1401/02/19 - 15 : 52
کد خبر: 25782
مصباحي مقدم: منتقدان نرخ نزولي تورم را نمي‌بينند؟
غلامرضا مصباحي‌مقدمعضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: منتقدان فقط بلدند چهار کالا را ببينند که قيمت‌هاي جهاني‌اش تغيير کرده و بر قيمت‌هاي داخلي تاثير گذاشته است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: منتقدان فقط بلدند چهار کالا را ببينند که قيمت‌هاي جهاني‌اش تغيير کرده و بر قيمت‌هاي داخلي تاثير گذاشته است. اين چندتا کالا را علم کردند و در اخبارشان، تحليل‌هايشان و شعارهايشان درشت و بزرگنمايي مي‌کنند. درحالي که روند مثبتي است.کالا

به گزارش بيداري آذرابيجان، غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه کمتر از يکسال از عمر دولت آقاي رئيسي گذشته است، اما موج انتقادات از دولت خيلي بالا رفته است. دليل اين ميزان نقد از عملکرد دولت آقاي رئيسي چيست؟ به ايلنا گفت: دليل عمده اين انتقادات ندانستن مباني رفتار دولت آقاي رئيسي است و ديگر آنکه، موضوع نوعي تخريب است و با قصد صدمه زدن به اين دولت انجام مي‌شود. به اين معنا که نگذارند دولت کارش را درست انجام دهد. مي‌خواهند فضاي عمومي جامعه را عليه ايشان بشورانند. به نظر من جز اين دو مورد دليلي براي اين کار وجود ندارد. چون دولت کارهاي زيادي کرده، اقدامات خوبي انجام داده و قدم‌هاي خوبي برداشته است. هرگونه اقدامي که در مقابل اين دولت صورت مي‌گيرد، يا از جهالت يا از عداوت حکايت مي‌کند.

وي در ادامه گفت: شاهد مسئله آن است که دولت با چالش‌هاي بسيار بزرگي در حوزه اقتصاد روبرو شده است. اول بخاطر بدهي سنگيني که دولت قبلي روي دست دولت آقاي رئيسي گذاشته است. دولت قبلي به بانک مرکزي، بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان تامين اجتماعي بدهکار است. دولت قبلي حتي با فروش اوراق به عامه مردم بدهي سنگيني روي دست دولت بعدي گذاشت. همچنين با ايجاد هزينه‌هاي جديد، مصوباتي که وجود داشت، با ايجاد تاخير در اجراي بعضي از آن مصوبات بدهکاري ايجاد کرده است. مصوباتي مانند يکسان‌سازي حقوق کارکنان، بازنشستگان در بخش‌هاي نيروهاي مسلح و غير مسلح که نشان مي‌دهد دولت قبلي تا توانسته، براي دولت بعد خود هزينه ايجاد کرده است. حالا اين دولت روي کار آمده است و با چاله‌هاي که ايجاد شده روبرو شده و اول بايد اين چاله‌ها را پر کند.

مصباحي‌مقدم گفت: به نظر من يک فهرست بسيار موفقي در عملکرد اين دولت وجود دارد که آدم مشاهده مي‌کند. يکي از آن‌ها مهار کرونا است. در شرايطي آقاي رئيسي دولت را به دست گرفت که تلفات ناشي از کرونا 709نفر در هر روز بود. امروز با واکسيناسيون بسيار گسترده به روزانه 7، 8يا 10 نفر کاهش پيدا کرده است. اين نشان مي‌دهد که دولت در اولين هدف خود بسيار موفق عمل کرده است. دوم، ثبات نرخ ارز بود که دولت خيلي خوب کار کرده است. سوم تامين کالاهاي مورد نياز کشور بود. زماني که آقاي رئيسي دولت را تحويل گرفت، به کف ذخيره کالاهايي رسيده بوديم، رئيسي اين موضوع را در حد بسيار اطمينان‌بخشي تامين کرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: چهارم مناسبات خارجي کشور است. روابط ايران با پيوستن به پيمان شانگهاي، سفر آقاي رئيس‌جمهور به روسيه، ترکمنستان يا قطر موجب شد تا صادرات کشور 40 درصد رشد کند. منتقدان چشم خود را بر روي اين موارد مي‌بندند. دولت توانست 450 هزار ميليارد تومان کسري بودجه 1400 را پر کند و 54هزار ميليارد تومان استقراض اول سال 1400که توسط دولت قبلي به وجود آمده بود را جبران کند.20 هزار ميليارد تومان از بدهي سازمان تامين اجتماعي را تامين کرده و برگرداند.

وي تصريح کرد: دولت حدود ??، ?? يا ?? هزار ميليارد تومان بدهي‌‌اي که از بابت سررسيد اوراق ايجاد شده بود را پرداخت کرد. آن اوراقي که ماهانه سررسيد مي‌شدند. خب اينها را مي‌بينند؟ نرخ تورم نزولي شده است. ارز ?? درصد روند کاهشي داشته است. همه اينها را نمي‌بينند؟ فقط بلدند چهار کالا را ببينند که قيمت‌هاي جهاني‌اش تغيير کرده و بر قيمت‌هاي داخلي تاثير گذاشته است. اين چندتا کالا را علم کردند و در اخبارشان، تحليل‌هايشان و شعارهايشان درشت و بزرگنمايي مي‌کنند. درحالي که روند مثبتي است.

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به موضوعاتي که امروز مطرح مي‌شوند، شما دليل بالا رفتن قيمت بقيه اقلام مانند نان و ساير اقلام را چه مي‌دانيد؟ گفت: دليل آن روشن است. مجلس قيمت گندم را دو برابر افزايش داد، تا کشاورزان براي کشاورزي تشويق شوند. خب اگر قيمت گندم بالا رفت، قيمت آرد بالا مي‌رود. اگر قيمت آرد بالا رفت، نه تنها قيمت ماکاروني بالا مي‌رود، بلکه قيمت نان هم بالا مي‌رود، تا الان دولت اجازه نداده است. چون نان نياز ضروري زندگي مردم است. علاوه بر اين، سال گذشته خريدهايي براي گندم صورت گرفته است.

مصباحي مقدم گفت: اگر شما نگاه کنيد، سال گذشته قيمت گندم در بازارهاي جهاني ?? درصد افزايش پيدا کرده است. الان با جنگ روسيه و اوکراين، بحران گندم در سراسر جهان مشاهده مي‌شود. در واقع يک سوم گندم جهان را اين دو کشور تهيه مي‌کردند. امسال هم گندم مجددا افزايش قيمت پيدا کرده است. بعد انتظار دارند ماکاروني دو برابر، سه برابر نشده باشد. معلوم است بيشتر از اين هم مي‌شود. گرچه همين هم براي دولت قابل قبول نيست، اما چه کند؟ اما دولت بايد از پس کدام يک از چاله‌هايي که ايجاد کرده‌اند، بربياد؟

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.