1393/12/6 - 14 : 31
کد خبر: 2279
استاندار آذربايجان‌شرقي:
ساخت آزادراه تبريز - بازرگان در هيئت دولت بررسي مي‌شود
احرارنيوز: استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: با امضاي تفاهم‌نامه مقدماتي سرمايه‌گذاري در پروژه آزادراه تبريز- بازرگان بين وزارت راه و شهرسازي و شرکت برگيز (BERGIZ) ترکيه، اين پروژه براي بررسي و تصويب نهايي تقديم هيئت دولت مي‌شود.

 به گزارش احرارنيوز به نقل ازروابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي ، اسماعيل جبارزاده در حاشيه امضاي اين تفاهم‌نامه که در وزارت راه و شهرسازي انجام شد، گفت: اميدواريم با تصويب اين پروژه در هيات دولت، يکي از دستاوردهاي ارزشمند دولت تدبير و اميد تقديم مردم شمال غرب کشور شود.

دکتر اسماعيل جبارزاده ضمن قدرداني از اهتمام وزير راه و شهرسازي و مسوولان اين وزارتخانه در پيگيري اين پروژه، گفت: پس از هشت ماه پيگيري‌هاي مستمر و جلسات فني با دستگاه‌هاي مربوطه، امروز در يک جلسه فشرده کاري با مسوولان شرکت برگيز ترکيه، تفاهم‌نامه مقدماتي آن به امضا رسيد.

وي با بيان اين که مراحل اجرايي پروژه در قالب قراردادهاي ديگري انجام خواهد شد، افزود: وزارت راه و شهرسازي براي اجراي اين پروژه عزم جدي دارد و اميدوارم با تصويب هيات دولت به زودي وارد فاز اجرايي شود.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که آزادراه تبريز- بازرگان يک پروژه ملي است که مرکز ايران را به اروپا وصل مي‌کند، افزود: با توجه به اين که وجود راه مناسب، شرط اصلي توسعه است اجراي اين پروژه مي‌تواند نقش مهمي در تسريع حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه منطقه داشته باشد.

وي با اشاره به اين که آزادراه تبريز- بازرگان اولين پروژه راهسازي است که با مشارکت مستقيم سرمايه‌گذار خارجي انجام مي‌شود، افزود: ارزش اين پروژه بيش از سه هزار ميليارد تومان برآورد شده است که در اشتغال‌زايي نيز نقش موثري خواهد داشت.

معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي هم در اين گفت‌وگو، آزادراه تبريز- بازرگان را يکي از مهم‌ترين و توجيه‌دارترين پروژه‌هاي آزادراهي کشور دانست و گفت: اين آزادراه حلقه اتصال کريدوري آسيا و اروپا بوده و ترافيک حجيمي از اين محور تقريبا 300 کيلومتري عبور مي‌کند.

امير اميني با بيان اين که پس از چهار جلسه مذاکره با سرمايه‌گذار ترک، تفاهم‌نامه مقدماتي سرمايه‌گذاري در اين پروژه مبادله شد، افزود: اين پروژه قرار است در سه يا چهار فاز ساخته شود.

وي زمان تقريبي پايان اين پروژه را سال 1400 اعلام کرد و با بيان اين که زمان دقيق پس از مذاکرات فني مشخص مي‌شود، گفت: برآورد اوليه اعتبار اين پروژه سه هزار ميليارد تومان است که 35 درصد آن از سوي دولت و 65 درصد از سوي سرمايه‌گذار تامين مي‌شود.

عصمت توتوملو، مديرعامل شرکت برگيز هم با ابراز خرسندي از مشارکت در ساخت آزادراه تبريز- بازرگان، اين پروژه را پل ارتباطي بين ايران و ترکيه عنوان کرد و گفت: تلاش مي‌کنيم اين پروژه از نظر سرعت اجرا و رعايت استانداردهاي روز دنيا يک پروژه انگشت‌نما باشد.

گفتني است پيش از امضاي تفاهم‌نامه مقدماتي سرمايه‌گذاري در پروژه آزادراه تبريز- بازرگان، در يک جلسه فشرده با حضور استاندار آذربايجان شرقي، معاون وزير راه و شهرسازي، معاون عمراني استاندار، مديرکل راه و شهرسازي، مديرعامل شرکت برگيز ترکيه و تعدادي از مسوولان مربوطه مسايل فني و کليات اجرايي مرتبط با آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بر اساس اين تفاهم‌نامه، شرکت ترکيه‌اي BERGIZ تامين 65 درصد از منابع مالي مورد نياز براي ساخت آزادراه تبريز- بازرگان شامل مطالعات، طراحي، ساخت و مهندسي و تاسيسات جانبي مورد نياز را بر عهده خواهد داشت و 35 درصد مابقي نيز توسط وزارت راه و شهرسازي تامين خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.