1401/08/14 - 20 : 11
کد خبر: 33177
ديگر کسي در راه نخواهد ماند!/ پوست اندازي ناوگان حمل و نقل تبريز پس از 10 سال
احرار: پوست اندازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري تبريز، اعم از تاکسي، اتوبوس، مترو و ديگر بسترهاي مکمل، در راستاي تحقق برنامه کلان حمل و نقل ترکيبي، از جمله اولويت‌ها و سياست‌هاي راهبردي مورد نياز شهر تبريز است که با وجود غفلت‌ها و بي‌توجهي‌هاي صورت گرفته در ?? سال گذشته، حالا به سرخط برنامه‌هاي مديريت شهري بازگشته است.

به گزارش احرار به قل از فارس ، حمل و نقل درون شهري تبريز طي دهه گذشته، يکي از پرچالش‌ترين حوزه هاي مديريت شهري بوده و به دليل برخي بي‌توجهي‌ها و سوءمديريت‌هاي قبلي از يک سو و مسدود شدن راه‌ها و حلقه‌هاي حمايت دولت از سوي ديگر، به حوزه‌اي فقير، فرسوده و البته پرانتقاد نزد افکار عمومي بدل شده است.

اين چالش ها، متاسفانه طي 10 سال اخير و با تغيير شهرداران و شوراهاي ادوار قبلي نيز، نه تنها همچنان بدون توجه و برنامه ريزي هاي راهگشا پابرجا بوده اند؛ بلکه سال به سال و در سايه فرسودگي، کاهش و از رده خارج شدن بخشي از ناوگان حمل و نقل درون شهري به ويژه اتوبوسراني، بر حجم و شدت آنها نيز افزوده شده است.

با اين وجود، اين روزها و در سايه اولويت بخشي مديريت شهرداري به اهميت و ضرورت توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل درون شهري و نيز تعامل و همدلي شوراي شهر و شهرداري و همچنين، پيگيري‌هاي بالادستي مديريت شهري، اولويت‌ها و نيازهاي حمل ونقل درون شهري تبريز، در همه بخش‌ها، به مساله نخست شهرداري و شوراي ششم تبديل شده است.

از تلاش براي نوسازي ناوگان تاکسيراني، با طرح اعطاي تسهيلات بانکي  به رانندگان، تا خريد صدها دستگاه اتوبوس جديد و از تسريع روند احداث و تکميل ايستگاه هاي خطوط يک و دو مترو تا پيگيري موضوع فاينانس براي اين پروژه عظيم شهري، همه حکايت از عزم جدي شهرداري براي رفع تدريجي چالش‌هاي فرآروي حوزه حمل و نقل درون شهري تبريز دارد.

اين سطح و حجم از اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي مديريتي که تقريبا در تمام حوزه‌هاي زير مجموعه حمل و نقل درون شهري در دستور کار شهرداري قرار گرفته است، امروز و تنها پس از گذشت ? ماه از آغاز به کار دوره جديد مديريت شهرداري، در حال ثمر دادن است و به گفته شهردار تبريز، طي يک سال آينده خواهد توانست، به موتور محرک و شتاب بخش نوسازي و تقويت ناوگان حمل و نقل درون شهري تبريز تبديل شود.

اين برنامه‌ريزي‌ها البته در شکل عملي و عيني خود، طي روزهاي گذشته و با سفر يک روزه "احمد وحيدي" وزير کشور به تبريز، وارد فاز عملياتي و جدي‌تر خود شد و خبرهاي خوش و اميدبخش وزير کشور نيز نويد روزهاي خوش و بهار جواني و تحول در اين حوزه را به شهروندان تبريزي منتقل کرد.

خريد و تزريق 300 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني تبريز

در همين حال، "يعقوب هوشيار"، شهردار تبريز، همزمان با سفر وزير کشور به اين شهر و در بازديد از اتوبوس هاي جديد خريداري شده براي تبريز، از خريد و تزريق 300 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني، با اعتباري بالغ بر ???? ميليارد تومان، تا پايان امسال خبر داد.

شهردار تبريز در عين حال افزود: اين تعداد اتوبوس جديد که تا پايان سال خريداري و وارد ناوگان اتوبوسراني خواهند شد، علاوه بر 100 دستگاه اتوبوس خريداري شده قبلي است که با احتساب آن ها، تعداد اتوبوس هاي خريداري شده در دوره فعلي به 400 دستگاه خواهد رسيد.

در همين حال، وحيدي، وزير کشور نيز در اين بازديد، در سخناني با تاکيد بر اين نکته که حمل و نقل درون شهري تبريز در دوره فعلي، در مسير توسعه و رشد قرار گرفته است، گفت: موضوع حمل‌ونقل عمومي يکي از ضروريات ناگزير کلانشهرها است و بي شک نوسازي و افزودن اتوبوس‌هاي جديد به ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهري، باعث افزايش رضايتمندي عمومي شهروندان خواهد شد.

وي ادامه داد: مجموعه مديريت شهري تبريز در موضوع خريد اتوبوس‌هاي جديد و نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي اقدامات خوبي انجام داده است و در مجموع حمل و نقل عمومي شهر تبريز در مسير رشد قرار دارد.

وزيرکشور خاطرنشان کرد: خريد اتوبوس‌هاي جديد شهرداري تبريز از محل منابع خود شهرداري و با کمک وزارت‌ کشور در حوزه حمل‌ونقل درون شهري تامين شده است.

علاوه بر توجه به تقويت و توسعه ناوگان اتوبوسراني از سوي مديريت شهري تبريز، اين مجموعه، گام هاي عملي و جدي تري نيز در راستاي تسريع روند احداث و تکميل خطوط يک و دو مترو تبريز برداشته و در اين ميان، وعده شهردار تبريز براي بهره برداري کامل از خط اول اين پروژه تا پايان سال جاري، از ديگر خبرهاي اميدبخش و خوب در حوزه مديريت شهري به شمار مي رود.

اين خبر در خلال مراسم افتتاح ايستگاه شماره 15 مترو تبريز که با حضور وزير کشور و مقامات محلي و در منطقه لاله صورت گرفت، براي چندمين بار از زيان يعقوب هوشيار شنيده شد، خبري که باتوجه به خوش قولي وي در افتتاح به موقع پروژه هاي عمراني در ماه هاي اخير، بيش از هر دوره ديگري، قابل اتکاست.

ايستگاه لاله در حالي به دست وزير کشور افتتاح شد که به گفته سرپرست سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري تبريز اين ايستگاه در مساحت هشت هزار متر مربع و با هزينه اي بالغ بر 1200 ميليارد ريال اجرا شده است.

يعقوب وحيدکيا اظهار کرد: ايستگاه مذکور در عمق 25 متري از سطح زمين و به شکل جزيره اي بوده و در سه طبقه با دسترسي شمالي و جنوبي طراحي و اجرا شده است.

وي افزود: ايستگاه لاله يکي از منحصربه فردترين ايستگاه ها از نظر معماري است که از مکتب هنري آذربايجان الگوبرداري شده است و روح تجدد ميراث فرهنگي با بهره‌گيري از تکنيک هاي کاشي‌کاري سنتي در آن جلوه‌گر است.

تسريع روند تخصيص اعتبارات فاينانس براي تکميل خط اول مترو تبريز

در همين حال و در حاشيه بهره برداري از اين ايستگاه، احمد وحيدي، وزير کشور، خبر خوش تسريع روند تخصيص اعتبارات فاينانس براي تکميل خط اول و تسريع روند احداث خط دوم مترو تبريز را به شهروندان تبريزي و مديران ارشد شهري داد.

وي گفت: با توجه به بررسي‌هاي انجام گرفته و نياز ضروري براي پيشرفت کار، تخصيص فايناس به خط دو مترو تبريز تسريع شده و در اولويت قرار مي گيرد.

اسناد خزانه براي خط دو مترو تبريز 

وحيدي افزود: همچنين از اسناد خزانه نيز براي پيشرفت خط دو مترو تبريز تخصيص داده مي شود.
وزير کشور ضمن ابراز رضايت از پيشرفت خط يک مترو تبريز گفت: در صورت احتياج و نياز براي تکميل خط يک مترو تبريز، فاينانس مورد نياز به اين پروژه نيز اختصاص مي يابد.

وحيدي با اشاره به لزوم انجام تمهيدات لازم براي افزايش جذب مسافر در خط يک تأکيد کرد: مسئولان و متوليان امر در مترو تبريز با بهره‌برداري از فاز سوم و افزايش ساعات سرويس‌دهي به شهروندان، بايد ميزان جذب مسافر را در کل خط يک مترو تبريز افزايش دهند.

پوست اندازي ناوگان حمل و نقل عمومي تبريز پس از ?? سال

پوست اندازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري تبريز، اعم از تاکسي، اتوبوس، مترو و ديگر بسترهاي مکمل، در راستاي تحقق برنامه کلان حمل و نقل ترکيبي، از جمله اولويت‌ها و سياست‌هاي راهبردي مورد نياز شهر تبريز است که با وجود غفلت‌ها و بي‌توجهي‌هاي صورت گرفته در ?? سال گذشته، حالا به سرخط برنامه‌هاي مديريت شهري بازگشته است.

اين سياست راهبردي که در دل خود، اهدافي همچون تسهيل جابه‌جايي‌هاي شهري، گره‌گشايي از مشکلات شهروندان، کاهش بار ترافيکي شهر، کاهش هزينه هاي زندگي شهري، کمک به کاهش آلودگي هوا و در نهايت، جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه هاي شهروندي را دنبال مي کند، اگرچه دير؛ اما در نخستين ماه هاي استقرار دوره فعلي مديريت شهرداري مورد توجه قرار گرفته و نويدبخش تحقق مطالبات شهروندان در اين بخش شده سات؛ موضوعي که حالا به راحتي و اطمينان خاطر بيشتر از قبل مي توان گفت: "ديگر، کسي در راه نخواهد ماند".

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.