1401/07/30 - 16 : 21
کد خبر: 32995
مديرکل‌ آموزش‌وپرورش:
هيچ دانش‌آموزي در اردبيل نه کشته شده و نه به کما رفته است
احرار:مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: هيچ دانش‌آموزي در اردبيل نه کشته شده و نه به کما رفته است.

کلام‌الله صفري‌ مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم ‌در اردبيل، با اشاره به شبهات و شايعات درباره "اسرا پناهي"، دختر دانش‌آموزي که‌ نامش به‌عنوان يکي از جان‌باختگان اغتشاشات اخير مطرح شده بود، گفت: ‌مرحومه اسرا پناهي، دانش‌آموز دوره اول متوسطه پايه نهم بوده است که سال گذشته به‌دليل مشکلات خانوادگي متأسفانه نتوانست در امتحانات شهريور ماه شرکت کند، در نتيجه مردود شد، نکته ديگر اين است که محل تحصيل او مدرسه سبلان بوده است.‌

وي با اشاره به دروغ‌پراکني‌ رسانه‌هاي غربي و معاندان نظام در خصوص اين دختر افزود: به‌جرئت مي‌گويم در اين مدت هيچ دانش‌آموزي کشته‌ نشده است و هيچ کسي هم تحت عنوان لباس‌شخصي يا نيروهاي امنيتي وارد مدرسه‌اي نشده و با دانش‌آموزان ما کوچکترين بحثي نداشته است.

مديرکل آموزش‌وپرورش استان اردبيل با تأکيد بر اينکه هيچ بحث و مجادله‌اي بين اولياء يا دانش‌آموزان مدرسه با نيروهاي امنيتي و انتظامي رخ نداده است، تصريح کرد: معلمان، مديران و پرسنل نواحي يک و دو مراقبت کامل از دانش‌آموزان کرده‌اند؛ حتي پس از اتفاق رخ‌داده که والدين دانش‌آموزان براي روشن شدن مسئله به مدرسه و ادارات ما مراجعه کرده‌اند هرگز از نيروهاي قهريه يا انتظامي و امنيتي استفاده نشده است.

صفري با اشاره به پاسخ‌دهي به والدين معترض دانش‌آموزان توسط پرسنل، گفت: در مدرسه، مادر يکي از دانش‌آموزان که براي پيگيري وضعيت او به مدرسه آمده بود، دچار افت فشار شد که با تماس يکي از معلمان، آمبولانس اورژانس براي امدادرساني به وي وارد مدرسه شد و پس از بهبود وضعيت اين فرد، آمبولانس بدون اينکه فردي را با خود حمل کند، از مدرسه خارج شد اما گويا برخي افراد که مقابل مدرسه "راثي نظام" بودند اقدام به تصويربرداري کردند و با ادعاي انتقال دانش‌آموز،‌ آن را در فضاي مجازي منتشر کردند.

مديرکل آموزش و پرورش اردبيل با اشاره اينکه مدرسه شاهد راثي نظام مربوط به دوره دوم متوسطه است، گفت: در اين مدرسه دانش‌آموزان پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم تحصيل مي‌کنند که ساعت تعطيلي آنها 14:30 دقيقه است و پنج‌شنبه نيز مدرسه تعطيل است. مرحومه اسرا پناهي دانش‌آموز دوره نهم بود که به‌علت مردود شدن ترک تحصيل مي‌کند و جزو دانش‌‌آموزان مدرسه سبلان است در حالي که مدرسه راثي نظام مربوط به دوره‌هاي دهم به بالا است.

صفري با اشاره به مطرح کردن سناريوي کشته‌سازي توسط معاندان، بيان کرد: به‌عنوان مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل اعلام مي‌کنم که هيچ دانش‌آموزي در اينجا کشته نشده است و حتي به‌جرئت مي‌توانم بگويم که قطره خوني از بيني هيچ دانش‌آموزي نيامده است.

مديرکل آموزش و پرورش اردبيل در پاسخ به اين سؤال تسنيم که آيا در سطح شهر و داخل تجمعات هم اتفاقي براي دانش‌آموزي نيفتاده بود و يا آيا اين ادعاي معاندين که مي‌گويند در جريان اين اتفاقات دانش‌آموزي به کما رفته است و مي‌خواهند "اسرا پناهي" را به‌جاي اين دانش‌آموز معرفي کنند، صحت دارد، گفت: مطمئناً اگر چنين اتفاقي براي دانش‌آموزي رخ مي‌داد اولياي دانش‌آموز و مديريت مدرسه اطلاع مي‌دادند و به هيچ عنوان صحت ندارد.

وي افزود: در جريان اتفاقات اخير، تاکنون غير از "اسرا پناهي" که آن هم به‌دلايل گفته‌شده به رحمت خدا رفته است، هيچ دانش‌آموز فوت‌شده‌‌اي نداشته‌ايم.

صفري با تأکيد به اينکه هيچ دانش‌آموزي در اردبيل در اين مدت به کما هم نرفته است، عنوان کرد: در روز مربوطه پرسنل مدرسه کنار دانش‌آموزان بودند، برنامه‌هاي مربوطه اجرا شد و دانش‌آموزان دوباره به کلاس‌هاي درسشان مراجعه کردند و هيچ مشکلي هم پيش نيامد اما وقتي معاندان ديدند نمي‌توانند به اهداف خود برسند سناريوي کشته‌سازي را مطرح کردند.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا فيلم‌ دوربين‌هاي مداربسته مدرسه که مؤيد اين قضيه باشد منتشر نشده است، افزود: ما آمادگي هرگونه مستندسازي و شفاف‌سازي و پاسخگويي به سؤالات را داريم و چنانچه مسئولان مربوطه اجازه دهند فيلم‌ها هم منتشر مي‌شود. اطمينان خاطر مي‌دهم اطلاعاتي هم که در اختيار آقاي "علي دايي" قرار گرفته اطلاعات موثقي نبوده است و خودشان نيز با بررسي‌هاي لازم به اين نتيجه خواهند رسيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.