1394/1/28 - 11 : 18
کد خبر: 2587
ظهر امروز صورت گرفت
تجمع تعدادي از معلمان در مقابل آموزش و پرورش آذربايجان‌شرقي
احرارنيوز: تعدادي از معلمان در اعتراض به وضعيت معيشتي‌شان امروز در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش آذربايجان‌شرقي در تبريز تجمع کردند.

 تعدادي از معلمان امروز در اعتراض به وضعيت معيشتي‌شان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هايي در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان‌ آذربايجان‌شرقي در تبريز تجمعي البته توام با سکوت کردند.

در تجمع امروز، معلمان پارچه‌نوشته‌هايي را حمل مي‌کردند. در تعدادي از اين دست‌نوشته‌ها به سخنان مقام رهبري در ستايش معلمان اشاره شده بود. در ساير دست‌نوشته‌ها شعارهايي مانند «سکوتم از رضايت نيست»، «ما از فرق مي‌ناليم، نه از فقر»، «معلم فرهنگ‌ساز جامعه را دريابيد»، «معلم بيدار است، از تبعيض بيزار است»، «معلمان خواستار تاثيرگذاري تشکل‌هاي صنفي بر تصميمات آموزش و پرورش هستند» و...  به چشم مي‌خورد که نسبت به وضعيت معيشتي خود گلايه دارند.

تجمع معلمان در هشترود

اين گروه از معلمان که حدود صد نفر بودند براي در ميان گذاشتن مشکلات و خواسته‌هايشان حدود دوساعت در مقابل اداره آموزش و پرورش هشترود تجمع نموده بودند و خواستار ملاقات با مدير آموزش و پرورش بودند.

فتاحي يکي از معلمان معترض گفت: کرامت معلمي نسبت به ساير کارمندان دولتي زير پا گذاشته شده است و علت تجمع ما تبعيض درباره پرداخت‌ها، مزايا و ديگر مشکلات و خواسته‌هاي معلمان در سرتاسر کشور است. ما خواستار احقاق حقوق و پرداخت‌ها مشابه همه کارمندان دولت هستيم.
ميرزايي ديگر معلم معترض اضافه کرد: فوق‌العاده شغل فرهنگي‌ها در ميان ساير پرسنل دولت کمترين است.

به نظر وي در آموزش و پرورش حقوق يک معلم با مدرک دکترا زير 2 ميليون تومان است. ما خواهان پيگيري دولت و وزير هستيم تا صنف معلم هم در اين جامعه ديده شود چون ما از نظر علمي جايگاه بالايي داريم اما دريافتي‌هايمان مشابه ديگران نيست.

فرجي هم افزود: چرا دولت مجددا افراد بازنشسته جانباز و يا ساير ادارات را مجددا مشغول به کار کرده است و آنها از چند جا حقوق و مزايا مي‌گيرند.

مهرنسب معلم ديگر معترض با اشاره به کمي حقوق و مزاياي خود افزود: دولت و مجلس بايد کرامت معلمي را به آنها باز گرداند چرا کمترين حقوق را ما معلمان مي‌گيريم در صورتي که بزرگترين کار فرهنگي را ما انجام مي‌دهيم.

سيفي دبير معترض ديگر اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان، افزايش حقوق و بهبود خدمات بيمه طلايي را از جمله مهم‌ترين خواسته‌هاي معلمان معترض در اين تجمع برشمرد.

پس از دو ساعت اعتراض سکوت‌آميز و آرام بالاخره سليمان بهشتي‌نيا مدير آموزش و پرورش در جمع معترضان حاضر شد و از معلمان خواست از تجمع در جلوي اداره اجتناب کنند و به سالن کنفرانس اداره براي شنيدن نظرات و شکايات خود بيايند اما معلمان حاضر به حضور در سالن کنفرانس نشدند و اظهار کردند بايد پاسخگوي آنها در همين مکان و بيرون از ساختمان باشد.

وي که اول حاضر به مصاحبه نمي‌شد با اعتراض معلمان روبرو شد و به خبرنگار ما افزود: چون من خودم هم روزي معلم بود با درد قشر فرهنگي آشنا هستم، حل و فصل مشکلات فرهنگيان بايد از سوي وزارت حل شود.

بهشتي‌نيا افزود: اما اين اداره براي رفاه حال فرهنگيان در فصل تابستان هر سال آنها را براي زيارت به مشهد اعزام مي‌کند و اين قدم اول رفاهي فرهنگيان در اين شهرستان است.

وي گفت: در حال ساخت باشگاه فرهنگيان در اين شهرستان نيز براي رفاه فرهنگيان هستيم.
اين معلمان معترض از جواب‌هاي مدير آموزش و پرورش قانع نشدند و مي‌گفتند «بايد جواب مدير آموزش و پرورش ما را قانع کند».

بهشتي‌نيا از معلمان معترض خواست به اعتراض خود پايان بدهند اما آنها قانع نشدند و گفتند ما هم‌سو با اعتراض صنفي معلمان سراسر کشور به اعتراض خود ادامه خواهيم داد.

 طرح رتبه‌بندي معلمان در اسفند ماه سال گذشته در هيئت دولت تصويب شده است و مقرر شده که از مهر امسال اجرا شود؛ بنابر گفته وزير آموزش و پرورش، «با اجراي اين طرح، حقوق معلمان بين 160 تا 600 هزار تومان افزايش مي‌يابد».

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.