1391/11/23 - 12 : 09
کد خبر: 24
با بهره برداري از راه آهن تبريز-ميانه از سال آينده محقق خواهد شد
تهران به تبريز با قطر در 6 ساعت
راه‌آهن ميانه – تبريز به طول ??? کيلومتر به صورت دوخطه طراحي شده که با بهره‌برداري از آن در سال ??، ترانزيت ريلي ايران براي نخستين‌بار به اروپا متصل شده و فاصله بين تهران – تبريز از ?? ساعت به شش ساعت کاهش مي‌دهد.

 

به گزارش احرار نيوزبه نقل از فارس، حمل و نقل ريلي مي‌تواند به عنوان وسيله‌اي ارزان ،ايمن و با استهلاک پايين در حمل و نقل و توسعه اقتصادي، مورد توجه فراوان قرار گيرد. راه آهن تبريز – ميانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسري به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پيوستگي بيشتر شبکه ريلي کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل کشور، در صورت بهره‌برداري از اين پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزيت و انتقال مسافر در سطح کشور که در زمان حاضر فقط دو درصد ارزيابي شده، حداقل به ?? درصد خواهد رسيد.
راه‌آهن ميانه – تبريز به طول ??? کيلومتر به صورت دوخطه طراحي شده که در صورت تکميل آن، ترانزيت ريلي ايران براي نخستين‌بار به اروپا متصل مي‌شود و از سوي ديگر فاصله بين تهران – تبريز را از نظر مسافت ??? کيلومتر و از لحاظ زماني از ?? ساعت به شش ساعت کاهش مي‌دهد.
مسير خط آهن تبريز ـ ميانه که به طول ??? کيلومتر ، ادامه راه‌آهن تهران ـ ميانه است ، در صورت تکميل، فاصله بين تهران و تبريز را از نظر مسافت ??? کيلومتر و از لحاظ زماني ?.? ساعت کاهش مي‌دهد. اين خط آهن به صورت دو خطه طراحي شده و حداکثر سرعت آن براي واگن‌هاي باري ??? کيلومتر و براي واگن‌هاي مسافربري ??? کيلومتر در ساعت خواهد بود.
 
بهره‌برداري از راه آهن تبريز - ميانه در ??
احمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهربان، راه‌آهن تبريز، ميانه به طول ??? کيلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع به طول ??? کيلومتر را از مهمترين پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در بخش شبکه ريلي عنوان کرد و افزود: عمليات اجرايي راه آهن تبريز – ميانه از سال ???? آغاز شده و از سال ???? تا سال ???? در مدت ?? سال با ?.? درصد پيشرفت فيزيکي ساليانه در مجموع ?? درصد پيشرفت داشته است که با توجه به اهميت اين شبکه ريلي در دو سال گذشته با سالي ??.? پيشرفت فيزيکي در مجموع دو سال ?? درصد پيشرفت فيزيکي داشته که پيشرفت فيزيکي دو سال اخير در مجموع به طور ميانگين سه برابر پيشرفت فيزيکي سال‌هاي قبلي بوده است.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور با اشاره به پيشرفت فيزيکي??درصدي راه آهن تبريز – ميانه اظهار اميدواري کرد، اين پروژه تا پايان سال ?? به بهره‌برداري برسد و با توجه به اهميتي که اين شبکه ريلي در جابه‌جايي کالا و مسافر به کشور همسايه خواهد داشت، در توسعه استان و کشور نقش مهمي خواهد داشت.
 
اختصاص ???? ميليارد ريال براي دوخطه کردن راه‌آهن ميانه- تبريز
دولت در سال جاري براي پروژه دوخطه کردن راه‌آهن ميانه - تبريز يک هزار و ?? ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده است.
مسئول پروژه‌هاي مهر ماندگار در استانداري آذربايجان شرقي در حاشيه بازديد خبرنگاران از تونل سه هزار متري راه‌آهن ميانه - تبريز با اعلام اين خبر افزود: اين طرح با ?? درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست و تا پايان سال مالي ??، سه هزار و ??? ميليارد ريال براي اجراي آن هزينه شده است.
قلي‌پور ميزان اعتبار مورد نياز براي اتمام اين طرح را چهار هزار و ??? ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: عمليات اجرايي اين پروژه از سال ?? به طور جدي پيگيري شده است و در سال جاري جزو پروژه‌هاي مهر ماندگار منظور شد.
نماينده شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در آذربايجان شرقي هم در حاشيه بازديد از عمليات اجرايي دو خطه کردن راه‌آهن ميانه - تبريز گفت: با اجراي اين پروژه زمان سفر از تهران به تبريز از ?? ساعت به ? ساعت کاهش يافته و ايمني ترافيک اين محور تامين خواهد شد.
علي‌محمدزاده افزود: اين پروژه ??? کيلومتر طول دارد و به دليل واقع شدن در منطقه کوهستاني ?? دستگاه تونل جمعا به طول ?? کيلومتر در آن پيش‌بيني شده است.
وي خاطرنشان کرد: طولاني‌ترين تونل اين مسير تونل سه هزار و ?? متري در منطقه شبلي است که به صورت دوخطه با عرض داخلي ?? متر و ارتفاع ?.? متر اجرا مي‌شود.
علي‌محمدزاده افزود: اين تونل طولاني‌ترين تونل ريلي کشور محسوب مي‌شود و با ?? درصد پيشرفت فيزيکي در حال احداث است.
پيمانکار قطعات ? و ? راه‌آهن ميانه - تبريز که مسئوليت اجراي اين تونل را بر عهده دارد نيز گفت: ??? متر از عمليات حفاري اين تونل تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد و پس از اتمام حفاري در صورت تامين اعتبار مورد نياز کل پروژه در مدت يک سال به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
کوزه‌گري گفت: در اين دو قطعه سه دستگاه تونل ديگر و دو دستگاه پل بزرگ نيز پيش‌بيني شده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.