1391/12/5 - 12 : 18
کد خبر: 302
پزشکي
تهيه دارو از لجن درياچه اروميه!
ماده دارويي توليدي توسط محققان کشورمان در درمان بيماري‌هاي مختلف از جمله آرتروز، دردهاي سياتيک، جوان سازي پوست، رفع چين و چروک و امراض پوستي، نتايج موفقيت آميز و اثبات شده‌اي به دنبال داشته است.

 

 جلال محمدي عضو هيئت علمي دانشگاه ربع رشيدي تبريز و از محققان طرح با اعلام اين خبر افزود: روش تحقيقاتي ما با عنوان عصاره‌گيري از ترکيبات طبيعي از حدود هفت سال پيش آغاز شد. براين اساس يکي از مطالعات وسيع ما کار روي لجن‌هاي درياچه اروميه بود که در اين زمينه به نتايج بسيار خوبي رسيديم.
وي ادامه داد: بر اساس گزارش يونسکو در حال حاضر در دنيا هفت درياچه شور وجود دارد که تنها دو مورد از آن‌ها يعني درياچه اروميه در (ايران) و بحرالميت (بين اردن وفلسطين اشغالي) داراي لجن‌هاي طبي است. بنابراين ما در اين طرح براي اولين بار و با استفاده از اين منبع خدادادي در درياچه اروميه که ظرفيت‌هاي به مراتب با لاتري از بحرالميت دارد، مطالعه خود را براي بهره‌گيري از خواص لجن‌هاي درياچه اروميه آغاز کرديم وبه نتايج بسيار خوبي هم رسيديم و داروها و محصولات مختلفي براي درمان بيماري‌هايي نظير آرتروز، دردهاي سياتيک، بيماري‌هاي پوستي و... با استفاده از اين روش توليد کرده و موفق به دريافت تاييديه از وزارت بهداشت نيز شده‌ايم و هم اکنون نيز با شرکت‌هاي مختلف در حال همکاري هستيم.
لجن‌هاي طبي درياچه اروميه به صورت هوشمند عمل مي‌کند
وي ادامه داد: درياچه اروميه بزرگ‌ترين درياچه آسياي ميانه و يکي از درياچه‌هايي است که داراي لجن و موادمعدني با خاصيت طبي است. تا کنون انواع نمک‌هاي خوراکي، دارو‌ها، لوازم آرايشي و بهداشتي گران‌قيمت از لجن‌هاي ته اين درياچه استخراج شده است. براساس تحقيقات انجام شده، در لجن‌هاي اين درياچه مواد طبيعي خاصي وجود دارد که قادر است گردش خون موضعي را افزايش دهد و نکته جالبي که درباره اين لجن‌هاي طبيعي وجود دارد اين است که اين مواد به صورت هوشمند عمل مي‌کند و هر جايي از بدن که لازم باشد، جذب و باعث مي‌شود که سوخت و ساز و اکسيژن بيشتر به بافت آسيب ديده برسد و بافت نيز با سرعت بيشتري شروع به ترميم کند و تمام کمبود‌ها ومواد مورد نياز خود را از آمينو اسيد‌ها گرفته تا آنزيم‌ها وکلاژن‌ها را در قالب يک فرآيند کاملا طبيعي مجدد بسازد. اين ماده قدرت مضاعفي به بافت مي‌دهد و باعث مي‌شود که مکانيسم واقعي براي افزايش قدرت ايمني بافت و کارآيي آن ايجاد شود.
وي تصريح کرد: محصولات توليدي ما با استفاده از اين روش شامل برخي داروهاي موثر در درمان بيماري‌هايي نظير آرتروز مفاصل، انواع دردهاي سياتيک، دارو‌هاي جوان سازي پوست يا پماد‌هاي مخصوص ماساژ درماني و به طور کلي کرم و لوسيون‌هاي آرايشي و بهداشتي است که از عصاره لجن‌هاي درياچه اروميه تهيه شده است.
وي ادامه داد: تاثير در ماني لجن‌هاي طبي در حال حاضر در دنيا به اثبات رسيده است و خوشبختانه ايران نيز داراي يکي از دو منبع تامين کننده اين مواد در سطح دنيا به شمار مي‌رود که با‌يد استفاده بهينه‌اي از ظرفيت موجود داشته باشيم.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا مي‌توان لجن‌هاي طبي را به صورت مستقيم مورد استفاده قرار داد، گفت: با توجه به وجود درصد بالاي نمک در لجن‌هاي درياچه اروميه امکان استفاده مستقيم از خواص در ماني اين لجن‌ها وجود ندارد چراکه نمک موجود روي پوست لايه محافظي ايجاد مي‌کند که مانع جذب مواد موثر در لجن مي‌شود و لازم است که ناخالصي موجود در فرآيندي جدا سازي شود و عصاره آن به اشکال مختلف از جمله لوسيون و کرم در درمان بيماري‌ها و نارسايي‌هاي مختلف به کار گرفته شود.
وي با اعلام اينکه در حال حاضر اين محصولات در داخل کشور مجوز توليد دريافت کرده است، تصريح کرد: البته هدف ما اين بود که علاوه بر بازار داخل بازار‌هاي خارجي را نيز در اختيار بگيريم تا جايي که حتي نمونه‌اي از محصول توليد شده را به کانادا ارسال کرديم که شرکت کانادايي پس از بررسي اين محصول اذعان داشت که محصول توليدي ما ازنظر علمي از کيفيت به مراتب بالاتري نسبت به تنها محصول مشابه خارجي برخوردار است.
داروي خارجي ??دلار و داروي ايراني کمتر از يک دلار قيمت دارد
وي ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با وجود موفقيت‌هايي که در اين زمينه به دست آورده‌ايم در زمينه گسترش توليد داخل اين محصولات با مشکل مواجهيم و انتظار حمايت‌هاي بيشتري را براي اين منظور وحمايت از صادرات آن به خارج از کشور داريم به ويژه آنکه نوع خارجي آن بيش از ?? دلار قيمت دارد اما داروي ايراني با کيفيت به مراتب بالا‌تر با قيمت کمتر از يک دلار به بازار عرضه شده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 2

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.