1401/09/05 - 18 : 58
کد خبر: 33386
کش و قوس 15 ساله براي احداث کارخانه کمپوست اروميه!
احرار: براساس اعلام احد يوسفي، رييس وقت سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه مقرر بود کارخانه کمپوست شهر اواخر سال 99 به بهره برداري برسد اما با گذشت 15 سال از آغاز عمليات اجرايي اين کارخانه هنوز خبري از راه اندازي نيست.

هادي بصاري، رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه در گفت و گو با ايسنا اظهار کرد: بصاري با اشاره به تلاش براي خلع يد پيمانکار کارخانه کمپوست اروميه، افزود: عمليات اجرايي کارخانه کمپوست شهر اروميه ?? سال قبل آغاز شده است ولي پيمانکار نتوانست به تعهدات خود در اين سالها عمل کند که شهرداري اروميه از پيمانکار طرح شکايت کرده است.

وي تصريح کرد: ابنيه اين کارخانه مستهلک شده است و در حال حاضر پيمانکار توان اجراي پروژه را ندارد و شهرداري اروميه در حال انجام اقدامات لازم براي خلع يد و آغاز عمليات اجرايي است.

توليد روزانه 800تن زبالع در شهرستان اروميه

بصاري با اشاره به توليد روزانه 800تن زباله در شهرستان اروميه،افزود: از اين ميزان زباله توليدي 600تا 650تن مربوط به شهر اروميه توليد و مابقي زباله هاي روستايي هستند که توسط دهياري ها جمع آوري و سازمان پسماند شهرداري اروميه آنها را به صورت بهداشتي و اصولي در سايت زباله نازلو دفن مي کند.

وي افزود: متوسط توليد زباله به ازاي هر نفر در اروميه 740گرم است که اين ميزان در متوسط جهاني ??? گرم است، اين آمار نشان دهنده بالا بودن ميزان توليد زباله توسط شهروندان اروميه اي است.

فرسودگي ناوگان جمع آوري زباله در اروميه

رييس سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه فرسوده بودن ناوگان جمع آوري زباله را از ديگر مشکلات پيش روي اين سازمان عنوان کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان خودرويي اين سازمان ?? سال است و دليل نشت شيرابه از اين خودروها نيز به خاصيت خوردندگي شيرابه و تخريب خودروهاي حمل زباله بر مي گردد.

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه، با بيان اينکه ميزان توليد زباله متاثر از فرهنگ حاکم بر جوامع است، تصريح کرد: بالا بودن ميزان توليد زباله نشان دهنده بي توجهي شهروندان به موضوع تفکيک از مبدا است.

بصاري با بيان اينکه طرح تفکيک از مبدا در اروميه در قالب طرح هاي مختلفي اجرايي مي شود که براي موفقيت در اين زمينه نيازمند همکاري مردم هستيم، ادامه داد: غرفه هاي تفکيک از مبدا در قالب 4غرفه در مناطق مختلف شهر اروميه در اين راستا راه اندازي شده اند.

بصاري نصب توري فلزي براي جمع آوري درب بطري ها در بوستان گللرباغي و خريد ويلچر براي نيازمندان، استفاده از توان بخش خصوصي در جمع آوري زباله هاي خشک و تحويل آنها از مقابل درب منازل شهروندان، اجراي طرح هاي فرهنگسازي و آموزشي در مدارس، ادارات و زنان خانه دار و .... از جمله اين طرح ها است.

وي يادآور شد: اين موضوع که کاغذ باطله زباله نيست در ادارات استان به يک فرهنگ تبديل شده به طوري که سطل هايي به منظور تفکيک کاغذ در ادارات مستقر شده است.

بصاري با بيان اينکه 51 دستگاه مخزن 120 ليتري تفکيک از مبدا در هسته مرکزي شهر به ويژه در خيابان امام، باکري و ... جايگذاري شده است، گفت: حذف کيسه هاي نايلوني و استفاده از کيسه پارچه اي و کيسه زباله خودرو از ديگر اقدامات انجام گرفته در راستاي کاهش ميزان توليد زباله است.

رئيس سازمان مديريت پسماند شهرداري اروميه از اجراي طرح جامع مديريت پسماند شهر اروميه خبر داد و گفت: پس از 30سال، سند راهبردي طرح جامع مديريت پسماند در اروميه اجرايي مي شود به طوري که در قالب اين طرح، جمع آوري، دفن، احداث کارخانه کمپوست بيش از پيش مورد توجه قرار مي گيرد.

بصاري افزود: ريختن نخاله در کنار جاده ها و معابر عمومي جرم تلقي شده و افرادي که اقدام به ريختن نخاله در معابر عمومي کنند، در مرحله اول به آنها تذکر داده مي شود و در صورت بي توجهي به اين امر، به قوه قضاييه معرفي مي شوند.

بصاري از طراحي اپليکيشن هوشمند تفکيک از مبدا خبر داد و اظهار کرد: اين اپليکيشن توسط يکي از شرکت هاي بخش خصوصي طراحي شده است که شهروندان با نصب اين اپليکيشن بر روي تلفن همراه هوشمند خود و با ورود به سامانه هاي مربوط، مي توانند با همکاران اداره پسماند جهت دريافت زباله هاي خشک خود اقدام و در قبال تحويل اين اقلام، وجه نقد دريافت کرده و يا وجه نقد را در کيف الکترونيکي خود( که در بخشي از اين اپليکيشن است) پس انداز کنند.پيش بيني مي شود اين اپليکيشن تا اواخر سال جاري به مرحله بهره برداري برسد.

وي با اشاره به اينکه زباله 2 ناحيه شهر اروميه به صورت شبانه و 4 ناحيه ديگر در طول روز جمع آوري مي شود، ادامه داد: يک هزار و 200 نفر نيرو در اين زمينه به کارگيري شده است و ضرورت دارد شهروندان زباله خود را در ساعت مشخص شده دم در بگذارند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 6 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.