1394/2/6 - 13 : 57
کد خبر: 2730
با موافقت جبارزاده
سدهاي منتهي به درياچه اروميه باز مي‌شوند
احرارنيوز:استاندار آذربايجان شرقي با باز کردن آب سدها در مسير رودخانه‌هاي منتهي به درياچه اروميه موافقت کرد، اما اين موضوع را منوط به کنترل مسيرهاي منتهي به درياچه و اطمينان خاطر از ورود آب به درياچه دانست.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، اسماعيل جبارزاده با اعلام تشکيل ستاد برون‌رفت از اين بحران، اظهار داشت: آمار و ارقام حوزه آب در سال جاري اميدوارکننده است، اما نمي‌توان مطمئن بود که مشکلي نخواهيم داشت.
وي با قدرداني از دستگاه‌هاي تامين و توزيع کننده آب و برق استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بحث آب و برق در سال گذشته به صورت آبرومندانه‌اي مديريت شد و بدون قطعي آب و برق اين بحران را پشت سر گذاشتيم.
جبارزاده با تاکيد بر اين‌که تجربيات سال گذشته امسال هم بايد عملي شود، افزود: با ورود جدي و مسئولانه دستگاه‌هاي اجرايي در تمام سطوح و مديريت علمي و منطقي در حوزه آب و برق مي‌توانيم امسال نيز با موفقيت بحران کم‌آبي را پشت سر بگذاريم.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اين‌که از نظر منابع آب شرب مشکل داريم، گفت: اکثر منابع آبي ما تجديدناپذير هستند، لذا مديريت مصرف در اين حوزه ضروري است.
جبارزاده، حفر چاه براي تامين آب را نگران‌کننده دانست و گفت: حفر چاه به معني خالي کردن سفره‌هاي زيرزميني است، لذا هر چه مصرف کمتر باشد به نسل‌هاي آينده خدمت کرده‌ايم.
وي با تاکيد بر اين‌که هيچ‌گونه تخفيفي به مشترکان پرمصرف آب داده نمي‌شود، افزود: انشعاب آب مشترکاني که الگوي مصرف را رعايت نکنند بدون تذکر قبلي قطع مي‌شود و اين افراد بايد تعهد دهند که الگوي مصرف را رعايت خواهند کرد.
جبارزاده با تاکيد بر کنترل سلامت آب شرب در روستاها، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستايي، متولي تامين آب سالم در روستاهاست و شبکه‌هاي آب روستايي بايد در اختيار اين شرکت باشد.
وي افزود: اشخاص يا نهادهاي ديگري که اين شبکه‌ها را در اختيار دارند بايد ملزم به تحويل آن به شرکت آب و فاضلاب شوند.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به انتشار شايعه ناسالم بودن آب شرب برخي از مناطق تبريز از سوي برخي شرکت‌هاي توليدکننده دستگاه‌هاي تصفيه آب، اعلام کرد: آب شرب تمام مناطق استان سالم است و هيچ‌کس حق ندارد به خاطر منافع شخصي اين موضوع را زير سوال ببرد.
وي افزود: البته ادارات بهداشت نيز بايد به صورت مستمر آب شرب استان را از نظر کيفيت کنترل کرده و هر جا احساس آلودگي کردند بلافاصله وارد عمل شوند.
جبارزاده در ادامه با بيان اين‌که امروز هيچ موضوعي مهم‌تر از آب شرب مردم نيست، افزود: پروژه‌هاي مهم و تاثيرگذار اين حوزه بايد توسط دستگاه‌هاي مرتبط شناسايي شده و به عنوان مطالبات مردم استان از دولت مطرح شوند.
استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود گسترش شهرها را يکي از عوامل بروز بحران کم‌آبي دانست و افزود: وقتي که امروز در تامين آب مصرفي مردم مشکل داريم طبيعتا با گسترش شهرها، مشکل بيشتر خواهد شد.
وي افزود: محدود کردن توسعه شهرها يکي از راه‌هاي کنترل مصرف آب است و اين موضوع بايد در طرح‌هاي شهري مورد توجه قرار گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين با باز کردن آب سدها در مسير رودخانه‌هاي منتهي به درياچه اروميه موافقت کرد، اما اين موضوع را منوط به کنترل مسيرهاي منتهي به درياچه و اطمينان خاطر از ورود آب به درياچه دانست.
وي در خصوص طرح تحويل آب حجمي به روستاها نيز گفت: براي مديريت مصرف آب در روستاها از هر طرح علمي و کارشناسي شده حمايت مي‌کنيم و در اين راستا دهياران نيز بايد مشارکت داده شوند.
جبارزاده با تاکيد بر جلوگيري از گسترش فضاي سبز آب‌بر، اظهار داشت: البته اين به معني حذف فضاي سبز و جايگزين کردن آن با سنگ‌فرش نيست، بلکه فضاي سبز بايد متناسب با اقليم منطقه و بحران کم‌آبي باشد.
وي همچنين با اشاره به بحث خيرين آب، خاطرنشان کرد: خيران علاقمند حل مشکلات مردم هستند، اما لازمه مشارکت آنها در اين حوزه، معرفي پروژه‌هاي مشخص است.
مديران دستگاه‌هاي تامين و توزيع‌کننده آب در آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گزارشي از وضعيت منابع آبي استان ارائه کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.