1391/11/23 - 12 : 16
کد خبر: 28
آيت‌الله خاتمي در اجتماع بزرگ مردم تبريز:
فتنه‌گران توبه نکرده و نقشه دارند
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: دشمنان به دليل آنکه به آنچه مي‌خواستند نرسيدند در پي جمع کردن سفره تحريم هستند، آنها اميد داشتند از 11 تير تا 11 مرداد کار تمام شود، اما با ايستادگي ملت روسياهي براي دشمنان باقي خواهد ماند.

 

به گزارش احرارنيوز، آيت الله سيد احمد خاتمي ظهر امروز در جمع راهپيمايان 22 بهمن تبريز در ميدان نماز اين شهر  با بيان اينکه هر ساله راهپيمايي 22 بهمن پيام‌هايي دارد، اظهار کرد: راهپيمايي امسال علاوه بر شش پيام هر ساله شش پيام اختصاصي نيز دارد.
 
بيداري اسلامي امان استکبار را بريده است
 
وي نخستين پيام راهپيمايي 22 بهمن را  بيعت با اسلام و تائيد نظام اسلامي دانست و افزود: حضور در راهپيمايي نشانه دوست داشتن نظام اسلامي است.
 
آيت الله خاتمي تصريح کرد: امروز در دنيا هر جا اسلام ناب محمدي مطرح است نام جمهوري اسلامي ايران مي‌درخشد.
 
وي خاطرنشان کرد: بيداري اسلامي که امروز امان استکبار را بريده برخاسته از نظام انقلاب اسلامي است و 35 سال پيش ملت ايران به رهبري امام امت فرياد احياي اسلام را سر دادند و بعد از حدود 30 سال اين پيام به جهان رسيده و مطمئن باشيد که اين پيام متوقف نشده و ادامه خواهد داشت.
 
تا آخرين نفر و قطره خون پاي اين نظام ايستاده‌ايم
 
امام جمعه موقت تهران گفت: تا آخرين نفر، نفس و قطره خون پاي اين نظام اسلامي ايستاده‌ايم و با جان و دل از آن حفاظت مي‌کنيم.
 
آيت الله خاتمي بيعت با انقلاب اسلامي، آرمان انقلاب، شهيدان و امام و ولايت را دومين پيام راهپيمايي 22 بهمن دانست و گفت: اي شهيدان عزيز نخواهيم گذاشت سلاحي که با شهادتتان به زمين افتاد بر زمين بماند و از اين امت اسلامي در سايه پرچم محمدي که شما بر افراشتيد حفاظت خواهيم کرد.
 
امسال مردم ايران در جواب فشارهاي آمريکا با شکوه‌تر از هر سال به صحنه آمدند
 
وي با بيان اينکه آفرين بر ملت ايران که اسلام و قرآن را سربلند کردند، گفت: در جنگ تحميلي مردم با نثار جان عزيزانشان، مال و تحمل فشارها ايستادگي کردند و امروز نيز فشار اقتصادي را همانند دوران هشت سال جنگ تحميلي تحمل مي‌کنند.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: دشمنان انقلاب به ويژه آمريکا اعلام کرده بودند يک ماه بعد از اعمال تحريم‌ها ملت به خيابان‌ها آمده و عليه نظام شعار مي‌دهند اما امروز شش ماه از تحريم‌ها گذشته و اوباما با افتخار مي‌‌‌گويد تحريم‌هاي ايران بي‌نظيرترين تحريم‌ها در 100 سال اخير است و ملت ايران به جاي نشان دادن بي‌مهري امسال با شکوه‌تر از سال‌هاي گذشته به صحنه آمدند و يک صدا و با شکوه هر چه تما‌م‌تر شعار مرگ بر آمريکا سر مي‌دهند.
 
وي بيعت با ولايت را سومين پيام حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن بيان کرد و گفت: امروز مردم ايران پشت سر همان رهبري هستند که سيره و روش او همان سيره و روش امام راحل و نبي مکرم اسلام و ائمه اطهار است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه دشمن به دنبال اختلاف بين مسئولان در کشور است، تصريح کرد: به دشمنان اعلام مي‌کنيم مردم ايران با ولايت همراه هستند و از انقلاب اسلامي پاسداري مي‌کنند.
 
مردم مسئولان را با ولايت مي‌سنجند
 
آيت الله خاتمي با تاکيد بر اينکه مردم مسئولان را با ولايت مي‌سنجند، اظهار کرد: هر مسئولي که از خط ولايت زاويه بگيرد مطرود ملت مي‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران پايبندي، خسته‌ناپذيري و ايستادگي را پيام پنجم راهپيمايي مردمي 22 بهمن هر ساله مردم ايران دانست و  گفت: استکبار به دنبال عقب‌نشيني ايران اسلامي بوده اما کور خوانده و بايد بداند در مقابل ملتي که با تمام هستي‌اش آماده  فداکاري است و آنها که در اين 35 سال که نتوانسته‌اند غلطي بکنند، باز با هوشياري ملت با بصير هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.
 
آيت‌الله خاتمي گفت: اين ملت 35 سال با تحريم مواجه بوده و اين ملت خستگي‌ناپذير شده و فرسوده شدني نيست ولي به ياري خدا جهان استکبار را فرسوده خواهد کرد.
 
امام جمعه موقت تهران انگيزه ديني را پيام ششم راهپيمايي مردم دانست و گفت: مردم ايران انقلابشان و نظام‌شان را ديني مي‌دانند و با انگيزه ديني در صحنه‌ بوده و مي‌مانند.
 
وي افزود: ملت ايران رهبرشان را يک رهبر سياسي نمي‌دانند بلکه رهبرشان را نايب امام  زمان مي‌دانند و با تمام عشقي که به يوسف فاطمه زهرا دارند به رهبرشان عشق مي‌ورزند.
 
دشمن به دنبال ترويج بي‌ديني و لامذهبي است هوشيار باشيم
 
آيت الله خاتمي گفت: اوباما به صراحت گفته تا ايران ديني است نخواهيم توانست بر آن غلبه کنيم و بايد ايران را به سمت بي‌ديني و لامذهبي ببريم و بايد بدانيم که عزت ما در سايه اسلام عزيز بوده و  اجراي احکام اسلامي تضمين کننده آينده نظام است.
 
وي حضور نسل سوم  انقلاب را پيام ديگر راهپيمايي 22 بهمن بيان کرد و گفت: نسل‌هاي ديگر نيز با نشاط و با شکوه پاي علم انقلاب ايستاده‌اند و به فضل الهي نسل‌هاي ديگر نيز پاي انقلاب بوده و خواهند ايستاد.
 
ايستادگي ملت دشمن را به فکر برچيدن سفره تحريم انداخت
 
عضو  هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه به شش پيام خاص راهپيمايي مردم ايران اشاره کرد و گفت: در نخستين گام اين راهپيمايي ملت ايران، دشمنان را در ادامه مسير تحريم‌ها ناکام خواهد گذاشت.
 
وي افزود: دشمنان به ويژه آمريکا با فشار مي‌خواستند ملت را عليه نظام اسلامي به خيابان‌ها بکشانند اما  راهپيمايي با شکوه و با نشاط مردم ايران تعامل دشمنان را با ملت ايران عوض خواهد کرد، اگر تا الان نفهميده‌اند خواهند فهميد که با يک دولت طرف نيستند بلکه با يک ملت 75 ميليوني مقاوم و شجاع طرف هستند و  دشمن را در اين عرصه از پاي درخواهند آورد.
 
امام جمعه موقت تهران به گزارش‌هاي غير رسمي اشاره کرد و گفت: دشمنان به دليل اين که به آنچه مي‌خواستند نرسيدند در پي جمع کردن سفره تحريم هستند، آنها مي‌خواستند ملت را از پا درآورند و اميد داشتند از 11 تير تا 11 مرداد کار تمام شود، اما زمستان تمام خواهد شد و روسياهي براي دشمنان باقي خواهد ماند.
 
جواب درخواست مذاکره با آمريکا خوي استکباري شعار الهي مرگ بر آمريکا است
 
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: سخن آمريکا از مذاکره در حالي صورت مي‌گيرد که آمريکا تحريم‌ها را افزايش داده  و برخي ساده‌لوحان در گوشه و کنار مي‌گويند اين فرصت، فرصت طلايي است تا مشکل خود را با آمريکا حل کنيم.
 
وي گفت: مذاکره در شرايط برابر صورت مي‌گيرد و تا زماني که آمريکا خوي استکباري دارد جواب درخواست مذاکره با آمريکا شعار الهي مرگ بر آمريکا است.
 
آيت الله خاتمي تصريح کرد: سلام و درود خدا بر رهبر که اين توطئه را تشخيص دادند زيرا تا آمريکا خوي استکباري دارد جوابش نه مذاکره که شعار الهي مرگ بر آمريکاست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: تنها کسي که مي‌تواند در زمينه مذاکره با آمريکا تصميم بگيرد رهبري است اما پيام اين راهپيمايي نيز اين است که تا خوي استکباري آمريکا باقي مانده مذاکره نيز بي‌معنا است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بداخلاقي برخي مسئولان در مجلس گفت: تا دير نشده مسئولان نقش‌آفرين در اين قضيه نامه‌اي به رهبري نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهي کنند.
 
مسئولان بد اخلاق به کلي از چشم مردم خواهند افتاد
 
آيت الله به بداخلاقي برخي مسئولان در مجلس، اظهار کرد: هفته گذشته در کشور شاهد بداخلاقي برخي مسئولان نظام اسلامي  در مجلس بوديم که صد درصد مغاير با خط ولايت بود، هيچ طرفي در اين قضيه پيروز نبود و فقط لبخند را بر لب‌هاي دشمنان گذاشتند.
 
وي ادامه داد: اينجا محکمه نيست که بگوييم تخلف چه کسي بيشتر و چه کسي کمتر است هر چه هست خروجي اين قصه در شأن اين ملت نبود.
 
آيت الله خاتمي با بيان اينکه بشر جايز الخطاست گفت: اميد مي‌رود تا دير نشده مسئولان نقش‌آفرين در اين قضيه نامه‌اي به رهبري نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهي کنند.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان تصريح کرد: بدانند اگر اين خط و روش را ادامه دهند اين يعني ضد ولايت فقيه و از چشم مردم به کلي خواهند افتاد.
 
آيت الله خاتمي با بيان اينکه اميدوارم اين آخرين خطاي آقايان باشد، تاکيد کرد: از هر زمان ديگر به اتحاد و همدلي نياز داريم و بايد پشت رهبر انقلابي حرکت کنيم.
 
وي با بيان اينکه مهم‌ترين پيام راهپيمايي عظيم و باشکوه مردم انقلابي ايران بيعت با ولايت است، افزود: امروز يک شعار، شعار سراسري مردم ايران بود، «اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده است.»
 
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: همه مسئولان نظام بدانند اين مردم عاشق رهبر و ولايت هستند و به هر ميزان مسئولان با مقام عظماي ولايت باشند محبوب و محترم ملت هستند و به هر ميزاني که از ولايت زاويه بگيرند منفور ملت خواهند بود.
 
حماسه 22 بهمن امسال مدخل حماسه انتخابات رياست جمهوري است 
 
آيت الله خاتمي همچنين با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري در 24 خرداد 92 اظهار کرد: انتخابات در نظام اسلامي ما جشن مردمسالاري است، در شرايطي که در 57 سال حکومت سياه پهلوي پدر و پسر و قبل از آنها در دوره قاجار مردم به حساب نمي‌آمدند و صاحب خانه هيچ کاره و بيگانگان همه کاره بودند با پيروزي انقلاب اسلامي مردم همه کاره‌اند و در بيش از 30 انتخابات سالم به اعمال اراده پرداخته و در انتخابات يازدهمين رياست جمهوري نيز حماسه ديگري خواهند آفريد.
 
وي گفت: حماسه 22 بهمن امسال مدخل حماسه انتخابات رياست جمهوري است و اميدواريم رئيس جمهوري کارآمد، خسته‌ناپذير و ولايت مدار را انتخاب کنيم.
 
ديپلماسي ايران در سوريه پيروز شد
 
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري پيام پنجم راهپيمايي 22 بهمن را پيروزي ديپلماسي ايراني در قضيه و اتفاقات سوريه دانست و گفت: متاسفانه بداخلاقي‌هاي هفته‌هاي اخير موجب تلخي اين شيرين‌ها شد در حالي که  ايران توانست در زمينه حل مشکل سياسي سوريه پيشنهادهاي خود را به غربي‌‌ها بقبولاند.
 
وي ادامه داد: دو سال بود که آمريکا و همپيمانانش در عرصه سوريه مي‌گفتند فقط ترور و برکناري بشار اسد و به چيزي کمتر از اين قانع نبودند اما اين ايران اسلامي بود که به صراحت مي‌گفت راه حل مشکل سوريه سياسي و مذاکره سوري سوري است و بيگانگان حق دخالت ندارند.
 
ايت الله خاتمي اضافه کرد: آنها دو سال آدم کشتند، مرد و زن و پسر جوان خانه را کشتند، کودک سه ساله را بردار کشيدند و مقابل ديدگان مردم به نمايش گذاشتند اما بعد از دو سال جنايت به اين نتيجه رسيدند که راه حل مذاکره است.
 
آيت الله خاتمي گفت: التماس رئيس مخالفان سوري براي ديدار با وزير امور خارجه ايران و درخواست براي گفت‌وگو با ايران نشانه عزت و ايفاي نقش جمهوري اسلامي ايران است.
 
فتنه‌گران توبه نکرده‌اند نقشه‌هايي در سردارند
 
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان حفظ هوشياري مردم را ششمين پيام راهپيمايي امسال مردم ايران دانست و اظهار کرد: مبادا برخي از دعواهاي داخلي و بداخلاقي‌ها باعث شود مردم فتنه‌گران را فراموش کنند.
 
وي گفت: متاسفانه تاکنون اظهار ندامتي از سوي فتنه‌گران صورت نگرفته است و آنان بدانند که ملت ايران اخلاقي الهي دارند و در صورت عذرخواهي آنان، فتنه‌گران را خواهند بخشيد.
 
وي بيان کرد: متاسفانه نه تنها فتنه‌گران عذر‌خواهي نکرده‌اند بلکه برخي گزارش‌ها حاکي از برخي رفتارها و نقشه‌هاي ديگر از سوي آنان است و بدانند که تا زماني که عذر خواهي نکرده‌اند ملت ايران آنان را نخواهند بخشيد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.