1394/3/23 - 06 : 53
کد خبر: 3432
جبارزاده:
?? درصد واحدهاي سبز کشور در آذربايجان شرقي فعاليت مي کنند
احرارنيوز: استاندار آذربايجان شرقي گفت: ?? درصد واحدهاي سبز ايران در اين استان مشغول به فعاليت هستند

، اسماعيل جبارزاده شنبه در مراسم بزرگداشت هفته محيط زيست، تجليل از صنايع سبز استان و افتتاح پروژه گرانول سازي شرکت پالايش نفت تبريز با اشاره به اقدامات اين پالايشگاه در طول هشت سال دفاع مقدس، آن را يکي ازنمادهاي مقاومت استان برشمرد و گفت: پالايش نفت تبريز جنگ تحميلي ?? بار بمباران شد و از اين حيث که بعد ازهر بمباران به دست توانمند پرسنل پالايشگاه بازسازي و راه اندازي شود، در کشور کم نظير است.

وي در ادامه با ابراز خرسندي از اينکه واحد نماد مقاومت استان دردوران دفاع مقدس هم اکنون در دوران صلح نيز نماد حفاظت ازمحيط زيست است، اظهار داشت: سربازان ديروزجنگ تحميلي، امروز براي حفاظت از محيط زيست سنگرباني کنند و  با توجه به بادخيز بودن منطقه و تاثير آن در جابجايي مقدار زيادي گوگرد و درنتيجه خسارت به عرصه کشاورزي، پروژه گرانول سازي گوگرد دراواخر سال ?? شروع شد و به بهره برداري رسيدن آن در چنين مدت کوتاهي با اين کيفيت قابل قبول، بسياري از مشکلات زيست محيطي منطقه را برطرف خواهد کرد.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود محيط زيست را يک امانت دانست و ابراز داشت: محيط زيست يک امانت در دست ماست که از نسل گذشته به ما رسيده و حق خيانت در آن را نداريم چرا که آلايندگي بالا و کم بودن فضاي سبز از مهم ترين خيانت هاي محيط زيستي و حق مردم و نسل آينده است که منابع طبيعي سالم به دست آن ها برسد.

وي در ادامه ضمن اشاره به تغيير کاربري داده شده در سال گذشته تصريح کرد: در سال ??؛ برخلاف سنوات گذشته ??? هکتار از فضاي سبز تبريز، تغيير کاربري داده شده بودند. وي در ادامه اين عمل را خيانت نابخشودني خواند و افزود:  بر اساس کمسيون ماده ? و ديگر کمسيون ها مصمم هستيم که حتي اجازه تغيير کاربري يک متر مربعي و اجازه تکرار چنين خيانتي را ندهيم و در همين راستا امسال با همکاري محيط زيست، شهرداري، فرمانداري و ديگر دستگاه هاي متولي؛ ??? هکتار به فضاي سبز تبريز اضافه کرديم و مصمم هستيم بيش از ??? هکتار ديگر نيز به اين سرانه اضافه نماييم.

جبارزاده در ادمه با اشاره به مساحت شش هزار هکتاري عون ابن علي و توسعه فضاي سبز آن گفت: در هر محله بايد پارک و فضاي سبز کافي ايجاد و نه تنها براي حفظ مراتع و منابع طبيعي تلاش شود  بلکه بايد توسعه آنها و جلوگيري از آلوده شدن انها نيز مورد توجه قرار گيرد.

وي همجنين به برخي تخلفات انجام شده از سوي تعدادي از واحدهاي صنعتي استان در خصوص توليد آلاينده ها اشاره و تاکيد کرد: در اين ميان اداره کل حفاظت از محيط زيست استان محکم و مقتدرانه در مقابل اين تخلفات ايستاده و اگر واحدي آلاينده است بايد در مهلت داده شده، روش و اقدامات لازم رابراي حل اين مشکلات ارائه داده و عملياتي کند و اگر واحدي اصول علمي و دقيق زيست محيطي را رعايت نکرد، بايد تعطيل شود.

استاندار استان آذربايجان شرقي با تأکيد بر رعايت اصولي، علمي  و دقيق اقدامات زيست محيطي بيان داشت: چنين اقداماتي هيچ گونه مغايرتي با توسعه صنعت و توليد ندارد  و مي توان در کنار توليد و فعاليت صنعتي و توليدي، شاخص هاي زيست محيطي را رعايت و محيط سالمي را براي شهروندان ايجاد کرد.

جبارزاده در پايان ضمن تقدير از مديران عامل صنايع سبز آذربايجان شرقي گفت: ?? درصد از واحدهاي سبز کشور متعلق به استان آذربايجان شرقي است و اين يک افتخار و حرکت با ارزش براي استان است و همين امر نشان مي دهد که آذربايجان شرقي مي تواند استان اول و برتر در جهت توسعه و افزايش ميانگين فضاي سبز نسبت به تعداد شهروندان و حفاظت از محيط زيست باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.