1401/07/14 - 11 : 41
کد خبر: 30774
خسارت 250 ميليارد ريالي آشوبگران به اموال عمومي تبريز
احرار: آشوبگران طي هفته هاي اخير خسارت 250 ميليارد ريالي به اموال عمومي در تبريز وارد کردند.

اسرا درويشي: کشورمان طي هفته‌هاي گذشته شاهد اتفاقاتي بود که به بهانه درگذشت تلخ دختر جواني به نام مهسا اميني رخ داد؛ اما نکته جالب توجه، واکنش رسانه‌هاي معاند بود که از همان لحظات اول، ماجرا را پوشش داده و به تحريک جوانان کشور پرداختند.

سرانجام اخبار و تحريکات آنها، اعتراضات و اغتشاشاتي بود که در کشور شکل گرفت، اغتشاشاتي که با شعارهاي هنجارشکن، توهين به مقدسات و تخريب اموال عمومي همراه بودند. مطالبه ادعايي آنها آزادي بود اما به هموطنان خود هم رحم نکردند و مسبب مرگ و زخمي شدن آنها شدند.

رسانه‌هاي معاند نيز از اين شرايط سوءاستفاده کرده و با اخبار کذب خود، جوانان و نوجوانان کشور را بيش از پيش تحريک مي‌کردند، آنها با انتشار فيلم‌ها و تصاوير کذب، وضعيت را بدتر مي‌کردند.

مردم آگاه و نيروهاي امنيتي و انتظامي کشور نيز از همان لحظات اول در ميدان بودند تا امنيت را برقرار کنند؛ تعدادي از نيروهاي بسيجي و انتظامي کشور نيز جان خود را در اين راه فدا کرده و شهيد شدند و مردم آگاه کشور نيز از قافله عقب نمانده و در محکوميت اين اتفاقات، راهپيمايي باشکوهي داشتند.

ناگفته نماند، اقشار و صنف‌هاي مختلف نيز در محکوميت حوادث اخير، بيانيه‌هاي مختلفي را منتشر کردند و مخالفت خود را نشان دادند.

اغتشاشگران به دنبال خدشه‌دار کردن امنيت کشور هستند

رئيس مجمع نمايندگان شمال غرب در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگويي در خصوص اغتشاشات اخيرمي‌گويد: اغتشاشگران به دنبال خدشه دار کردن امنيت کشور هستند.

سيدمحمدرضا ميرتاج الديني ادامه مي‌دهد: موضوع درگذشت اين خانم که هيچکس راضي به آن نبوده، در دست بررسي است و سران سه قوه ضمن ابراز تأسف از اين اتفاق با صدور بيانيه‌هاي جداگانه، بر رسيدگي دقيق به اين پرونده تاکيد کرده‌اند.

او مي‌افزايد: اغتشاشات و تحرکاتي که ابتدا به بهانه درگذشت اين خانم صورت مي‌گرفت، اکنون شکل و ماهيت خود را کاملاً تغيير داده و اين موضوع به طور کامل فراموش شده و سمت و سوي مخالفت با مظاهر ديني و ملي ملت ايران را به خود گرفته است و اغتشاشگران به دنبال خدشه دار کردن امنيت کشور بودند.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي تاکيد مي‌کند: اغتشاشگران در اين آشوب‌ها قرآن و مساجد را آتش زدند و چادر از سر نواميس مردم مسلمان کشيدند و حتي در برخي شهرها، پرچم‌هاي حسيني را به آتش کشيدند و به حسينيه‌ها مواد آتش‌زا پرتاب کردند.

او بيان مي‌کند: اغتشاشگران و سردمداران آنها در خيال باطل خود فکر کرده‌اند جوانان اين کشور که سوريه را از چنگال وحوش داعشي نجات داده‌اند، مملکت خود را به دست اين داعشي‌ها و يا سلطنت‌طلب‌ها و منافقان و تجزيه طلبان و عوامل ضدقرآن، ضدحجاب، ضدمسجد، ضدحسينيه و ضد پرچم حسيني خواهند سپرد.

ميرتاج الديني، از اغتشاشگران با عنوان داعشي‌هاي داخلي نام برده و مي‌گويد: اين افراد نيز مانند داعشي‌ها از هر فرصتي براي خيانت و ضربه زدن به ملت و مملکت استفاده مي‌کنند و اگر به آنها فرصت و ميدان دهيم در همه حوزه‌ها با همين رويکرد اقدام خواهند کرد و مانند داعشي‌هاي سوري و عراقي حتي از خارج نيز براي رسيدن به اهداف پليد خود نيرو جذب خواهند کرد.

او با اشاره به جنايات اغتشاشگران خاطرنشان مي‌کند: هر چند گروه‌هايي چون سلطنت طلب‌ها، منافقان، تجزيه طلب‌ها، گروهک‌هاي معاند خارج از کشور و برخي منافقان داخلي از اين اغتشاشات و اغتشاشگران حمايت مي‌کنند اما در مقابل همه تلاش و تقلاهاي نافرجام اين گروه‌ها بايد بگويم «عدو شود سبب خير شود چون خدا خواهد».

اين نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي اضافه مي‌کند: البته در کنار اين گروه‌هاي ضدايران و ايراني، برخي چهره‌هاي داخل کشور هم که 40 سال در امنيت نان اين مملکت را خورده و هنرمند و سلبريتي و ورزشکار و چهره شده‌اند، به اين مردم و کشور خيانت مي‌کنند و پس از گذشت اين دوره و تثبيت فضاي عمومي جامعه، اين موضوع را از طريق مجلس از دستگاه‌ها و نهادهايي چون صدا و سيما پيگيري خواهيم کرد که يک بار ديگر يک پاکسازي انقلابي در اين مملکت انجام شود.

خسارت ??? ميليارد ريالي آشوبگران به اموال عمومي تبريز

دشمنان ما حساب شده و سنجيده از مسائل اخير بهره‌برداري کردند

نماينده ديگر مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص مي‌گويد: دشمنان ما حساب شده، سنجيده و با برنامه از مسائل اخير بهره‌برداري کردند.

محمدحسين فرهنگي ادامه مي‌دهد: هفته دفاع مقدس يادآور بخشي از تاريخ درخشان ملت ايران است که هزاران نفر براي دفاع از حق روانه جبهه‌ها شدند.

او مي‌افزايد: سرمايه‌گذاري بسياري براي انقلاب اسلامي کرده‌ايم، از ابتداي تشکيل آن تا به امروز هزاران هزار نفر خون خود را تقديم انقلاب کرده‌اند که امروز اين خون‌هاي پاک پشتوانه انقلاب شده‌اند؛ بنابراين نظامي که از اين خون‌ها به وجود آمده، اين اتفاقات تأثيري در آن نمي‌گذارند.

او خاطرنشان مي‌کند: در مجلس شوراي اسلامي هم گفتم بايد اين اغتشاشات جامعه شناسانه بررسي شود، رويکرد روان شناختي و جامعه شناختي اتخاذ شده و زمينه‌اي براي سوءاستفاده نباشد.

فرهنگي اضافه مي‌کند: تهديدات اخير تأثيري بر جامعه و انقلاب ندارند چراکه در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي هم شاهد اين اتفاقات بوده‌ايم که سنگين‌ترين آنها دفاع مقدس و ترورها بوده است.

وي يادآور مي‌شود: هر نظامي مخالف هم دارد و بايد در برابر آنها تدابيري انديشيده شود تا بسترهاي چنيني را به صفر برساند و اجازه ندهد، شاهد اين حوادث تلخ باشيم.

او ادامه مي‌دهد: به عموم مردم توصيه مي‌کنم با دقت و بصيرت با مسائل برخورد کرده و عميق‌تر بررسي کنند حتي قرآن کريم در قسمت‌هاي مختلفي عموم مردم را به تدبر و تفکر دعوت کرده است.

اين نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي متذکر مي‌شود: از حادثه‌اي که براي مهسا اميني اتفاق افتاد، ناراحت شديم و همه را متأثر کرد اما بايد صبر کرد تا کل ماجرا مشخص شود و مسئولان نيز دستور داده‌اند تا ابعاد حادثه بررسي شود اما نبايد مسئله را پخش کرده و بزرگ‌تر کنيم چراکه در اين صورت نمي‌توان با آرامش زيست.

او ادامه مي‌دهد: دشمنان ما حساب شده، سنجيده و با برنامه از اتفاقات اخير بهره‌برداري کردند و حداقل افرادي که با احساسات در صحنه حاضر شدند، بايد با تدبر برخورد مي‌کردند.

او اضافه مي‌کند: اگر بخواهيم در خصوص مسائل اجتماعي علمي برخورد کنيم، هر بخش آن يک بعد دارد؛ اين اغتشاشات دقيقاً پس از پياده‌روي اربعين و روانه شدن مردم به سمت مشهد رخ داد و دشمن از صحنه‌هاي پيش آمده حداکثر را استفاده کرد.

خسارت ??? ميليارد ريالي آشوبگران به اموال عمومي تبريز

فرهنگي با بيان اينکه دستگاه‌هاي مسئول بايد آگاهانه برخورد کنند، مي‌گويد: دستگاه‌هاي مسئول بايد مدام از رفتار خود بازخورد بگيرند و در روش آنها تجديد نظر شود تا نارضايتي‌ها مشخص شود، مسئولين هم بايد کاملاً دقت داشته باشند که نوع رفتار و برخورد آنها زمينه را تشديد کرده و سبب نارضايتي و ايجاد فشار و فکري منفي مي‌شود که لازمه آن برگزاري جلسات علمي و کارگاه‌هاي آموزشي است.

او اضافه مي‌کند: طبيعي است که اگر در اين مسير رويکرد درست را جايگزين اقدامات قبلي کنيم، ديگر شاهد بروز اين مسائل نمي‌شويم

او متذکر مي‌شود: وظيفه‌ي خود مي‌دانم از دو جهت از عموم ملت تشکر کنم؛ تبريز و آذربايجان مانند چندين مقطع قبلي همواره در قيام عليه اين اغتشاشات پيشرو بودند و حضور و راهپيمايي مردم بي‌نظير بوده و قابل مقايسه با گذشته نيست همچنين از بسيج و نيروي انتظامي هم تشکر مي‌کنم.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي تاکيد مي‌کند: رهبر معظم انقلاب در دو مرحله در گام دوم انقلاب و جهاد تبيين به نوجوانان توصيه‌هايي داشته‌اند و به طور ويژه به آن پرداخته‌اند که توصيه مي‌کنم جوانان مطالعه کنند.

خسارت 25 ميليارد توماني آشوبگران به تبريز

مديرکل امنيتي و انتظامي استانداري آذربايجان شرقي نيز مي‌گويد: حوادثي در کشور رخ داد که رهبر معظم انقلاب نيز به خوبي ابعاد قضيه را تبيين کردند، حادثه‌اي تلخ براي خانم مهسا اميني اتفاق افتاد که هنوز ابعاد آن روشن نشده است، اما اعتراضات آغاز شد و برخي خواص عجله کرده و موضع گيري‌هاي نابجا سبب تشديد اعتراضات شد.

جعفر رزمي ادامه مي‌دهد: دشمنان ملت بيش از چندين دهه کشور را مورد تاخت و تار قرار داده و به دنبال بهانه‌اي براي ضربه زدن به انسجام ملي هستند اما در اين حادثه، شاهد شلاق رسانه‌اي شديد بر عليه کشور بوديم، شبکه‌هاي معاند با تمام قوا وارد صحنه شدند و امپراطوري رسانه غرب پشت ماجرا بود که مي‌خواستند اعتراضات را تشديد کنند.

او مي‌افزايد: در استان ما نيز به غير از دو روز که ناآرامي‌هايي بود، با هوشياري امت حزب الله مسئله برطرف شد و اکنون شاهد امنيت پايدار در استان هستيم.

او خاطرنشان مي‌کند: در استان ما صرفاً دو روز ناآرامي بود و با مجموعه تخريب‌هايي مواجه بوديم که سبب آسيب به اموال عمومي شد؛ در طي يک سال گذشته با بخش عمده‌اي از اعتراضات کارگري، صنفي و … مواجه بوديم که فضا امن و مطالبات به جا و قانوني بود اما تجمعات اخير اعتراض نيستند، اغتشاش هستند.

رزمي يادآور مي‌شود: زماني که اموال عمومي آسيب مي‌بيند، ديگر نمي‌توان بي‌تفاوت ماند، ?? ميليارد تومان خسارت به اموال عمومي تبريز وارد شد، اين هزينه قرار بود براي خدمت رساني به مردم صرف شوند اما اکنون براي تعمير و بازسازي آنها بايد هزينه شود.

او اضافه مي‌کند: در تابستان سال جاري قرار بود ?? هزار گردشگر از استان ما بازديد کنند اما ?? درصد آنها تحت تأثير فضاي رسانه‌اي سفر خود را کنسل کردند و اين آسيب بزرگي است.

او متذکر مي‌شود: رسانه‌هاي غربي به دنبال دو قطبي سازي فضاي جامعه هستند تا اتحاد کشور ما را زير سوال ببرند که عدد و رقم اين خسارت‌ها بالاتر از خسارت مادي است.

مديرکل امنيتي و انتظامي استانداري آذربايجان شرقي مي‌گويد: دشمنان مي‌خواهند فضا را تقابلي و ناامن کنند تا افراد مقابل هم ايستادگي کنند، تمام ظرفيت‌ها را پاي کار مي‌آورند تا به استقلال ما ضربه بزنند؛ بنابراين اکنون مورد شديدترين هجمه‌هاي تبليغاتي قرار گرفته‌ايم.

خسارت ??? ميليارد ريالي آشوبگران به اموال عمومي تبريز

دستگاه قضائي آذربايجان شرقي جدي، قاطع و قانون‌مند با آشوبگران برخورد مي‌کند

دادستان عمومي و انقلاب تبريز نيز اضافه مي‌کند: موضوع اغتشاشات اخير را بايد در دو بخش بررسي کرد؛ بخش اول مربوط به افرادي است که با تاثيرپذيري از شبکه‌هاي رسانه‌اي بيگانه به‌ويژه جريان نفاق که بر روي آن کار کرده بودند، به اماکن عمومي و مقدسات توهين کردند و جسارت آنها غير قابل بخشش است و اين شامل حال ليدر اصلي محرک‌ها مي‌شود که در اين قضيه به صورت مستقيم و غير مستقيم از طريق تحريک رسانه‌اي نقش ايفا مي‌کردند و برخورد ما جدي، قاطع، قانون‌مند و با رعايت عدالت و انصاف خواهد بود و اغماضي نخواهيم داشت.

بابک محبوب عليلو ادامه مي‌دهد: بخش دوم مربوط به عده‌اي از نوجوانان و جوانان است که با تحريک پذيري از رسانه‌ها، رفتارهاي احساسي و هيجاني انجام دادند، اين افراد که در حقيقت فرزندان ما هستند که از رفتار ناشايست خود نادم و پشيمان هستند و باتوجه به اينکه رفتار آنها احساسي و هيجاني بود، رأفت نظام جمهوري اسلامي ايران شامل حال آنها مي‌شود.

او خاطرنشان مي‌کند: خوشبختانه باتوجه به اينکه نيروهاي انتظامي آماده باش بودند، دست بردي به اموال عمومي نشد اما افراديکه به اموال عمومي آسيب زدند، علاوه بر گذراندن مجازات کيفري، صاحبان اين اموال مي‌توانند خسارت خود را از اين افراد مطالبه کنند.

او يادآور مي‌شود: تعيين مجازات به علل و عوامل مختلفي بستگي دارد که گاهي سبب تخفيف در مجازات مي‌شود و در برخي موارد برعکس؛ قاضي در تعيين مجازات اين موارد را هم در نظر مي‌گيرد و مجازات مطابق با ميزان ارتکاب به جرم آنها خواهد بود.

عليلو مي‌گويد: مردم ما با افرادي که در شبکه‌هاي اجتماعي بيگانه بودند، همراهي نداشتند و در طول ?? سال گذشته ثابت کردند همواره پاي منافع نظام هستند و خانواده‌ها هم در اين مورد با فرزندان خود مشکل داشتند که حتي ضمن ابراز ندامت، قصد داشتند برخورد فيزيکي با آنها داشته باشند.

او تاکيد مي‌کند: فضاي مجازي در حدي گسترش يافته که امکان نظارت والدين را از بين برده است؛ بنابراين درخواست مي‌کنيم باتوجه به اينکه به دشمن بر روي جوانان ما برنامه‌ريزي‌هايي دارد، بر روي رفتار فرزندان خود نظارت کرده و رابطه عاطفي با آنها برقرار کنند البته دستگاه تعليم و تربيت نيز بايد توجه ويژه‌اي داشته باشد، تعليم و تربيت و آموزش و پرورش دانش‌آموزان و دانشجويان به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد.

 

مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.