1393/10/15 - 05 : 58
کد خبر: 1882
جشنواره‌ي فرهنگي هنري "حيدربابا" در تقويم فرهنگي آذربايجان‌شرقي ثبت مي‌شود
احرارنيوز:مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي از ثبت جشنواره‌ي فرهنگي هنري حيدربابا در تقويم فرهنگي اين استان خبر داد.

به گزارش احرارنيوز به نقل از ايسنا، علي‌اکبر صفي‌پور" در جلسه‌ي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بستان‌آباد، ضمن  اعلام اين مطلب خاطرنشان کرد: برگزاري جشنواره 'يک روز با حيدربابا ' به شيوه‌اي جديد و براي نخستين بار در سطح کشور و دراين شهرستان تجربه موفقي بود و بازتاب فرامنطقه اي داشته و مورد توجه مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر  قرار گرفت.

وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي شهرستان بستان آباد در بخش فرهنگ و ادب ، روستاي خشکناب قابليت تبديل شدن به يک منطقه‌ي براي توريسم فرهنگي را دارد و در راس آن خانه پدري استاد شهريار بزرگترين ظرفيت جذب توريست براي اين شهرستان محسوب مي‌شود.

وي افزود: شعر و ادب به عنوان جزء تفكيك ناپذير زندگي ايرانيان محسوب مي‌شود و اين علاقه به ادبيات و  وجه فرهنگ ايراني باعث شده تا شعر به عنوان هنر ملي در تقويم رسمي كشور جايگاهي ويژه بيابد و به تبع آن و براساس استقبال مردم از جشنواره حيدربابا،‌اين اداره‌ي کل جشنواره‌ي ياد شده را در تقويم فرهنگي استان ثبت نموده و در سالهاي بعد نيز شاهد استمرار برگزاري آن خواهيم بود.

صفي‌پور گفت: با اندکي اهتمام، خشکناب به عنوان زادگاه شهريار ملک سخن مي‌تواند به کانون توجه و قطب گردشگري استان تبديل شود.

وي  برگزاري جشنواره فرهنگي هنري حيدربابا را زمينه‌‌ي بازسازي اين خانه‌ي فرهنگي تاريخي عنوان کرد و گفت: طي تصويب سند توسعه بستان آباد  طرح بازسازي خانه‌ي پدري استاد شهريار نيز در ان به تصويب رسيد.

صفي پور اظهارکرد: تلاش مي کنيم جشنواره دوم را در خانه پدري استاد شهريار برگزار کنيم. مقدمات بازسازي خانه پدري استاد شهريار با همکاري خيري با 500 ميليون ريال اعتبار آغاز شده است.

وي همچنين با اشاره به جايگاه شوراي  فرهنگ عمومي گفت:  شوراي فرهنگ عمومي که تصميم گيريهاي کلان فرهنگي بر عهده‌ي آن است بايد در راستاي ارتقاء فرهنگ عمومي ،گامهاي جدي‌تري بردارد.

صفي‌پور با اشاره به اينکه يكي‌ از برجسته‌ترين‌ فعاليت‌هاي‌ شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ در طول‌ سالهاي‌ گذشته‌، تهيه‌ و تنظيم‌ اصول‌ سياست‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ در مجموعه‌اي‌ شامل‌ اهداف‌، مباني‌، اصول‌ و اولويت‌ها است‌ كه‌ در جلسات‌ متعدد با حضور انديشمندان‌، مسئولين‌، دست‌ اندركاران‌ و كارشناسان‌ فرهنگي‌ مورد بحث‌ و بررسي‌ و تنظيم‌ قرار گرفته‌ است‌ ، اظهار کرد:  اين شورا در شهرستانها نيز بايد در حوزه‌ي فرهنگ و هنر جريان‌سازي بکند.

در اين جلسه همچنين طرح برگزاري مراسم بزرگداشت آيت‌الله شهيدي از علما و مفاخر برجسته ي  شهرستان بستان‌آباد با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دانشگاه ازاد اسلامي اين شهرستان به تصويب رسيد.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان  از حمايت اين اداره ي کل براي انتشار يک روزنامه يا هفته‌نامه در شهرستان بستان‌آباد خبر داد.

در جلسه‌ي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بستان‌آباد از دست‌اندرکاران جشنواره‌ي "يک روز با حيدرباباي شهريار" تقدير شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.