1399/12/20 - 16 : 43
کد خبر: 21401
رئيس دانشگاه تبريز: «دانشگاه تبريز» دومين دانشگاه جامع کشور است
احرار: رئيس دانشگاه تبريز با بيان اينکه اين دانشگاه دومين دانشگاه جامع کشور بعداز دانشگاه تهران است، گفت: اين دانشگاه به رتبه هفت دانشگاه‌هاي کشور ارتقا يافته است.

مير رضا مجيدي ظهر امروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران به تشريح اقدامات اين دانشگاه در دوران شيوع ويروس کرونا پرداخت و گفت: دانشگاه تبريز از زمان شيوع ويروس کرونا هرگز تعطيل نشد و با انجام اقداماتي تلاش شد تا کلاس‌هاي تئوري به صورت مجازي برگزار شود ولي پژوهش‌هاي دانشگاهي براي دانشجويان ارشد و دکتري به صورت حضوري و عملي انجام مي‌شود.

وي سپس افزود: باتوجه به اينکه از ابتداي شيوع ويروس کرونا زيرساخت‌هاي آموزش مجازي براي 23 هزار نفر جمعيت دانشگاه فراهم نبود، تجهيزات مختلف و پيشرفته فناوري ارتباطات و اطلاعات براي دانشگاه خريداري شد و بعداز عيد نوروز سال 99 کلاس‌هاي مجازي آغاز شد.

حضور 600 دانشجوي غيربومي در خوابگاه‌هاي دانشگاه تبريز

مجيدي ادامه داد: اکنون نيز با اينکه کلاس‌ها مجازي برگزار مي‌شود ولي با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي 600 نفر از دانشجويان غيربومي در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري مشغول امر آموزش و پژوهش بوده و در خوابگاه‌هاي دانشگاه مستقر هستند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد زيرساخت‌هاي آموزش مجازي تقويت شود، گفت: امکانات ما در کشور نيز کم است و بايد بيشتر شود، به طوري که بايد در تمامي روستاها و شهرهاي کوچک نيز اينترنت پرسرعت فراهم شود تا دانشجويان در اين شرايط کرونايي به راحتي به اينترنت وصل شده و در کلاس‌هاي مجازي شرکت کنند.

برقراري عدالت آموزشي با برگزاري مجازي کلاس‌ها

رئيس دانشگاه تبريز گفت: با برگزاري کلاس‌هاي مجازي مي‌توان عدالت آموزشي را برقرار است، با ارتقاي زيرساخت‌ها تفاوتي بين کلاس حضوري و مجازي وجود ندارد.

مجيدي به اثر تحريم‌ها بر وضعيت دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تحريم‌هاي دشمنان اثر دوچنداني بر دانشگاه‌ها داشته و مشکلات مختلفي در زمينه خريد تجهيزات و فناوري‌هاي جديد داشته است.

وي به تعداد دانشجويان خارجي اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه تبريز ??? دانشجوي خارجي دارد که بيشتر آنها از کشورهاي عراق، آذربايجان و ترکيه هستند و عمده اين دانشجويان خارجي در رشته‌هاي علوم انساني تحصيل مي‌کنند. تا دو سال پيش دانشگاه تبريز فقط ?? دانشجوي خارجي داشت.

انجام پروژه‌هاي مشترک با دانشگاه‌هاي اروپايي

مجيدي به ارتباط اين دانشگاه با ساير دانشگاه‌هاي جهان اشاره کرد و گفت: ارتباطات بين المللي دانشگاه تبريز با دانشگاه‌هاي مطرح جهان گسترش يافته و پروژه‌هاي مشترکي با دانشگاه‌هاي اروپايي و استراليايي انجام مي‌دهيم. از نظر رتبه بين المللي در برخي رشته‌ها 100 تا 150 جهان هستيم.

وي به وضعيت خوابگاه‌هاي اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: با همکاري خيرين و صندوق رفاه وضعيت خوابگاه‌ها ارتقا يافته و ما از سطح سه و چهار به سطح يک و دو رسيده‌ايم.

فروش اموال مازاد دانشگاه تبريز براي تأمين هزينه‌ها

وي به پروژه‌هاي نيمه تمام دانشگاه تبريز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالي که در کشور داريم، وزارت علوم به ما اين اجازه را داده است تا با فروش اموال مازاد دانشگاه هزينه‌هاي پروژه‌ها را تأمين کنيم.

مجيد از مزايده خوابگاه شهرک امام تبريز خبر داد و گفت: خوابگاه شهرک امام 200 واحد دارد که جزو اموال مازاد ما بوده و تصميم داريم با فروش آن بخش اعظمي از مشکلات مالي حل شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.