1393/10/23 - 16 : 02
کد خبر: 2063
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس:
??? موسسه رسمي دنيا روي تحريم عليه ايران کار مي‌کند
احرارنيوز:رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ابعاد مختلف تهاجم اقتصادي عليه کشورمان را تشريح کرد و گفت: در حال حاضر ??? موسسه رسمي دنيا روي تحريم‌ها عليه ايران کار مي‌کند.

به گزاش احرارنيوز به نقل از فارس، رضا رحماني صبح امروز در مراسم يادواره شهداي شهرک امام خميني (ره) تبريز،‌ اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامي آرمان‌هاي خود را به دست آورده و در راستاي آن‌ها حرکت مي‌کند؛ دشمن از اول انقلاب تاکنون به راه‌هاي مختلف سعي داشته تا نظام مقدس اسلامي را ساقط کند.
وي افزود:‌ دشمن از زمان پيروزي انقلاب با روش‌هاي متعدد جنگ نظامي،‌ ترور، فتنه و تحريم سعي بر آن داشته تا به هدف خود يعني سرنگوني جمهوري اسلامي ايران برسد ولي در هر يک از اين روش‌ها با شکست مواجه شده است.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از سال 88 و بعد از فتنه،‌ دشمن تهاجم اقتصادي را در دستور کار قرار داده و سعي دارد تا از اين طريق و تحت فشار قرار دادن مردم محبوبيت نظام را کاسته و نظام را ناکارآمد جلوه دهد؛‌ چرا بيشترين سخنراني‌هاي رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد و توليد بوده است؟ چرا نامگذاري سال‌هاي گذشته بر مسايل اقتصادي تاکيد داشته است؟ يک طرف نامگذاري‌هاي سال نمادين است ولي اصل مطلب و تاکيد ايشان توجه به برنامه‌ريزي و مقابله با همين جنگ اقتصادي است.
نماينده مردم تبريز،‌ آذرشهر و اسکو اضافه کرد:‌ هم مردم و هم مسئولان بايد به اين درک برسند که دشمن وارد فاز تهاجم اقتصادي شده و بايد آرايش دفاعي در مقابل اين حمله داشته باشيم. همانطور که در جنگ نظامي ادوات نظامي کاربرد داشت و کشور توانست با روحيه ايثارگري آحاد ملت از پس دنيا بر آيد، اين بار هم مي‌تواند از اين جنگ ناعادلانه سربلند بيرون آيد به شرطي که همه حساسيت موضوع را درک کنيم.
رحماني تاکيد کرد: در جنگ نظامي ادوات مشخص بود ولي در جنگ غير نظامي و نرم اين چنين نيست، بايد متناسب با تهاجم ابزار و شيوه داشته باشيم.
وي با اشاره به کاهش قيمت نفت و نقش عربستان در اين حربه اقتصادي عليه ايران، ابراز کرد:‌ عربستان در جنگ تحميلي به صدام کمک مالي و نظامي مي‌کرد،‌ ضرر عربستان در کاهش قيمت نفت که معادل 140 ميليارد دلار است خيلي کمتر از ميزان کمکش به صدام مي‌باشد، اين خود نشان دهنده حجم و اهميت اين تهاجم براي دشمنان انقلاب به شمار مي‌رود.
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد:‌ بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده 104 موسسه  رسمي روي تحريم‌ها عليه ايران کار کرده و نظر مي‌دهد و هدف همه آن‌ها يکي است، ايجاد نارضايتي مردم از نظام.
نماينده مردم تبريز،‌ آذرشهر و اسکو افزود: با وجود تحريم‌هاي همه جانبه شديد عليه کشورمان و فشارهاي موجود کشور ما شکست نخورده و در راه دستيابي به آرمان‌هايش پيش مي‌رود.

ايران در رشد علمي رتبه اول دنيا را کسب کرد و 13 برابر متوسط دنيا رشد علمي داشته است
وي گفت:‌ ايران در فناوري هم تحريم است ولي در رشد علمي رتبه اول دنيا را کسب کرد و 13 برابر متوسط دنيا رشد علمي داشته است. اين رشد را مديون رهبر معظم انقلاب هستيم چرا که خودشان مستقيم اين موضوع را پيگيري مي‌کردند.
رضا رحماني در ادامه اظهار کرد‌: مردمي کردن اقتصاد يکي از راه‌هاي قوت بخشي به اقتصاد کشور است،‌ اما در اجراي اصل 44 با مشکل مواجهيم. واگذاري‌‌هايي که بر اساس اصل 44 قانون اساسي انجام گرفته مسئله‌دار هستند و از اهدافي که مدنظر مقام معظم رهبري بودند بسيار فاصله گرفته‌اند.

*مردم خاطره بدي از واگذاري‌ها دارند و بايد نحوه واگذاري شرکت‌هاي دولتي بازبيني مجدد شود

* 71 هزار ميليارد ريال بودجه نفتي در بودجه 94

رحماني عنوان کرد:‌ مردم خاطره بدي از واگذاري‌ها دارند و بايد نحوه واگذاري شرکت هاي دولتي بازبيني مجدد شود.
رئيس کميسيون صنايع و معادن رهايي از اقتصاد نفتي را يکي ديگر از راه‌هاي تقويت اقتصاد ملي دانست و افزود:‌ آرزوي امام خميني (ره) و تاکيد رهبر معظم انقلاب بر رهايي بودجه کشور از نفت است؛ 71 هزار ميليارد تومان بودجه نفتي در لايحه بودجه سال 94 مد نظر قرار گرفته که بايد اين رقم به صفر برسد.
وي تاکيد کرد:‌ کشور ما بهشت معادن است يکي از راه‌هاي رهايي از اقتصاد نفتي توجه به معادن است. کشوري که مي‌خواهد اقتصاد مقاومتي را اجرا کند بايد گونه‌اي ديگر کار کند.

* تنها 7 درصد مساحت کشور زيرپوشش فعاليت‌هاي اکتشافي است
نماينده مردم تبريز،‌آذرشهر و اسکو گفت:‌ کشور ما کشوري معدني است ولي تاکنون 7 درصد مساحت کشور زير پوشش فعاليت‌هاي اکتشافي قرار گرفته، بايد اکتشافات را گسترده و عمقي‌تر کنيم.
رحماني ادامه داد: ايران به لحاظ جغرافيايي نيز در منطقه مهمي قرار گرفته، روسيه به آن پنهاوري 13 کشور همسايه دارد ولي کشور ما با 15 کشور همسايه است،‌ اگر بتوانيم از ظرفيت‌هاي همسايگان استفاده کنيم قطعا تحريم‌ها نيز بي‌اثر خواهد شد و به راحتي مي‌توانيم به اين کشورها صادرات و وارد کنيم که در اين خصوص نيز تشکيل ايالت‌هاي اقتصادي با محوريت استان‌ها قطعا کارآمد خواهد بود.
وي اضافه کرد:‌ ظرفيت‌هاي لازم براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و کمک به پويايي اقتصاد در کشور وجود دارد ولي متاسفانه بي‌برنامه هستيم. بيشترين لطمه را در اين سال ها بي برنامگي به کشور زده، ‌اگر بي برنامه پيش برويم به جايي نخواهيم رسيد.
رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد همه مردم و مسئولان جنگ اقتصادي را باور کرده و همه کمر همت ببندند تا در اين تهاجم نيز پيروز شويم.
رحماني در ادامه سخنان خود نيز با اشاره به برگزار مراسم‌هاي يادواره شهدا گفت: حضور در چنين مراسم‌هايي حداقل کاري است که مي‌توان انجام داد چرا که شهدا براي دفاع از کشور همه دار و ندارشان را فدا کردند. زندگي امروز ما مديون شهداست.
وي افزود: رزمندگاني که در آن دوران به شهادت نرسيدند بنا به مصلحت پروردگار از ميان ما نرفتند تا در برهه‌اي ديگر رشادت کرده و از مام ميهن دفاع کنند.
نماينده تبريز ابراز کرد: در بررسي وصيت نامه شهدا حفظ اسلام، نظام اسلامي و اطاعت از ولايت فقيه سه هدف مشترک بين شهدا ذکر شده است، درست است که امروز صحنه عوض شده ولي دفاع باقيست. مجاهدت‌هاي زيادي شده تا نظام به اينجا رسيده و ما نيز بايد اين مجاهدت ها را ادامه دهيم.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.