1393/11/26 - 15 : 00
کد خبر: 2217
برگزاري مسابقات سراسري قرآن کريم/ تبريز عطر و بوي معنوي مي گيرد
احرارنيوز:با برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم از پنجم اسفند ماه درتبريز، فضاي اين شهر غرق در معنويت مي شود.

، برگزاري مسابقات قرآن کريم در شهر تبريز از روز پنج تا ?? بهمن ماه سال جاري فرصت مناسبي را پديد مي آورد تا طراوت قرآني در بطن خانواده ها و همچنين در بين تمامي آحاد جامعه و مردم استان رسوخ پيدا کند.

برگزاري محافل قرآني در سراسر استان تا زمان آغاز مسابقات

حجت السلام سيد شهاب الدين حسيني با اشاره به جزئيات برگزاري اين دوره از مسابقات  گفت: از روز ?? بهمن ماه امسال هر روز شاهد برگزاري بيش از هفت محفل قرآني در سراسر استان بوده ايم که مقرر شده است تا زمان برگزاري مسابقات بيش از ??? محفل قرآني در استان برگزار شود

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان با اشاره به تشکيل ?? کميته تخصصي به منظور برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم در تبريز گفت: رياست اين مسابقات بر عهده جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي است.

وي از آمادگي براي پذيرش ?? هزار نفر براي استفاده دوست داران قرآن از اين مسابقات خبر داد و گفت: اين مسابقات با حضور بيش از ??? نفر از قاريان کشوري برگزار خواهد شد.

حجت السلام حسيني از تلاش هاي اين مجموعه براي پخش اينترنتي مسابقات خبر داد و گفت: تلاش مي کنيم مسابقات به صورت اينترنتي پخش شود.

افتتاح دانشکده علوم قرآني همزمان با مسابقات قرآني

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان ادامه داد: همزمان با برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم، دانشکده علوم قرآني نيز به صورت رسمي افتتاح خواهد شد و از اول مهر ماه فعاليت خود را با پذيرش دانشجو در رشته هاي مديريت و قرآن، اقتصاد و قرآن و روانشناسي و قران آغاز خواهد کرد.

 

حجت السلام حسيني افزود: همايش علامه طباطبايي و قرآن و همايش شهريار و قرآن نيز با حضور اساتيد برجسته همزمان با برگزاري مسابقات قرآني در استان برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به جزئيات اين همايش گفت: اين همايش با سخنراني دکتر ديناني و آيت الله محمد باقر تحريري در دانشگاه تبريز برگزار مي شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان ادامه داد: همايش شهريار و قرآن نيز با نگاه به رويکرد قرآني استاد شهريار و تاثر قرآن در آثار وي توسط اداره کل اوقاف و امور خيريه استان برگزار مي شود.

ايجاد طراوت قرآني در استان با برگزاري اين دوره از مسابقات

مدير کل امور اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي نيز با اشاره به تاثيرات اين مسابقات در فضاي روحي جامعه و با تاکيد بر ضرورت عمق بخشي بر محتواي فرهنگي آن گفت: با توجه به منويات قرآني مقام معظم رهبري، عمق بخشي محتواي فرهنگي مسابقات و ارتقاي سطح تاثيرگذاري آن بر آحاد مردم از جمله مهمترين اهداف کميته فرهنگي اين مسابقات است.

حسن استوار آذر ادامه داد: برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي فرهنگي به منظور جذب و سوق دهي اقشار مختلف مردم به انس بيشتر با قران کريم نيز ضروري است.

وي با اشاره به برنامه هاي کميته فرهنگي قبل و حين برگزاري اين مسابقات ادامه داد: برگزاري طرح قرآن بخوانيد، شناسايي و برگزاري مراسم تجليل از نخبگان قرآني با حضور استاندار و نماينده ولي فقيه در استان، برگزاري مسابقه فرهنگي در داخل سالن مسابقات و اجراي مسابقه پيامکي براي عمومي مردم در سطح استان از جمله برنامه هاي کميته فرهنگي محسوب مي شود.

استوار آذر با بيان اينکه اين مسابقات موج عظيمي از طراوت قرآني را در بين عموم مردم ايجاد مي کند، گفت: گرايش ذاتي مردم به قران و باورهاي ديني بر هيچ کس پوشيده نيست از اين رو ما بايد بستر و فضاي مناسب براي بروز اين اعتقادات را فراهم کنيم.

وي افزود: تمام تلاش ما جذب و سوق دادن اقشار مختلف مردم به برنامه هاي قرآني است و اميدواريم برکات اين مسابقات در استان ما جاري باشد.

بهره گيري از آموزه هاي قرآني براي همگان ضروري است 

صادق نجفي نيز با اشاره به برگزاري اين دوره از مسابقات گفت: تمام تلاش خود را براي برگزاري باشکوه مسابقات سراسري قرآن کريم به کار خواهيم بست.

شهردار کلانشهر تبريز با تاکيد بر تعامل سازنده شهرداري تبريز و اداره کل اوقاف و امور خيريه استان گفت: به تمامي مديران ارشد شهرداري دستور داده ايم تا در خدمت اين مسابقات باشند.

وي ادامه داد: بهره گيري از آموزه هاي قرآني براي همه ما ضروري است از اين رو فضاي شهر تبريز را به عطر قرآني مزين خواهيم کرد.

نجفي برگزاري باشکوه اين مسابقات را ضروري دانست و گفت: فعاليت در عرصه قرآني براي همه ما واجب است و بايد از اين فرصت به نحو شايسته اي استفاده کنيم.

شهردار تبريز با اشاره به آغاز به کار دانشکده علوم قرآني در آينده نزديک در تبريز گفت: اين اقدام قابل تقدير است و شهرداري تبريز نيز تمام همت خود را براي افتتاح باشکوه اين دانشکده به کار خواهد گرفت.

اساتيد برجسته قرآني بايد در استان حضور داشته باشند

دبير کميته اجرايي اين دوره از مسابقات سراسري قرآن کريم نيز با اشاره به اينکه تاکنون ?? محفل قرآني در استان برگزار شده است، گفت: قاريان بنام کشوري در اين محافل حضور دارند که استفاده از توان و تجربه قاريان کشوري از جمله شاخص ترين برنامه هاي اين محافل است.

حجت السلام احمد نيکنام با اشاره به استفاده از چهره هاي برتر قرآني استان در تصميم گيري هاي برنامه هاي مختلف مسابقات اظهار کرد: اقشار مختلف مردم را درگير اين مسابقات مي کنيم و تمام تلاش خود را به کار خواهيم گرفت تا مسابقات در سالن هاي اجرايي خلاصه نشود و تاثير آن در کل جامعه پديدار باشد.

وي با اشاره به ضرورت حضور اساتيد برجسته قرآني در استان اظهار کرد: جلسات آمادگي متسابقين استاني با حضور اساتيد برجسته کشور برگزار خواهد شد.

دبير کميته اجرايي اين دوره از مسابقات همچنين از برگزاري برنامه هاي متنوع تا از آغاز مسابقات خبر داد و گفت: شد طرح قرآن بخوانيد به طور مستمر قبل و حين برگزاري مسابقات در سازمان ها و ادارتي همچون آموزش و پرورش، کانون پرورشي فکري کودکان و نوجوانان و صدا وسيما برگزار مي شود و همچنين برگزاري مراسم تجليل و گراميداشت نخبگان قرآني استان در دستور کار اين کميته قرار گرفته است.

حجت السلام نيکنام از برگزاري مسابقات قرآن بخوان جايزه بگير در استان خبر داد و گفت: در اين طرح تلاش خواهيم کرد همه مردم را درگير موضوعات قرآني کنيم.

 

سالن ويژه براي خبررساني سريع خبرنگاران فراهم مي شود

 دبير کميته روابط عمومي سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم با اشاره به اهميت فعاليت رسانه ها در برگزاري اين سري از مسابقات گفت: توليد اخبار و گزارش هايي با محتواي قرآني قبل از برگزاري مسابقات مي تواند به ايجاد فضاي معنوي در استان کمک کند.

رحيم عبدالجباري از اختصاص مکان ويژه خبرنگاران در زمان برگزاري مسابقات خبر داد و گفت: کميته روابط عمومي و اطلاع رساني مسابقات سالن اختصاصي با تمام امکانات خبري را براي خبرنگاران در نظر گرفته است.

وي با اشاره به شروع فضا سازي شهري قبل از برگزاري مسابقات گفت: کميته شهري به همت شهرداري تبريز با تمام توان براي کمک به برگزاري باشکوه مسابقات پاي کار آمده است.

عبدالجباري اجراي برنامه هاي متنوع قرآني از طريق صدا و سيماي استان را از ديگر برنامه هايي قبل و حين برگزاري مسابقات دانست و گفت: صدا و سيماي استان مسئوليت برگزاري و پخش برنامه هاي مسابقات سراسري قرآن را از شبکه هاي استاني و کشوري العالم، شما و سحر را در برنامه خود دارد.

....................................................

گزارش: فائزه زنجاني

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
  پربازدیدترین اخبار
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.