1394/2/2 - 15 : 54
کد خبر: 2659
کمبود و فرسودگي فضاي درماني در آذربايجان غربي/معضلي که ادامه دارد
احرارنيوز:مشکلات ساختاري، کمبود شديد فضا، فرسوده بودن اکثربيمارستانهاي آذربايجان غربي به ويژه اروميه وضعيت درماني استان را در شرايطي بحراني قرار داده؛مشکلي که سالهاست همچنان بدون تدبير مسئولان پابرجاست.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام مسئولان بخش سلامت استان در حال حاضر بيش از ?? درصد از بيمارستانهاي استان فرسوده هستند و بر اساس ارقام و آمار موجود ?? مرکز درماني و بيمارستان در شهرستانهاي مختلف آذربايجان غربي وجود دارد که ?? مرکز از اين تعداد قديمي و فرسوده هستند.

هم اکنون سه هزار و ??? تخت فعال بيمارستاني در استان وجود دارد که اين تعداد بر اساس چشم اندازهاي پيش بيني شده در سالجاري که سال پاياني برنامه پنجم توسعه است به پنج هزار تخت برسد چشم اندازي که تحقق آن با وضعيت موجود بعيد به نظر مي رسد.

هم اکنون مردم اين استان چه از نظر درماني و چه از منظر بهداشتي ناراضي بوده و امکانات و تجهيزات موجود نيز جوابگوي نيازها نيست و بايد هر چه سريعتر چاره انديشي شود.

کمبود فضاي درماني و فرسوده بودن آنها در حالي است که به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي اين استان از لحاظ نه تنها از نظر تامين متخصص و فوق تخصص هيچ کمبود و مشکلي ندارد بلکه بهترين متخصصين کشور در اين استان با ايثار و گذشت مشغول خدمت رساني هستند.

آذربايجان غربي به دليل هم مرزي با سه کشور خارجي يکي از ظرفيت هاي بالاي کشور براي توسعه گردشگري سلامت است ظرفيتي که با توجه به امکانات موجود توسعه آن نمي تواند به اين به زودي محقق شود.

آذربايجان غربي از کمبود شديد فضاي درماني رنج مي برد

رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني آذربايجان غربي در خصوص اين مشکلات گفت: استان از نظر کمبود فضاي درماني نسبت به ساير استانها عقب است، متاسفانه فضاهاي موجود نيز فرسوده بوده و جوابگوي نيازها نيست.

جواد آقازاده با بيان اينکه کمبود اعتبار و بدهي بالاي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني استان در سالهاي گذشته را يکي از دلايل عدم توسعه فضاهاي درماني در استان عنوان کرد و افزود: سال گذشته توانستيم براي رفع بخشي از اين مشکلات در اروميه يک ساختمان مناسب را در جنب بيمارستان امام خميني (ره) اروميه خريداري کنيم.

وي افزود: اين ساختمان به دليل حجم بالاي مراجعات جوابگو نبودن فضاي درماني اين بيمارستان خريداري شده و با راه اندازي اين بيمارستان جنبي در کنار بيمارستان امام خميني (ره) اروميه از مهر ماه سالجاري بخشي از نيازها رفع مي شود.

آقازاده با بيان اينکه يک طبقه از اين ساختمان تبديل به دي کلينيک مي شود که عمل هاي جراحي کوچک در اين بخش انجام خواهد شد ادامه داد: پدافند غيرعامل، اختصاص دو طبقه به بخش دندانپزشکي، سالن ويژه کنفرانس هاي علمي، بخش مشخص براي همراه بيماران و ... از ساير ويژگي هاي اين بيمارستان است.

وي اعتبار صرف شده براي بهره برداري از اين بيمارستان را ??? ميليارد ريال اعلام کرد و ياد آور شد: بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته و انجام تجهيزات اين بيمارستان ممکن است چهارماه تاخير در بهره برداري آن را شاهد باشيم.

?? ميليارد ريال بدهي طرح هاي درماني سالهاي گذشته پرداخت شد

آقازاده با بيان اينکه سال گذشته ?? ميليارد ريال بدهي طرح هاي درماني را پرداخت کرديم اضافه کرد: دانشگاه را با دو هزار و ??? ميليارد ريال بدهي تحويل گرفتيم که با تلاش شبانه روزي و مديريت منابع مالي بخش بزرگي از اين بدهي ها تسويه شده است ولي هنوز با وضعيت مطلوب فاصله داريم ولي در جهت رفع مشکلات تلاش مي کنيم .

رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني آذربايجان غربي انتقال زايشگاه بيمارستان شهيد مطهري اروميه به مکان مناسب، تکميل بيمارستانهاي در دست احداث به خصوص در شهرستان خوي را از ديگر اقدامات اين نهاد براي رفع مشکلات بخش سلامت ذکر کرد و يادآور شد: در سفر هئيت دولت به استان تلاش مي شود مطالبات اين بخش پيگيري شود.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز در خصوص مشکلات درماني استان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه با وجود تلاش و پيگيرهاي متعدد هنوز شاهد مشکلات درماني در استان هستيم ولي تلاش مي شود امسال با همدلي بين مسئولان استان اين موضوع با جديت بيشتري پيگيري شود.

عابد فتاحي راه اندازي بيمارستان جديد در جنب بيمارستان امام خميني (ره) در ?? الي ?? طبقه با تجهيزات و امکانات ويژه شامل درمانگاه هاي تخصصي و فوق تخصصي، دي کلينيک، سالن هاي ويژه کنفرانس هاي علمي، بخش هاي ويژه انجام عمل هاي جراحي را بهترين اقدام در جهت رفع بخشي از اين مشکلات عنوان کرد.

وي افزود: همچنين با پيگيري مسئولان توانستيم با رايزني بيمارستان در حال احداث بيمارستان شهيد بهشتي اروميه به دليل نامناسب بودن به بخش دولتي واگذار شده و بيمارستان جديد در مکان مناسب با فضاي مناسب احداث مي شود.

فتاحي ياد آور شد: بيمارستان که مشرف به باغ رضوان اروميه است از سوي مهندس مشاور، غيراستاندارد تشخيص و براي همين با تغيير کاربري به يک نهاد ديگر واگذار شده و قرار است در يک مکان ديگر از شهر و در محيطي متناسب، يک بيمارستان مجهز احداث شود.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: امسال تلاش مي شود با پيگيري هاي ويژه مسئولان پيش بيني مي شود امسال بخشي از مشکلات درماني استان رفع شود.

گزارش: سکينه اسمي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.