1394/1/29 - 08 : 49
کد خبر: 2604
گزارش
قطاروعده مسئولان به ايستگاه??رسيد/ راه آهن اروميه- مراغه??ساله شد
احرارنيوز:کمبود اعتبار و طلب زياد پيمانکاران راه آهن اروميه – مراغه، اين طرح را ?? ساله کرد و وعده هاي تکراري مسئولان را به ايستگاه سال ?? رساند تا مردم اين منطقه امسال هم در حسرت اتمام اين طرح باشند.

طرح ملي راه آهن اروميه - مراغه به طول ??? کيلومتر در پنج قطعه از سال ?? در حال اجراست و بر اساس آخرين قول و قرار هاي مسئولان مقرر بود ايستگاه نقده سال گذشته به اتمام برسد اما با توجه به روند اجرايي آن و کمبود اعتبار بيم آن مي رود امسال هم به نتيجه نرسد.

عدم اتمام اين طرح همواره يکي از موارد مورد انتقاد نمايندگان استان به خصوص نمايندگان مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي بوده و هست اما برخي از مسئولان استان نيز معتقدند جذب اعتبارات مورد نياز اين طرح ملي نيازمند پيگيري جدي نمايندگان است.

کمبود اعتبار، همکاري نکردن برخي سازمانها در اجراي پروژه راه آهن مراغه - اروميه در تملک و آزادسازي اراضي طي سالهاي گذشته و هزاران مسايل و مشکلات موجه و غير موجه زيادي پيش روي در حالي مطرح مي شود که طرح مشابه راه آهن اروميه – مراغه در کشور سالهاست به سرانجام رسيده است.

ضريب نفوذ شبکه ريلي در يک کشور، شاخص مهمي از توسعه اقتصادي بوده ولي با وجود قدمت ?? ساله راه ‌آهن در کشورمان، اين زيرساخت مهم توسعه اقتصادي و ترانزيتي در آذربايجان غربي از ضريب نفوذ کمتري برخوردار است.

حمل و نقل ارزان، ظرفيتهاي گسترده انتقال بار و مسافر و راحتي و سهولت در امر ارتباطات، امنيت و راحتي آن براي مسافرت هاي طولاني از بزرگترين مزاياي خط آهن در اين منطقه است ولي مردم اين ديار سالهاست از اين نعمت محروم اند.

تسريع روند اجراي راه آهن اروميه- مراغه چشم انتظار سفر هيئت دولت در سالجاري

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي با ابراز تاسف از تاخير و وعده هاي متعدد مسئولان در خصوص اتمام راه آهن اروميه – مراغه گفت: اتمام اين طرح ملي يکي از خواسته هاي اصلي و اساسي مسئولان و مردم اين منطقه است اما کمبود اعتبارات موجب کندي و خلف وعده ها شده است.

هادي بهادريبا بيان اينکه قرار بود ايستگاه نقده سال گذشته به اتمام و بهره برداري برسد افزود: متاسفانه اين وعده به دليل کمبود و عدم تخصيص به موقع اعتبارات محقق نشد.

وي ادامه داد: تامين اعتبارات اين طرح نيازمند پيگيري جدي مسئولان استان و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و نيز مديران ذيربط استاني است که در سالجاري اين پيگيري ها بايد با قوت بيشتري ادامه داشته باشد.

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي از سفر رئيس جمهور و هئيت دولت به استان در خرداد ماه سالجاري خبر داد و گفت: اتمام اين طرح ملي يکي از مطالبات اصلي مسئولان در جريان اين سفر خواهد بود و اميدواريم اعتبارات مورد نياز آن در جريان سفر هئيت دولت به استان تامين شود.

بهادري به اشاره به طلب بالاي پيمانکاران اين طرح گفت: سال گذشته ??? ميليارد ريال براي اجراي راه آهن اروميه – مراغه اختصاص و ??? ميليارد ريال آن تحقق يافت اما بخش اعظمي از اين اعتبار طرف طلب پيمانکاران شد.

وي با بيان اينکه بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته امسال ??? ميليارد ريال براي اجراي اين پروژه ملي اعتبار پيش بيني شده است بيان داشت: با تخصيص اين ميزان اعتبارات نمي توان اميدي به اتمام هرچه سريعتر اين طرح داشت.

بهادري در خصوص آخرين وضعيت اين طرح ملي عنوان کرد: در حال حاضر عمليات اجرايي طرح ادامه دارد و ايستگاه و خطوط ريلي نقده و اروميه به صورت متوسط با پيشرفت فيزيکي بين ?? تا ?? در حال اجرا هستند.

برنامه بهره برداري از ايستگاه راه آهن اروميه و نقده در حال تدوين است

مدير كل راه  و شهرسازي آذربايجان غربي نيز در خصوص آخرين وضعيت راه آهن اروميه – مراغه گفت: طبق برنامه ريزيهاي انجام شده تكميل پروژه راه آهن اروميه و نقده در مرحله تدوين بوده و مراحل نهايي خود را سپري مي كند.

خليل محبت خواه با اعلام اينکه پيش بيني مي شود بزودي شاهد تكميل و به بهره برداري رسيدن اين پروژه  باشيم افزود: در حال حاضر ايستگاه و خطوط ريلي نقده واروميه در حال اجراست و با تزريق اعتبارات مورد نياز تسريع مي يابد.

وي پيشرفت فيزيکي اين طرح ها را به ترتيب پيشرفت فيزيكي پروژه راه آهن اروميه در بخش ايستگاه  ?? درصد و در بخش ريلي  نيز ?? درصد، پبشرفت فيزيكي ايستگاه راه آهن نقده در بخشي ايستگاه ?? درصد و در بخش ريلي ?? درصد عنوان کرد و گفت: در صورت تامين اعتبارات، پروژه ايستگاه راه آهن اروميه تا پايان سال ?? به بهره برداري مي رسد.

محبت خواه در خصوص پيشرفت کل پروژه راه آهن اروميه - مراغه با بيان اينکه اين پروژه هم اکنون با بيش از ?? درصد پيشرفت اجرايي در حال اجراست افزود: تاکنون ?هزار و ?? ميليارد ريال اعتبار براي اين طرح هزينه شده و سه هزار و ??? ميليارد ريال ديگر تا اتمام کامل آن نياز است.

موقعيت جغرافيايي ويژه آذربايجان غربي دسترسي آسان کشورمان به بازارهاي جهاني را فراهم کرده است به طوري که جاده و ريلهاي ارتباط با اروپا و به ويژه مبادي اصلي ورود و خروج کالا و مسافر از کشور به اروپا و بالعکس در آذربايجان غربي قرار دارد اما متاسفانه شاخص هاي توسعه اي حمل و نقل به ويژه ضريب نفوذ شبکه ريلي کمتر است.

گزارش: سکينه اسمي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.