1393/10/22 - 10 : 45
کد خبر: 2057
فرجي خبر داد:
کاهش ?? درصدي تلفات رانندگي در استان آذربايجان شرقي
احرارنيوز: رييس پليس راه آذربايجان شرقي گفت : آمار تلفات رانندگي در ? ماهه سپري شده از سال جاري نشان دهنده کاهش ?? درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش احرارنيوز، حسن فرجي دوشنبه در نشستي خبري اظهار داشت: در اين مدت ??? نفر در سطح استان جان خود را بر اثر حوادث رانندگي از دست داده اند که از اين ميزان ?? درصد مرد و مابقي زن بوده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ?? دصد کاهش را نشان مي دهد.

وي در ادامه افزود: فرهنگ سازي صحيح يکي از اصلي ترين عوامل نهادينه کردن قوانين راهنمايي و رانندگي در جامعه محسوب مي شود به طوري که بهبود فرهنگ ترافيکي و کاهش خسارات ناشي از حوادث رانندگي در گروه حمايت هاي اصحاب رسانه و اطلاع رساني هاي دقيق آنان است.

فرجي با بيان اينکه در سال ?? بيش از ?? هزارنفر کشته در سطح کشور اوج تلفات ناشي از حوادث رانندگي بود، اظهار داشت: با ارتقاء سطح آکاهي هاي عمومي و بهبود وضعيت مسير ها توانستيم اين رقم را به ?? هزار کشته در سال ?? کاهش دهيم.

وي همچنين به نقش کليدي اطلاع رساني صحيح و افزايش سطح آگاهي هاي رانندگان در کاهش سوانح رانندگي اشاره کرد و افزود: هزينه هايي که براي جبران خسارات مالي و جاني ناشي از سوانح رانندگي صرف مي شود با هشت درصد توليد ناخالص ملي برابري مي کند که در اين بين عامل انساني اصلي ترين نقش را در حوادث رانندگي دارد.

رييس پليس راه استان تصريح کرد: عواملي همچون بي توجهي به قوانين راهنمايي و رانندگي، نا آشنايي به وضعيت جاده و نيز مشکلات جسماني و رواني از قبيل شب کوري و خطاي ديد، خواب آلودگي و خستگي مفرط رانندگان از اصلي ترين موارد بروز سوانح رانندگي هستند و دومين عامل در کنار اين موارد، وضعيت راه است.

وي به نامناسب بودن مسير هاي برون شهري و نيز عدم تناسب توسعه مسيرها با رشد خودرو ها نيز اشاره کرد و افزود: هم اکنون در سطح استان بيش از يک ميليون خودرو تردد مي کند که متاسفانه جاده هاي استان توانايي جواب گويي به اين حجم از بار ترافيکي را ندارند در حاليکه ?? درصد حوادث رانندگي کشور بدليل برخورد از روبه رو (شاخ به شاخ) است و با اصلاح مسير ها شاهد کاهش چشمگير ميزان تصادفات خواهيم بود.

فرجي با اشاره به اينکه اتوبان شهيد کسايي بيش از ?? سال است که زير بار ترافيکي رفته، افزود: متاسفانه برخي از مسئولين به اين مسير به چشم آزاد راه نگاه مي کنند.

وي در همين راستا به وضعيت جاده تبريز _ اهر نيز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت طولاني بودن اين مسير و حجم ترافيکي بالا و نيز دو طرفه بودن آن اين جاده به يکي از حادثه خيزترين جاده هاي استان تبديل شده است که اميدواريم با طرح هاي اصلاحي اين مسير شاهد کاهش حوادث باشيم.

اين مسوول انتظامي اصلاح مسير اهر - تبريز را از اولويت هاي اداره راه سازي استان نام برد و اظهار داشت: هم اکنون ?? کيلومتر از مسير خروجي تبريز به اهر و نيز ?? کيلومتر از خروجي اهر به طرف تبريز در حال بهسازي است که با حضور فيزيکي و کنترل مداوم پليس راهنمايي و رانندگي در نقاط حادثه خيز سعي در کاهش تلفات داريم.

وي با اشاره به وجود ? هزار مسير روستايي در سطح استان گفت:هدف گذاري پليس اجراي طرح پليس راه روستايي  در سال هاي آتي است  تا از اين طريق گامي اساسي در کاهش تلفات در سطح  جاده هاي روستايي بردارد.

رييس پليس راه استان ميزان تردد در سطح جاده ها را نيز يکي ديگر از عوامل بروز حوادث برشمرد و افزود: نظر به اينکه هم اکنون ?? درصد حمل و نقل از طريق مسير هاي جاده اي انجام مي پذيرد، براي کاهش اين ميزان تردد و انتقال آن به مسير هاي جايگزين از قبيل مسير ريلي به عنوان ارزانترين و بهترين آنان با مدير کل راه آهن استان مذاکرات سازنده اي داشته ايم.

فرجي ادامه داد: مطابق اعلام بهداشت جهاني به ازاي هر ?? هزار وسليه نقليه ?.? نفر در حوادث رانندگي کشته مي شوند که اين ميزان براي کشور ما ?.? نفر است که اين حجم از تلفات اصلا قابل توجيه نيست و اميد آن را داريم با سياست گذاري هاي صحيح به استاندارد هاي اروپا يعني ?.? نفر به ازاي هر ?? هزار وسليه نقليه برسيم.

وي به نقش نظارتي و کنترلي پليس در راستاي کاهش جرائم رانندگي و به تبع آن کاهش ميزان سوانح رانندگي نيز اشاره و تصريح کرد: در ? ماه سپري شده از سال جاري ??? هزار و ??? مورد برخورد با تخلفات رانندگي در سطح استان ثبت شده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ?? درصد افزايش را نشان مي دهد.

فرمانده پليس راه استان در پايان از آغاز طرح زمستاني پليس راه از ?? آذر خبر داد و اظهار  داشت : در اين طرح ??? نفر از پرسنل به همراه ??? خودرو براي افزايش سطح ايمني مسافرت هاي جاده اي در جاي جاي سطح استان از جمله هفت محور برف گير حضور دارند که خوشبختانه تاکنون با حادثه فوتي در اين محورها مواجه نبوده ايم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.