1394/3/23 - 06 : 45
کد خبر: 3430
مديرکل بهزيستي آذربايجان‌شرقي:
تبريز شهر سبز تکدي‌گري است
احرارنيوز:مديرکل بهزيستي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه تبريز از نظر تکدي‌گري به عنوان يک شهر سبز شناخته مي‌شود، گفت: تعداد گدايان در اين شهر نزديک به صفر است و موسسات خيريه مردمي براي جمع‌آوري متکديان و پوشش آنان فعال هستند.

محسن ارشدزاده صبح امروز در همايش علمي کاربردي معاونان امور اجتماعي بهزيستي کشور، با اشاره به موقعيت آذربايجان‌شرقي در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و سياسي اظهار کرد: اين استان با کشورهاي خارجي هم مرز است که معايب و محاسني را در پي دارد و رونق اقتصادي و اشتغال ايجاد مي‌کند و توريسم درماني در اين استان رواج دارد.

وي ادامه داد: اين هم مرزي از لحاظ تهديدات اجتماعي يک آسيب شمرده مي‌شوند و مشکلاتي را به وجود مي‌آورد.

آذربايجان‌شرقي به سمت سالمندي حرکت مي‌کند

مديرکل بهزيستي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه تبريز حدود 400 هزار حاشيه‌نشين دارد، بيان کرد: اين تعداد يک آسيب جدي است و جمعيت استان نيز به سمت سالمندي است و رتبه خودکشي در استان نيز رتبه سوم کشوري است.

وي يادآور شد: حمايت از مهدکودک‌هاي محروم و آسيب ديده را انجام مي‌دهيم و يک خانه دولتي شير خوارگاه با 55 کودک داريم و 75 نفر دانشجو تا سطح دکترا را نيز زيرپوشش داريم.

آذربايجان‌شرقي از نظر کودکان خياباني رتبه آخر را دارد

ارشدزاده با اشاره به عملکرد دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي گفت: اورژانس اجتماعي به غير از تبريز در 4 شهر استان فعال است و از نظر کودکان خياباني نيز در کشور رتبه سي‌ام را داريم.

وي بيان کرد: از نظر اختلال جنسي در رتبه 5 کشوري قرار داريم و يکي از شايع‌ترين آسيب‌هاي اجتماعي طلاق، اعتياد، خودکشي و سرقت است که بيشترين آسيب‌هاي اجتماعي مربوط به طلاق و اعتياد است.

ارشدزاده با بيان اينکه شهر تبريز از نظر تکدي‌گري به عنوان يک شهر سبز شناخته مي‌شود، افزود: تعداد متکديان در اين شهر نزديک به صفر است و موسسات خيريه مردمي براي جمع‌آوري متکديان و پوشش آنان فعال هستند.

وي با اشاره به برخي برنامه‌هاي استاني گفت: براي اجراي برنامه سند تدبير توسعه در آذربايجان‌شرقي برنامه‌هاي متعددي را داريم که در همين زمينه دو برنامه با مشارکت خيران در حال اجرا است و در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد و 7 پروژه نيز در شهرستان‌ها در حال اجراست و ارزش پروژه‌ها در حدود 14 ميليارد تومان است.

ارشدزاده از سه برابر شدن درآمد اختصاصي استان در دو سال اخير خبر داد و گفت: درآمد اختصاصي در سال 92 از 300 ميليون تومان بود که اين رقم در سال 93 به 900 ميليون تومان رسيده است و تجهيز و نوسازي ناوگان حمل و نقل انجام شده است.

وي با بيان اينکه برند بهزيستي آذربايجان شرقي مبتني بر اعتماد مردمي است، افزود: تعداد مراکز و موسسات غيردولتي استان به طور کلي 1450 موسسه است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.