1394/2/23 - 07 : 31
کد خبر: 2979
انتظاربراي شبکه فاضلاب آذرشهر ? ساله شد/تهديد جدي آب‌هاي زيرزميني
احرارنيوز:آذرشهر با داشتن ??? هزار نفر جمعيت يکي از شهرستان هايي است که از نبود سيستم فاضلاب رنج مي برد و انتظار مردم براي اتمام اجراي طرح شبکه فاضلاب آذرشهر ? ساله شده است.

به گزاش احرارنيوز به نقل از مهر، اجراي طرح فاضلاب آذرشهر از سال ???? آغاز شد و به جهت اختصاص اعتبار قطره‌ چكاني براي اين طرح بعد از گذشت ? سال هنوز بخش اعظمي از اين طرح در مرکز شهرستان تکميل نشده و در شهرهاي ديگر اين شهرستان نيز همچون گوگان، تيمورلو و ممقان خبري از آغاز طرح فاضلاب نيست.

با اينکه به گفته رئيس وقت اداره آب و فاضلاب شهرستان آذرشهر در سال ??، قرار بود اتمام طرح فاضلاب اين شهر بيش از ?? سال طول بکشد ولي ? سال از آغاز اين طرح گذشته و هنوز خبري از پيشرفت فيزيکي و جدي اين طرح نيست تا جايي که به نظر مي رسد بيش از ?? سال تکميل اين طرح طول خواهد کشيد.

بدون شک اجراي طرح‌هاي فاضلاب و جمع آوري آب‌ هاي آلوده سطحي و زيرزميني از زيرساخت‌ هاي مهم بهداشت فردي و اجتماعي هر جامعه است. در شهرستان آذرشهر نبود سيستم فاضلاب تهديدي جدي براي آلودگي آب هاي سطحي و زيرزميني است که مي تواند مشکلات متعددي به بار آورد.

اين در حالي است که يکي از مهم ترين راهکارها در وضعيت بحران آب، مي تواند تصفيه آب مصرف شده و داشتن شبکه هاي فاضلاب در شهرهاي مختلف باشد تا آب به چرخه مصرف برگردد.

لازم به ذکر است که قنوات متعدد متروکه در زير معابر و ميادين عمومي آذرشهر وجود دارد که نبودن سيستم شبکه فاضلاب باعث شده بسياري از اين قنوات به محل هاي جمع آوري پساب و فاضلاب خانگي تبديل شود و مشکلات بسياري را بوجود آورد.

پيشرفت فيزيکي ?? درصدي پروژه سيستم فاضلاب آذرشهر

فرماندار شهرستان آذرشهر از پيشرفت فيزيکي ?? درصدي پروژه سيستم فاضلاب آذرشهر خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: ??? کيلومتر لوله گذاري در اين طرح انجام مي شود و تا امروز تقريبا ?? درصد از کار جلو رفته است.

عليار راستگو با بيان اينکه فقط ?? کيلومتر از شبکه فاضلاب آذرشهر لوله گذاري شده است، افزود: اين يک طرح ملي است که بايد هرچه زودتر به بهره برداري برسد چراکه اجراي اين طرح از جهات مختلف براي زندگي مردم تاثيرگذار است.

وي با اشاره به اينکه مردم به شدت پيگير اجراي اين طرح هستند، گفت: اين طرح يکي از طرح هاي اولويت دار شهرستان است که در سفر اخير استاندار آذربايجان شرقي دراين خصوص تصميم گيري شد و قرار است اعتبارات خوبي براي اين پروژه تخصيص يابد و اجراي طرح تسريع يابد.

راستگو همچنين به ضرورت جمع آوري اصولي فاضلاب آذرشهر براي سالم سازي بهداشت محيط و سلامتي فردي و اجتماعي تاکيد کرد و اظهار داشت: عدم وجود سيستم فاضلاب در آذرشهر مي تواند منابع زيرزميني و آب هاي سطحي را تهديد کند و باعث آلودگي آنها شود.

فرماندار شهرستان آذرشهر وجود قنوات متروکه در بيشتر مناطق مسکوني آذرشهر را از عوامل مهم آلودگي زيست محيطي و بهداشت عمومي اعلام کرد و گفت: با مرور زمان پساب خانگي بسياري از خانوارها به اين قنوات هدايت شده است.

وي همچنين بر ضرورت همکاري همه دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان براي سرعت بخشي به اين طرح تاکيد کرد و افزود: بايد مردم نيز در اين طرح مسئولان را ياري دهند.

راستگو از مطالعات اجراي طرح فاضلاب شهرهاي گوگان و ممقان خبر داد و گفت: همچنين بخشي از هزينه ها نيز با واگذاري انشعاب به متقاضيان تامين مي شود.

وي از سکونت حدود ?? هزار نفر از جمعيت شهرستان آذرشهر در مرکز آن خبر داد و ابراز داشت: بيش از ? سال از آغاز اجراي طرح فاضلاب شهرستان آذرشهر مي گذرد که اميد داريم با تلاش همگي شاهد بهره برداري از اين طرح در کوتاه ترين زمان ممکن باشيم.

تخصيص منابع داخلي اعتباري براي تسريع اجراي پروژه

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينکه منابع داخلي اعتباري براي تسريع اجراي پروژه تخصيص مي يابد، گفت: طول شبکه فاضلاب آذرشهر ??? کيلومتر است که ?? کيلومتر آن در اين ?? سال انجام شده است.

عليرضا ايمانلو با تاکيد بر اينکه بايد اجراي طرح فاضلاب آذرشهر بيش از اين تسريع و کارهاي لوله گذاري و ايجاد تصفيه خانه آن به سرعت انجام شود، افزود: علاوه بر آذرشهر، وضعيت شبکه هاي فاضلاب شهرستان هاي استان نامناسب است و از مشکلات جدي استان است که در سال جديد نيز نگاه ويژه اي به اتمام و اجراي سريعتر پروژه هاي فاضلاب شهرستان ها داريم.

وي از تخصيص منابع داخلي اعتباري براي تسريع اجراي پروژه شبکه فاضلاب آذرشهر خبر داد و افزود: در سال جاري اميدواريم سرعت پروژه نسبت به سال هاي گذشته افزايش چند برابري داشته باشد.

ايمانلو سپس به مشخص شدن محل تصفيه خانه و حصارکشي در آذرشهر اشاره کرد و گفت: بايد براي هدايت و دفع پساب هاي تجميع شده محل مناسبي تعيين شود و ? هزار انشعاب فاضلاب نيز واگذار شود.

وي اظهار داشت: سامانه فعلي جمع آوري فاضلاب در آذرشهر براي سلامتي فردي و اجتماعي به خصوص در فصل گرما بسيار مشكل آفرين است و اجراي شبکه فاضلاب مشکلات اجتماعي و بهداشتي را کاهش مي دهد.

با اين حال اميدواريم اين سيستم فاضلاب که مدت هاست مردم منتظر اتمام اين طرح هستند به زودي به اتمام برسد چراکه افزايش جمعيت شهرها، توسعه فضاهاي مسکوني و صنعتي و تغيير اشکال زندگي شهري و حتي روستايي ايجاب مي کند فاضلاب و زباله هاي آنها به شکل بهداشتي و اصولي جمع آوري و تصفيه و دفن شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.