فرخ مطلبيفر اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه آر.وي.آر(RVR) در فرودگاه تبريز به عنوان يکي از ايستگاههاي هواشناسي نصب شده و حتي اطلاعات و دادههايي نيز از اين سيستم هواشناسي دريافت و مورد استفاده قرار ميگيرد.
وي درباره اين سيستم تاکيد کرد: بر خلاف انتظاراتي که در عامه مردم وجود دارد نصب و راهاندازي دستگاه آر.وي.آر(RVR) مانع لغو و يا تاخير کامل پروازهاي فرودگاه تبريز نخواهد شد بلکه زمينه را براي کاهش لغو و تاخير پروازها فراهم خواهد آورد.
مطلبيفر اضافه کرد: با راهاندازي اين سيستم کمک ناوبري ميدان ديد خلبان به 800 متر به ميرسد و در شرايط جوي نامناسب و در صورت کاهش ديد هواپيماها تا ديد 800 متر نيز موفق به فرود در فرودگاه تبريز خواهند شد.
اين مقام ارشد استان در حوزه هواشناسي از تلاش براي مجهزتر کردن دستگاه آر.وي.آر(RVR) فعلي خبر داد و تصريح کرد: دستگاه نصب شده در فرودگاه در رنج کتوان( CAT1) است و براي ارتقاء مستلزم سيستم کت تو (CAT2) است که شامل 2 دستگاه آر.وي.آر(RVR) ديگر است.
وي با اشاره به اينکه با ارتقاء دستگاه آر.وي.آر(RVR ) تا اين حد، ميدان ديد در فرودگاه تبريز حتي تا 400 متر نيز خواهد رسيد، اظهار داشت: اعتبار مورد نياز براي سيستم ياد شده نزديک 10 ميليارد ريال برآورد شده است.
مطلبيفر هزينه صرف شده تاکنون براي دستگاه آر.وي.آر(RVR) نصب شده در فرودگاه را 12 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: بخشي از اين هزينه از محل اعتبارات استاني و بخشي نيز از اعتبارات ملي تامين شده است.
فرخ مطلبيفر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه آر.وي.آر(RVR) در فرودگاه تبريز به عنوان يکي از ايستگاههاي هواشناسي نصب شده و حتي اطلاعات و دادههايي نيز از اين سيستم هواشناسي دريافت و مورد استفاده قرار ميگيرد.
وي درباره اين سيستم تاکيد کرد: بر خلاف انتظاراتي که در عامه مردم وجود دارد نصب و راهاندازي دستگاه آر.وي.آر(RVR) مانع لغو و يا تاخير کامل پروازهاي فرودگاه تبريز نخواهد شد بلکه زمينه را براي کاهش لغو و تاخير پروازها فراهم خواهد آورد.
مطلبيفر اضافه کرد: با راهاندازي اين سيستم کمک ناوبري ميدان ديد خلبان به 800 متر به ميرسد و در شرايط جوي نامناسب و در صورت کاهش ديد هواپيماها تا ديد 800 متر نيز موفق به فرود در فرودگاه تبريز خواهند شد.
اين مقام ارشد استان در حوزه هواشناسي از تلاش براي مجهزتر کردن دستگاه آر.وي.آر(RVR) فعلي خبر داد و تصريح کرد: دستگاه نصب شده در فرودگاه در رنج کتوان( CAT1) است و براي ارتقاء مستلزم سيستم کت تو (CAT2) است که شامل 2 دستگاه آر.وي.آر(RVR) ديگر است.
وي با اشاره به اينکه با ارتقاء دستگاه آر.وي.آر(RVR ) تا اين حد، ميدان ديد در فرودگاه تبريز حتي تا 400 متر نيز خواهد رسيد، اظهار داشت: اعتبار مورد نياز براي سيستم ياد شده نزديک 10 ميليارد ريال برآورد شده است.
مطلبيفر هزينه صرف شده تاکنون براي دستگاه آر.وي.آر(RVR) نصب شده در فرودگاه را 12 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: بخشي از اين هزينه از محل اعتبارات استاني و بخشي نيز از اعتبارات ملي تامين شده است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931209000405#sthash.iPsOS0Oe.dpuf