود 400 هزار نفر حاشيه نشين در تبريز وجود دارد که سکونتگاه هاي غير رسمي محل اصلي زندگي آسيب ديدگان اجتماعي است.

ارشد زاده با اشاره به اينکه 45 هزار و 945 کودک در مهدکودک هاي تحت پوشش بهزيستي آموزش مي بينند، اظهار کرد: 986 واحد مهدکودک در استان وجود دارد که 493 واحد آن شهري و 493 واحد ديگر آن روستايي است.

وي با اشاره برنامه هاي بهزيستي براي ارتقاي کيفيت خدمات ارايه شده در مهدکودک ها، خاطرنشان کرد: آموزش مديران و مربيان مهدها، اجراي برنامه‌ي دادن يک وعده غذاي گرم به کودکان و حمايت از کودکان واحدهاي مناطق محروم و آسيب پذير برنامه هايي است که در جهت ارتقاي کيفيت خدمات ارايه شده است.

ارشدزاده از نگهداري 340 فرزند خانواده بي سرپرست و بدسرپرست در 21 مرکز دولتي و غيردولتي خبر داد و گفت: از اين بين 313 نفر ترخيص شده اند.

مديرکل بهزيستي در خصوص شايع ترين آسيب هاي اجتماعي در آذربايجان شرقي، گفت: طلاق 40 درصد، اعتياد 40 درصد، خودکشي 5 درصد، سرقت5 درصد و  ساير موارد هم  10 درصد آمار آسيب هاي اجتماعي استان بر اساس شايع بودن هستند.

ارشدزاده استفاده از ظرفيت افراد خير در احداث پروژه هاي عمراني را يکي از مهم ترين برنامه هاي بهزيستي استان اعلام کرد و گفت: پروژه هاي مرکز آب درماني معلولان، مرکز نگهداري معلولان شبستر و هفت پروژه مراکز حوزه هاي توانبخشي و اجتماعي با کمک خيرين و بخش خصوصي در حال احداث هستند.

وي وضعيت استان را از نظر فعاليت کودکان کار و تکدي گران بسيار خوب دانست و گفت: نبود تکدي گر در استان نشان از فرهنگ و باورهاي مردم آذربايجان است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.