1394/2/5 - 05 : 57
کد خبر: 2719
حمل جنازه در سراب با يک آمبولانس
آمبولانس نداريم؛ با وقت قبلي بميريد
احرارنيوز:تنها آمبولانس حمل جنازه در سراب، به علت تراکم کاري امکان پاسخگويي تمام و کمال به نيازهاي خانواده‌هاي متوفي را ندارد.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، معمولا وقتي در سراب فردي فوت مي‌کند، بلافاصله تشييع و خاکسپاري صورت نمي‌گيرد چرا که وجود سردخانه در آرامستان سراب اين امکان را به خانواده متوفي مي‌دهد که آيين تشييع با جمع شدن فاميل و اقرباي فرد فوت شده انجام گيرد و در اين حول و حوش مردگان حداکثر 24 ساعت در سردخانه باقي مي‌مانند.
ابتدا جسد به سردخانه آرامستان شهر انتقال مي‌يابد تا بعد از غسل و کفن در سردخانه قرار داده شوند و چند ساعت مانده به تشييع جنازه‌ها که در سراب طبق رسم ديرين از محل خانه‌هاي شخصي متوفي انجام مي‌گيرد، بارديگر به خدمات آمبولانس نياز پيدا مي‌شود، بنابراين نبودن يک آمبولانس ديگر باعث مي‌شود تا خانواده‌ها ساعات دفن و کفن را با وقت آمبولانس تنظيم کنند و وجود چندين جسد در يک روز مشکلاتي را فراهم مي‌آورد

شهرداري اذعان به مشکل دارد/بخش خصوصي حاضر به مشارکت نيست
مرتضي اعياني شهردار سراب با اذعان به وجود مشکلات عديده در حوزه حمل و نقل جنازه‌ها در سراب گفت: هم اينک يک دستگاه آمبولانس با نظارت و مديريت مستقيم شهرداري سراب کار نقل و انتقال جنازه‌ها را برعهده دارد و طبيعتا نمي‌تواند به طور کمال و تمام جوابگوي نيازها باشد.
وي در مورد استفاده از ظرفيت و مشارکت بخش خصوصي در اين زمينه اظهارکرد: شهرداري از واگذاري کار حمل و نقل متوفي‌ها به بخش خصوصي استقبال مي‌کند و حتي اين مورد را در ماه‌هاي گذشته به مزايده گذاشت اما متاسفانه هيچ کس داوطلب نشد.
اعياني تصريح کرد: حتي شهرداري سراب آمادگي دارد تا حتي با شرايط اجاره به شرط تمليک امورات را واگذار کند و يا اينکه امکان تبديل ديگر خودروها به آمبولانس حمل جنازه را فراهم آورد.
شهردار سراب در عين حال خواستار کمک ساير نهادها و تشکيلات در اين حوزه شد و تاکيد کرد: اگر همکاري بين بخشي صورت گيرد اين مشکل قابل حل خواهد بود.
شهردار سراب خاطرنشان کرد: شهرداري در صدد خريداري يا تبديل يکي از خودروها به آمبولانس است.
بهداشت و درمان صرفا اجساد جاده اي را حمل مي‌کند
ابراهيم خليل بايرامي رئيس شبکه بهداشت و درمان سراب گفت: آمبولانس‌هاي شبکه بهداشت و درمان نمي‌توانند نسبت به حمل اجساد و جنازه‌ها اقدام کنند و صرفا موظف به خدمات‌دهي به مصدومان و بيماران  اورژانسي هستند.
رئيس شبکه بهداشت و درمان سراب در عين حال تاکيد کرد: آمبولانس‌هاي 115 فوت شدگان جاده‌اي را به سردخانه آرامستان سراب انتقال مي‌دهند.
يکي از مسئولان خدماتي بيمارستان سراب گفت: متاسفانه بارها شاهد آن بوديم که آمبولانس حمل جنازه در تبريز يا روستاهاي سراب بوده و جسد روي دست ما مانده و خانواده متوفي نيز به بيمارستان فشار مي‌آورند در حالي که آمبولانس‌هاي بيمارستان طبق قانون نمي‌توانند به انتقال اجساد و جنازه‌ها اقدام کنند و آمبولانس‌هاي حمل جنازه در حوزه کاري شهرداري و آرامستانهاست
احمد نوروزي مسئول روابط عمومي شهرداري سراب گفت: به طورميانگين روزانه يک جسد در سراب توسط تنها آمبولانس ويژه حمل جنازه جابه‌جا مي‌شود و مشکل در روزهايي نمايان‌تر مي‌شود که چندين جنازه وجود داشته باشد.
وي خواستار چاره‌جويي و کمک هيئت امناي آرامستان سراب در اين زمينه شد.
کار خوب مهرباني‌ها
قاسم وفادار عضو شوراي شهر مهربان گفت: در بخش مهربان نيز اين مشکل وجود داشت تا اينکه پيشقدمي بزرگان و عنايت خانواده‌هاي دو متوفي موجب خريداري يک آمبولانس حمل جنازه در مهربان شد.
وي افزود: هزينه خريد آمبولانس از طرف خيران و تنها از دو مجلس ترحيم جمع آوري شد.
هزينه کفن و دفن بر دوش شهرداري
يوسف جدايي عضو شوراي شهر سراب از منظر ديگري به موضوع پرداخت و گفت: متاسفانه هزينه‌هايي که خانواده‌هاي متوفي براي کفن و دفن به هيئت امناي آرامستان سراب مي‌پردازند کفاف هزينه‌هاي اداراه آرامستان را نمي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه اکنون براي خريد و تملک يک هکتار زمين براي آرامستان بيش از 3ميليارد ريال از طرف مالک مطالبه مي‌شود، اظهار داشت: کمک خيران بايد در اين زمينه سوق داده شود تا از طرفي موجب افزايش هزينه‌هاي کفن و دفن نيز نشود.
وي افزود: مي‌توان با خريد يک دستگاه آمبولانس به اين مشکل پايان داد اما راهکار يا کمک خيران يا افزايش هزينه کفن و دفن متوفي‌هاست.
احمد تافي يک شهروند سرابي گفت: ميليون‌ها تومان از طرف خانواده متوفي صرف احسان و ناهار و شام دادن به مردم مي شود در حالي که مي‌توان با تبليغ و اطلاع رساني مناسب اين هزينه‌ها را به سمت کمک به اين امور عام المنفعه سوق داد.
به هرحال شهروندان سراب انتظاردارند تا با کمک ريش سفيدان و مسئولان مربوطه راهکار مناسبي به اين مشکل انديشيده شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.