1391/11/30 - 14 : 38
کد خبر: 200
باهنر در نشست خبري
هاشمي بهتر است نيايد/بودجه چند دوازدهم براي کشور خسارت دارد
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين گفت: دولتي‌ها هم در سال 84 و هم در سال 88 علي‌رغم اينکه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رقيب دولتي‌ها نبود، ايشان را رقيب اصلي خود جلوه دادند، اما اين روش نخ نما شده است.

 

به گزارش  احرار نيوز، محمدرضا باهنر در نشست خبري که صبح امروز در محل جامعه اسلامي مهندسين برگزار شد،درباره نامزدي هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: به نظر بنده آقاي هاشمي نمي‌آيد و اگر قرار باشد نظر مشورتي به ايشان بدهم ايشان شرکت نکنند بهتر است، البته هر مقدار که رقبا قوي‌تر شوند و به کانديداي واحد برساند اين خود عامل تحريک کننده‌اي براي به ميدان آمدن باقي رقبا است.
 
وي با بيان اينکه تا انتخابات بايد مسائل را رصد کرد افزود: 20 درصد قضيه قبل از ثبت نام شکل مي‌گيرد و 20 درصد نيز از زمان ثبت نام تا اعلام نظر شوراي نگهبان براي صلاحيت کانديداست و بيش از 50 درصد باقيمانده نيز بعد از نظر قطعي شوراي نگهبان است و اين که الان يک جريان سياسي بخواهد يک تصميم قاطع بگيرد ساده انگاريست و بايد مطالب را بر مبناي اتفاقاتي که مي‌افتد تحليل کند.
 
دبيرکل جامع اسلامي مهندسي با تاکيد بر اينکه دولت ظرف 8 ساله گذشته در ميدان دو قطبي ديو و فرشته در انتخابات حاضر شده است گفت: دولتي‌ها در سال 88 علي‌رغم اينکه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رقيب دولتي‌ها نبود ايشان را رقيب اصلي خود جلوه دادند، اما ديگر اين اسب کشش اين بازي را ندارد چراکه اين روش نخ نما شده است و دولت در انتخابات 92 به دنبال قطب ديگري است اما اين قطب ديگر نمي‌تواند هاشمي رفسنجاني باشد، چراکه همه چيزهاي ديگري که در مورد ايشان بود گفته شود.
 
باهنر ادامه داد: تا آنجايي که ما اطلاع داريم دولتي‌هاي از مشائي نااميد نيستند و تلاش مي‌کنند که صلاحيت وي را بگيرند.
 
وي در باره حضور اصلاح طلبان نيز در انتخابات آتي تصريح کرد: اصلاح طلبان حتما حضور مي‌يابند که بنده پرونده اصلاح طلبان را از فتنه گران جدا مي‌دانم؛ اصلاح طلبان براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده 2 الي 3 کانديدا دارند و لزوماً اين کانديدها هاشمي و خاتمي نيستند.
 
وي با تاکيد بر اينکه در انتخابات رياست جمهوري سال آينده نبايد دنبال اين باشيم که فلاني پرونده دارد يا خير، خاطرنشان کرد: ما بايد دنبال اين باشيم که شخص مدير و مدبر باشد و در انتخابات صلاحيت وي اعلام شود.
 
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين درباره جبهه پايداري نيز تصريح کرد: جبهه پايداري يک جبهه نوپا و حرف‌هاي متنوع و متفرق مطرح مي‌کند البته مي‌توانند يک گفتمان مشخص داشته باشند که هنوز به آن نرسيده‌اند.
 
باهنر با بيان اينکه در جبهه پايداري انسجام کامل وجود ندارد اظهار داشت: در انتخابات مجلس رقابت بين پايداري و متحد بود اما جبهه پايداري از بخشي از جبهه متحد حمايت کرد؛ به نظر بنده جبهه پايداري بايد آب بندي شود و ارتباطش با بقيه نيز روشن شود.
 
باهنر اشکال جبهه پايداري را عدم موضع گيري صريح، شفاف و روشن در برابر فتنه و انحراف دانست و گفت: آنها مي‌گويند فتنه جريان نيست، بلکه يکي دو نفر هستند که فتنه را به وجود آورده‌اند.
 
وي ادامه داد: جبهه پايداري در انتخابات باز هم تقسيم مي‌شود و بخشي از اين جبهه به دولت و بخشي ديگر به اصولگرايان متصل مي‌شود و من معتقدم جبهه پايداري يک قطب در انتخابات نيست.
 
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري اشاره و تصريح کرد: فرمايشات حضرت آقا صريح و روشن است که نياز به تعبير، تحليل و تفسير ندارد؛ بعضي‌ها به دنبال اين هستند که بگويند آقا در مورد فلاني تندتر و در مورد فلاني نيز کندتر نيز صحبت کرد.
 
باهنر اضافه کرد: مجلس درباره استيضاح وزير کار اشتباهاتي را مرتکب شد که ما عذرخواهي کرديم و اميدواريم در آينده به مصلحت‌ها بيشتر توجه کنيم.
 
وي معتقد است که اگر همه به قانون اساسي اتکا کنند هيچ بن‌بستي در جمهوري اسلامي وجود نخواهد داشت و هرمشکلي را مي‌توان به رجوع به اين قانون حل کرد.
 
دبيرکل جامعه اسلامي مهندسي درباره موضوع مرتضوي نيز گفت: در اين باره ما نمي‌توانستيم مستقيم سر هر مسئله‌اي از رئيس جمهور سوال کنيم البته سوال از رئيس جمهور از وظايف مجلس است اما اين سوال مسئله خطيري است.
 
باهنر به سابقه 24 ساله خود در مجلس شوراي اسلامي اشاره و خاطرنشان کرد: بنده با دولت‌هاي موسوي، هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد کار کرده‌ام اما هيچ موقع اختلافات با دولت در حد فعلي نبوده است، چراکه بعضي از نهادها اختياراتي را که طلب مي‌کنند که بيش از حد معمول است.
 
وي با تاکيد بر اينکه وقتي احزاب نباشند جريانات، اعلام موجوديت مي‌کنند، گفت: عده‌اي مي‌گويند نظام ولايي با احزاب هم خواني ندارد اما من از لحاظ تئوريک اين را قبول ندارم چراکه مي‌توان در يک نظام ولايي احزاب با اين نظام تعامل و کار کنند.
 
باهنر در پاسخ به اين سوال که چرا جبهه پايداري به عنوان يک قطب در انتخابات مطرح نمي‌شود گفت: اين جبهه بي‌تاثير نيست اما نمي‌تواند يک قطب در کنار سه قطب ديگر باشد؛ قصد بنده تحقير جبهه پايداري نيست و از روز اول هم که تاسيس شد از آن استقبال کرديم، الان هم همينطور است.
 
دبيرکل جامع اسلامي مهندسين ادامه داد: اما ما معتقديم بايد مدتي بگذرد و يک وحدت کلمه در سران آنها به وجود آيد، از اين رو به مدت زمان نياز است و اينکه غربال شوند.
 
وي در ادامه درباره جلسات مشترک دولت و مجلس نيز گفت: الان جلسه رسمي وجود ندارد و بيشتر گعده‌هاي دوستانه است.
 
باهنر همچنين به جلسه‌اي که در آن واريز عيدانه به مردم اتخاذ شد اشاره کرد و گفت: اين تصميم نهايي براي ما مطلوب نبود، تاکيدمان بر اين بود که سبد کالايي داده شود اما دولت نپذيرفت.
 
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين به بحث مرحله دوم اجراي هدفمندي يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در اين مرحله نيز به جمع بندي رسيديم.
 
وي همچنين درباره لايحه بودجه گفت: بودجه در 15 آذر تقديم نشد پس بهتر است دولايحه باهم آورده شود؛ اگر بودجه اول اسفند داده شود امکان اين که همان اسفند به اتمام برسد وجود ندارد؛ چند دوازدهم نيز براي کشور خسارت دارد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
  پربازدیدترین اخبار
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
سيد ابراهيم رئيسي و هيات همراه شهيد شدند
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.