1394/1/31 - 06 : 56
کد خبر: 2631
در آذربايجان غربي؛
دورخيز براي گسترش توريسم درماني/ دست واسطه ها قطع مي شود
احرارنيوز:در پي افزايش توجه به آذربايجان غربي به عنوان مقصدي براي توريسم درماني، ? شرکت براي خدمات رساني براي رابط خارجيان راه اندازي شد، تا اولين گام در استان به منظور گسترش گردشگري سلامت باشد.

به گزارش احرارنيوز، آذربايجان غربي که با پنج استان کشور ترکيه و اقليم کردستان عراق و جمهوري آذربايجان غربي حدود هزار کيلومتر مرز مشترک دارد، با وجود مراکز درماني پيشرفته و ارائه خدمات تخصصي درماني به عنوان يکي از مقاصد اصلي بيماران کشورهاي همسايه محسوب مي شود.

با خشکي درياچه اروميه و تغيير رويکرد اقتصادي استان از کشاورزي به بحثهاي گردشگري و استفاده از ظرفيتهاي مرزي و با توجه به وجود مراکز درماني پيشرفته در زمينه هاي تخصصي در کنار کمبود امکانات بهداشتي و درماني در کشورهاي همجوار توسعه توريسم درماني در استان مورد توجه ويژه قرار گرفت.

طي سالهاي گذشته و امروز هم دلالان و واسطه ها سود اصلي از توريسم درماني را در استان به جيب مي زنند، که براي ساماندهي اين بخش و ايجاد اعتماد سازي در بين اتباع خارجي براي سفر به استان و استفاده از امکانات پزشکي ايجاد شده، پنج شرکت براي خدمات رساني به عنوان رابط خارجيان و ارائه کنندگان تسهيلات راه اندازي مي شود.

عدم انجام تبليغات مناسب براي شناساندن توانمنديهاي پزشکي آذربايجان غربي

عدم انجام تبليغات مناسب براي شناسايي توانمنديهاي پزشکي و داشتن متوليان متعدد و نبود سيستم يکپارچه براي هدايت و جذب گردشگر سلامت از جمله دلايلي است که منجر شده سهم درآمدهاي ارزي از  طريق ارائه خدمات پزشکي به گردشگران در اقتصاد استان ناچيز باشد.

در اين ميان کارشناسان ساماندهي تعرفه هاي اتباع خارجي و نظام دريافتي کارکنان بر اساس مصوبات طرح نظام نوين، اختصاص حداقل دو اتاق بستري در بيمارستانهاي مرزي و بيمارستانهاي شهرهاي بزرگ براي توريسم درماني به شکل VIP، اختصاص قسمتي از سايت بيمارستانها به مقوله توريسم درماني و هتلينگ را از جمله راهکارهاي توسعه صنعت توريسم درماني مي دانند.

معرفي پزشکان متخصص شاخص از طريق بروشور به زبانهاي خارجي و همچنين از طريق سايتها و مبادي مرزي، تسهيل در پذيرش بيماران با حذف مراحل زائد اداري، بکارگيري نيروي انساني زبده در ارائه خدمات و تدابير ويژه جهت پذيرش بيماران خارجي و ساماندهي اقامت خانواده آنها از ديگر راهکارهاي گردشگري سلامت از ديد کارشناسان در آذربايجان غربي هستند.

پيگيري اجراي تعرفه هاي خدمات تشخيصي- درماني، اتخاذ راهکارهاي قانوني جهت تسهيل در فرآيند ورود نظامند گردشگران درماني، معرفي توانمنديهاي پزشکي مدرن و سنتي نظام سلامت استان و اتخاذ راهبردهاي مناسب بازاريابي از کشورهاي هدف منجر شده تا برنامه جامع عملياتي گردشگري سلامت آذربايجان غربي روي ميز تدوين قرار گيرد.

 

صدور مجوز فعاليت ? شركت گردشگري سلامت در آذربايجان غربي

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي صبح دوشنبه در حاشيه بازديد از بخشهاي مختلف بيمارستانهاي خصوصي آذربايجان و شفا در اروميه گفت: صدور مجوز فعاليت  ? شرکت گردشگري سلامت با همکاري دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني استان در دست اقدام بوده که در آينده نزديک شاهد آغاز فعاليت قانوني اين شرکت ها خواهيم بود.

جليل جباري با بيان اينکه آذربايجان غربي، بخصوص اروميه از مراکز عمده پذيرش گردشگري سلامت و درماني بوده و همه ساله پذيراي گردشگران درماني زيادي از  کشورهاي همسايه است، ادامه داد: امسال باصدور مجوز به دفاتر خدمات مسافرتي و يکپارچه بخشي اين دفاتر اميدواريم دست دلالان از اين عرصه کوتاه شود.

وي اعلام کرد: همچينين اميدواريم بتوانيم با تبليغات و اطلاع رساني و پيوندهاي مستمر با بازارهاي هدف شاهد افزايش ?? در صدي گردشگران سلامت ورودي از شمال عراق، ترکيه، جمهوري آذربايجان و نخجوان باشيم.

جباري اضافه کرد: امکانات لازم بصورت ويژه براي درمان در بيمارستان هاي بخش دولتي و خصوصي  فراهم بوده و اميدواريم با همکاري دستگاههاي دولتي و خصوصي و معرفي و تبليغ مناسب اين ظرفيت ها،  شاهد رشد و توسعه اين بخش از گردشگري در آذربايجان غربي باشيم.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي بر لزوم اطلاع رساني و تبليغ جاذبه هاي گردشگري تاريخي و طبيعي از قبيل آبگرم هاي معدني، طبيعت سرشار و ... استان در بين بيماران و همراهان بيمار ان تاکيد کرد، گفت: يکي از راهبردهاي اساسي توسعه گردشگري، جذب حداکثري گردشگران خارجي در گردشگري سلامت است.

وي ضمن تاکيد بر اينکه اجرا و بهره برداري از دهکده سلامت در پنج کيلومتري اروميه به سمت سرو، مي تواند به ساماندهي وضع موجود کمک شاياني کند، ادامه داد: در بحث گردشگري سلامت بايد طبيعت درماني و استفاده از آبهاي معدني و چشمه هاي آب گرم استان مورد توجه ويژه قرار گيرند.

در آمد ?? ميليارد ريالي از پذيرش بيش از ? هزار بيمار اتباع خارجي در سه بيمارستان اروميه

کارشناس مسئول گردشگري سلامت دانشگاه علوم پزشکي اروميه نيز در اين اين بازديد با اعلام اين مطلب که ?? درصد پذيرش بيماران اتباع خارجي استان مربوط به سه بيمارستان آذربايجان، شفا و دکتر صولتي اروميه هستند، اظهار داشت:  در سال گذشته نزديک ?? ميليارد ريال از پذيرش بيش از ? هزار و ??? بيمار اتباع خارجي  بستري شده در اين سه بيمارستان درآمد عايد استان شده است.

مهدي ولي زاده افزود: اين آمار فقط مربوط به  پذيرش بيماران مراجعه کنننده و بستري و تحت عمل جراحي قرار گرفته در اين سه بيمارستان بوده و بيماران ويزيت شده و خدمات سرپائي و همچنين بيمارستانهاي دولتي و دانشگاهي شامل اين آمار نمي شود.

وي با بيان اينکه بيشترين آمار پذيرش بيماران اتباع خارجي در استان مربوط به کشورهاي اقليم کردستان عراق بوده و  جمهوري آذربايجان و ترکيه نيز در رده هاي بعدي قرار دارند، اعلام کرد: ارائه خدمات بهتر، کم بودن هزينه اي درماني نسبت به ساير کشورها و تبحر فني پزشکان از مهمترين ظرفيت هاي توسعه گردشگري سلامت استان هستند.

کارشناس مسئول گردشگري سلامت دانشگاه علوم پزشکي اروميه عنوان کرد: ورود دلالان به بازار گردشگري سلامت از مهمترين مشکلات اين عرصه است که موجب فرار بيماران به ساير استانها و يا کشورهاي مرزي ديگر مي شود.

بيمارستان خصوصي آذربايجان اروميه با ظرفيت ??? تخت مصوب و ??? تخت فعال و پذيرش ??? بيمار خارجي، بيمارستان شفا با ظرفيت ?? تخت مصوب و ??تخت فعال و پذيرش ??? بيمار خارجي و بيمارستان دکتر صولتي اروميه با ظرفيت?? تخت مصوب و ?? تخت فعال و پذيرش ??? بيمار خارجي نزديک ?? درصد پذيرش بيماران اتباع خارجي در سال گذشته در استان را به خود اختصاص داده اند.

به هر روي آذربايجان غربي به دليل موقعيت جغرافيايي از پتانسيلهاي ويژه‌ اي براي توسعه بهداشت و درمان در غرب كشور و كشورهاي همجوار برخوردار است ولي متاسفانه روند نامناسب موجود در بحث گردشگري سلامت استان، جذب توريسم را کند کرده است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 5

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.