1394/2/5 - 05 : 22
کد خبر: 2713
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز:
زمان حضورنيروهاي آتش‌نشان در حوادث، زير 4دقيقه است
احرارنيوز: به گفته مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز با تدابيري که انديشيده شده ميانگين زمان حضور نيروهاي آتش‌نشاني در حوادث کاهش يافته است و حداکثر در 3 دقيقه و 36 ثانيه نيروهاي آتش‌نشان در محل حادثه حاضر مي‌شوند.

  به گزارش احرارنيوز، انوشيروان کرماني‌نژاد ادامه داد: نُرم استاندارد حضور نيروهاي آتش‌نشاني در حوادث در کلانشهرها زير 5 دقيقه است و اين نشان مي‌دهد که سازمان آتش‌نشاني شهر تبريز علي‌رغم ترافيک در کلانشهر عملکرد خوبي داشته است.

 وي  مزاحمت‌هاي تلفني با سامانه 125 بسيار زياد دانست وگفت:  روزانه يکهزار و 200تماس با سامانه 125 مي‌شود که از اين تعداد تنها 10 تماس صحت دارد .

کرماني‌نژاد با اشاره به اينکه هر لحظه بيم آن مي‌رود که هرکدام از آتش نشانان جان خود را از دست بدهند اظهار داشت: تا کنون بسياري از آتش نشان در حين عمليات براي نجات جان شهروندان جان خود را از دست داده اند.

 وي همچنين تصريح کرد:‌ مواجه شدن با انواع خطرها، مشکلات‌، موانع و مواد سمي از جمله  مخاطراتي است که آتش‌نشانان را در طول 30 سال خدمت تهديد مي‌کنند؛ ضمن اينکه اين افراد با فرارسيدن دوران بازنشستگي دچار مشکلاتي جسمي مي‌شوند .

 کرماني‌نژاد ادامه داد: تا کنون چندين محور جزء‌ سياست‌هاي اصلي سازمان آتش‌نشاني بوده است که از مهمترين محورها مي‌توان به افزايش سطح رضايتمندي کارکنان، ارتقاي توان عملياتي سازمان، ارتقاي طرح علمي و مهارت کارکنان اشاره کرد که در نهايت همه اين محورها منجر به سطح رضايتمندي در جامعه مي‌شود .

وي تصريح کرد:‌ ارتقاي توان عملياتي ايستگاه‌ها و توسعه ايستگاه‌ها از جمله اهداف سازمان آتش‌نشاني بوده که در حال حاضر 20  ايستگاه در شهر تبريز فعال است که بنا داريم تا پايان سال با افزودن 3 ايستگاه اين تعداد را به 23 ايستگاه برسانيم .

کرماني‌نژاد افزود: توسعه خودروها و تجهيزات آتش‌نشاني به منظور افزايش توان و حضور در عمليات‌ها بخش ديگري از برنامه‌هاي سازمان آتش‌نشاني است که در اين بخش بنا داريم از ظرفيت خودروها براي مهار سريعتر حريق‌ها در سطح تبريز استفاده کنيم .

 وي ادامه داد: از اين نمونه همچنين در نظر داريم بالابري 55 متري به ناوگان خودرويي آتش نشاني بيافزاييم.

عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز ادامه داد:‌ در بخش توسعه نيروي انساني نيز با برگزاري آزموني در خرداد ماه سال جاري 150 نفر به تفکيک 50 نفر راننده سنگين و صد نفر آتش نشان به نيروهاي انساني در سازمان آتش‌نشاني اضافه خواهد شد.

کرماني‌نژاد تاکيد کرد: سازمان آتش‌نشاني يک سازمان کاملا تخصصي است و برنامه‌ريزي آموزشي در بخش پيشگيري در اين سازمان قابل تامل است.

وي ادامه داد: در بحث آموزش شهروندي که يکي از راه هاي آموزش پيشگيري است از طريق برنامه هايي همچون برنامه تلوزيوني شهريميز، چاپ بروشور و کتابچه‌ها تا حد امکان پيشروي چشمگيري داشته ايم.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز ادامه داد: توسعه مجموعه‌هاي ورزشي ويژه آتش‌نشانان مورد توجه بوده است تا با انجام ورزش‌هاي متنوع روحيه سالم آتش نشان حفظ شود.

کرماني‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ ارتقاي سطح علمي کارکنان نيز از ديگر مسائل مهم در سازمان محسوب مي‌شود که در همين زمينه مرکز علمي کاربردي آتش نشاني با 7 سال سابقه در حال فعاليت است و در دومقطع کارداني و کارشناسي در رشته‌هاي آتش‌نشاني دانشجو مي‌پذيرد. 

وي در پايان اظهار داشت: در سال گذشته  آمار مصدومان 493 نفربوده  که از اين تعداد 14 نفر آتش‌نشان  است و متاسفانه 78 نفر نيز اين ميان جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.