1393/10/15 - 06 : 04
کد خبر: 1883
پس از 13 سال تاخير؛
قطار سراسري سال آينده به اروميه مي رسد
احرارنيوز: معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي گفت: راه آهن اروميه – مراغه پس از 13 سال تاخير در صورت تامين اعتبارات مورد نياز سال آينده به اتمام رسيده و قطار سراسري به اروميه مي رسد

به گزارش احرارنيوز، هادي بهادري عصر يکشنبه پس از بازديد بيش از 4 ساعته اعضاي شوراي فني و خبرنگاران از طرح هاي ملي ونيمه تمام اروميه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه طرح مهم و ملي راه آهن مراغه – اروميه از سال 80 به طول 184 کيلومتر با هدف اتصال مرکز استان به شبکه سراسري راه آهن کشور، آغاز شده ولي هنوز به نتيجه نرسيده است.

وي با بيان اينکه امسال 600 ميليارد ريال ادامه طرح راه آهن مراغه - اروميه تصويب شده بود که تاکنون 350 ميليارد ريال اختصاص يافته است، افزود: در حال حاضر ايستگاه راه آهن اروميه در مجموع از 67 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

بهادري ادامه داد: 900 ميليارد ريال اعتبار براي ادامه روند اجراي اين طرح در سال آينده پيش بيني شده است که اميدواريم با تلاش نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و نيز مسئولان زمينه تحقق اين اعتبار و نيز افزايش بودجه اين طرح در سال آينده باشيم.

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي اعتبار را مهمترين مشکل اين طرح ملي و مهم برشمرد و گفت: تلاش مي شود با راه‌ اندازي بخش تجاري در محل ايستگاه اروميه بخشي از کمبود اعتبار مورد نياز را تامين و بخش ديگري را نيز از طريق فاينانس برطرف کنيم.

بهادري با اعلام اينکه پروژه راه آهن مراغه - اروميه پس از گذشت بيش از يک دهه همچنان به سرانجام نرسيده است اعلام کرد: با توجه به پتانسيل هاي مرزي استان اتمام اين طرح يکي از اولويت هاي استان به شمار مي رود که با اهتمام دولت و مديريت ارشد استاني براي اتمام اين پروژه ملي در استان گامهاي جدي برداشته شده است.

وي ورزشگاه 15 هزار نفري و تالار بزرگ شهر اروميه را نيز از طرح هاي مهم و راکد اين شهرستان عنوان کرد و گفت: ورزشگاه 15 هزار نفري اروميه نيز به مانند طرح راه آهن اروميه – مراغه بيش از 13 سال است آغاز شده ولي به سرانجام نرسيده و تالار بزرگ اين شهر نيز نزديک 9 سال است کنگ زني شده اما براي اتمام با مشکل کمبوداعتبار مواجه است.

در بازديد بيش از چهار ساعته ازشش پروژه نيمه تمام عمراني اروميه که از پيشرفت فيزيکي بالاي 70 درصد برخوردار بودند بازديد شد.

تالار بزرگ اروميه، ورزشگاه 15 هزار نفري، راه آهن اروميه – مراغه، پروژه تقاطع غير هم سطح ابوذر، مرکز توانبخشي ايثارگران و پروژه ميدان آذربايجان از طرح هاي مورد بازديد اعضاي شوراي فني و خبرنگاران بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.