1393/10/15 - 06 : 06
کد خبر: 1885
طهماسبي:
درمانگاه عمومي انجمن کليوي زنجان آماده سازي مي شود
احرارنيوز:مدير انجمن کليوي زنجان گفت: فضاهاي مورد نياز در طبقه اول و زيرزمين براي کلينيک درماني و درمانگاه عمومي با خدمات پاراکلينيکي با نقشه تاسيساتي لازم آماده سازي مي شود.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، محمدرضا طهماسبي در نشست جمعي از پزشکان با اشاره به اين که نقش انجمن کليوي آگاه سازي عموم مردم از بيماري هاي کليه و زمينه اي ديابت و فشارخون است، افزود: با تکميل پروژه انجمن کليوي سعي داريم تا در بخش آموزش و پيشگيري در کنار دانشگاه علوم پزشکي باشيم و با ايجاد چرخه آموزشي و درماني اوليه کاري کنيم که از افزايش بيماران کليوي به ويژه بيماران دياليزي جلوگيري شود.

وي که براي تعيين کاربري طبقات با نظر پزشکي برگزار شده بود، طبقه زيرزمين اين پروژه را ويژه آزمايشگاه، سونوگرافي، راديولوژي و سايرخدمات پاراکلينيکي دانست و تصريح کرد: طبقه اول اين ساختمان براي کلينيک پزشکي و درمانگاه عمومي در نظر گرفته شده است و کاربري فضاهاي درماني اين پروژه با نظر پزشکي تعيين مي شود.

طهماسبي ادامه داد: قسمت جلو طبقه همکف به بخش اداري انجمن تعلق دارد و سالن هاي قسمت پشت اين طبقه مختص کلاس هاي آموزشي براي عموم مردم است.

در اين جلسه محمدرضا صاييني معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان بيشترين کاربري اين پروژه را درمانگاه آن عنوان کرد و گفت: اختصاص طبقات پايين به درمانگاه عمومي ويژه بيماران کليوي و زمينه اي ديابت و فشارخون براي مراعات حال بيماران مناسب است.

دکتر ايوب پزشکي فوق تخصص نفرولوژي با اشاره به اين که دانشگاه علوم پزشکي به دنبال فضاهاي آماده با هدف درمان است، افزود: با هماهنگي دانشگاه علوم پزشکي در قالب تفاهم نامه مي توان کلينيک و پاراکيلينيک راه انداري کرد و کادر علمي مي تواند در اين مجموعه ها وارد شده که اين پروژه تبديل به منبع درآمد و تامين فعاليت هاي درماني و آموزشي شود.

همچنين دکتر فرشيد اسماعيلي ارولوژيست، خيريه ها را جز NGO ها نام برد و تاکيد کرد: قدم برداشتن به جلو نبايد عجولانه باشد که پس روي از آن مشکلاتي را به دنبال دارد و با قراردادهاي بلندمدت امکان عقب گرد براي دانشگاه و خيريه ها وجود ندارد.

اسماعيلي دو حالت را براي کاربري پروژه تخصصي «آموزشي، پيشگيري و تحقيقاتي» در نظر گرفت و اظهار داشت: با دريافت مجوز درمانگاه تخصصي خيريه به صورت اختصاصي، هيچ گونه ظرفيتي خالي نمي ماند و يا مي توان کلينيک تخصصي در قالب عقد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکي در نظر گرفت.

دکتر محمديان مدير کلينيک خاتم الانبياء زنجان با اشاره به اين که اغلب خيريه ها ديدگاه غيرانتفاعي دارند و هدف آنان ارائه خدمت است، اظهار داشت: بايد ديد انتفاعي در خدمات درماني و آموزشي انجمن کليوي کنار گذاشته شود تا نيروها به ويژه راديولوژيست ها به صورت افتخاري در آن براي عموم مردم جامعه خدمت کنند.

دکتر عليرضا حقيقت نماينده معاونت درمان زنجان با تاکيد بر اين که از تمام ظرفيت هاي اين پروژه بايد استفاده کرد، گفت: در اين پروژه مي توان به عموم مردم خدمات درماني و آموزشي ارائه داد اما به صورت ويژه مي توان در خدمت بيماران کليوي بود.

حميدرضا اميرمقدمي رييس آزمايشگاه بهار زنجان افزود: با وجود تزريق مالي خيّرين به خيريه ها، در صورت عدم صرفه اقتصادي ثابت، کاري از پيش نمي رود و لازم است قبل از هر اقدامي از خدمات و فعاليت ساير بخش هاي پاراکلينيکي نظرخواهي کرد.

جواديان نماينده بيمه سلامت زنجان با اعلام آمادگي بيمه سلامت براي همکاري با انجمن کليوي و افزايش تسهيلات بيمه ها همگام با سياست هاي دولت گفت: در تعيين کاربري ساختمان از تجربيات ساير استان ها نيزاستفاده کنيم.

در ادامه مدير بيمارستان امام حسين (ع) و نماينده مديريت درمان تامين اجتماعي زنجان با اعلام آمادگي براي انتقال تجربيات، تصريح کرد: ايجاد کلينيک و طراحي فضا و تاسيسات بايد منطبق با اهداف پيش بيني شده باشد تا در هزينه ها صرفه جويي شود.

حميدرضا عباسي با تصريح بر اين که NGO ها بايد استقلال خود را حفظ کنند، اعلام کرد: خيريه ها انگيزه مادي ندارند و داراي ملاحظات انساني بوده و به دنبال توشه اي براي آخرت هستند.

همچنين دکتر مصطفي محمدي رييس کلينيک شهيد مطهري زنجان بر اجماع انجمن هاي خيريه و ايجاد مرکزي متحد براي عموم مردم اشاره کرد و گفت: تامين نيروي انساني متخصص هزينه بر است و با ايجاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکي مي توان از دوباره کاري جلوگيري کرد و مردم نيز با اعتماد بيشتري خيريه ها را ياري مي کنند.

رضا رجبيون مشاور انجمن کليوي زنجان نيز در اين جلسه با اشاره به اين که تامين منابع مالي از سوي خيّرين و تامين نيروي علمي و متخصص از سوي دانشگاه علوم پزشکي باشد، عنوان کرد: بايد به منابع علمي دانشگاه علوم پزشکي وابسته باشيم و با تامين هزينه ها از سوي خيّرين در راستاي کمک به بيماران قدم برداريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.