1394/3/22 - 16 : 22
کد خبر: 3410
گزارش
نقش آموزش در مديريت بحران از نگاه مديران بحران
احرارنيوز:مديريت بحران از نگاه مديران شمال‌غرب کشور بايد بر حول محور هماهنگي ميان ارکان مختلف و انعکاس فعاليت‌ها و آموزش‌ها در سطح جامعه باشد.

به گزارش احرارنيوز به نقلل از فارس، ، مديريت بحران در کشور و به خصوص در شمال‌غرب کشور که يکي از نقاط حادثه‌خيز در کشور است از اهميت خاصي برخودار است، حضور مديران بحران چند استان کشور در نخستين کارگاه آموزشي و تمرين مديريت بحران تبريز فرصتي بود تا مسائل آموزشي حوزه بحراني مورد ارزيابي قرار گيرد و در اين ميان توجه به نقش رسانه‌ها و آموزش‌هاي مستمر داراي اهميت مضاعف باشد.

درياچه اروميه تا 9 سال به سطح اکولوژيک مي‌رسد

خليل ساعي، مديرکل بحران آذربايجان‌شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينکه در دوره آموزشي تبريز با حضور 180 نفر از مديران ارشد 6 استان آذربايجان‌شرقي، غربي، اردبيل، زنجان، گيلان و قزوين برگزار شده است، افزود: تلاش کرده‌ايم تا اين دوره در سطح ملي نيز منعکس شود و در سايت سازمان ملل نيز از اين دوره ياد شده است.

وي با بيان اينکه درياچه اروميه روند خشک شدن را در مدت 19 سال گذشته آغاز کرده است،گفت: در نظر داريم در مدت دو سال وضعيت درياچه تثبيت شود و در همين روند در بازده 9 ساله وضعيت به سطح اکولوژيک برسد و 14،5 ميليارد مترمکعب آب در درياچه موجود باشد.

وي با اشاره به تشکيل کانون تطهيرکنندگان داوطلب در تهران گفت: در آذربايجان‌شرقي نيز کانون مشابهي با نام کانون بلايا و حوادث تشکيل يافته است که اقدامات مشابه را انجام مي‌دهد و در آينده اين تشکيلات حمايت نيز مي‌شود.

خبرنگاران به آمار اعلامي مديران اکتفا کنند

علي کرامتي مديرکل بحران استان زنجان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينکه برگزاري اين دوره‌ها خيلي به جا بود،گفت: با توجه به تغيير دولت و تغيير برخي مسئولان اين دوره‌ها بسيار به جا بود و اين دوره‌ها در سطح شهرستان‌ها نيز برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: اعضاي رسانه‌ها نيز از طريق سخنگويان ستاد بحران اخبار را منعکس کنند تا تفاوت در اخبار رخ ندهد.

مديرکل بحران زنجان يادآور شد: آموزش عمومي و همگاني يکي از مسائل مهم است و در زنجان نيز هماهنگي خوبي وجود دارد.

وي با اشاره به تاکيد خبرنگاران در زمان بحران و حوادث مبني بر اطلاع از ميزان خسارت‌ها اظهار کرد: ميزان خسارت‌ها در ساعات اوليه کاملاً مشخص نيست و خبرنگاران نيز به آمار اعلامي از سوي مديران اطمينان کنند.

دوره‌هاي آموزشي بحران از مسئولان ارشد نظام آغاز شود

محمد اسلامي، مديرکل بحران اردبيل نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينکه دوره آموزشي غدير در تبريز برجسته و حائز اهميت است، گفت: اين دوره نتايج خوبي در پي داشت و در زمان مناسبي برگزار شد.

وي افزود: بهتر بود اين کارگاه‌هاي آموزشي از رده‌هاي ارشد نظام آغاز مي‌شد چرا که آشنايي مديران ارشد با مباني بحران نتايج بهتري در پي داشت و همکاري و هماهنگي بهتري حاصل مي‌شد.

مديران بحران با زندگي در شرايط بحران نيز آشنا شوند

محمدعلي آهني، مديرکل بحران استان قزوين نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تبريز با اشاره به حضور خود در سمت مديريت بحران استان قزوين گفت: بنده در اين سمت 15 سال است که خدمت مي‌کنم و دوره‌هاي متعدد آموزشي را پشت سر گذاشته‌ام.

وي ادامه داد: دوره آموزشي غدير تبريز بهترين دوره در 15 سال گذشته است و توانسته پيوند ميان تئوري و عمل را در مباحث مديريت بحران به نمايش بگذارد.

آهني افزود: اساس اين کارگاه و استخوان‌بندي اين کارگاه خوب است و اساتيد خوبي نيز انتخاب شده بودند و مباحث قابل استفاده‌اي ارائه دادند.

مديرکل بحران قزوين يادآور شد: فضاي کارگاهي و محل سالن و نيز امکانات آموزشي خوبي در اين محل فراهم بود و نقصي نداشت.

وي با يادآوري اين موضوع که مديريت در کشور به سمت رفاه‌طلبي در حال حرکت است، گفت: اين موضوع براي همه مديران بد است و براي مديران بحران از همه فاجعه‌بارتر خواهد بود،مديران بايد بتوانند در شرايط بحراني نيز زندگي کرده و کار مديريتي کنند.

سخن پاياني...

کارگاه آموزشي مديريت بحران بنا به گفته مسئولان امر پنج دوره ديگر در مراکز استان‌ها برگزار مي‌شود و دوره هفتم در تهران و با حضور مسئولان کشوري برگزار خواهد شد که دوره تبريز آغاز راه است و تا مهرماه به سرمنزل مقصود خواهد رسيد و دوره‌ها به اتمام مي‌رسد.

بر همين اساس انتظار مي‌رود تا دوره‌اي جديد از مديريت بحران را در کشور شاهد باشيم،مديريتي که بايد بتواند در برابر حوادث احتمالي اعم از زلزله و بلاياي طبيعي ديگر خود را نشان دهد .

بسياري از مردم انتظار دارند تا مديران آموزش ديده و مجهز به علوم روز مديريت بحران، آموزش‌هاي لازم را به سطوح پائين و قشر درگير جامعه انتقال دهند و از سوي ديگر تغييرات لازم در بدنه مديريتي را از همين روزهاي پس از پايان دوره آغاز کنند و تحولات را براي زمان بحران نگه ندارند.

==============

نگارنده:مرتضي احمدپور

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.