1393/10/10 - 08 : 24
کد خبر: 1812
تاکسيرانان تبريزي علاقمند خودروهاي مدل پائين/ فراواني زياد تاکسي پيکان
احرارنيوز:جايگزيني خودرو نو با فرسوده طرحي است که رانندگان تاکسي هاي تبريز استقبال چنداني از آن نداشته و رغبتي براي خريد خودروهاي مدل بالا ندارند.

: به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، در اغلب کشورها صنعت تاکسيراني به عنوان يک برند مطرح است که توريست هاي کشورهاي ديگر را با اطلاعات کافي و تسلطي که به زبان خارجي دارند، به بهترين نحو ممکن هدايت مي کنند، اما متاسفانه در جامعه ما به حمل و نقل مسافر توسط تاکسي نگاه همتراز آن وجود ندارد و از همين رو پيشرفت در اين مقوله با وقفه مواجه است.

يکي از رانندگان تاکسي  با بيان اينکه هزينه کرايه مسيرها در خودرهاي مدل بالا و مدل پايين يکسان است، اظهار داشت: بنده حدود چند سالي است که راننده تاکسي خودروي پيکان هستم، و به همين علت رغبتي براي تعويض خودروي خود ندارم.

داود احمدي ادامه داد: بهره تسهيلات بانکي براي تعويض خودروي تاکسي فرسوده با جديد بالا است و اکثر رانندگان رغبت زيادي براي تعويض خودروهاي خود ندارند.

يکي ديگر از رانندگان تاکسي تبريزي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات اصلي تعويض خودرو اظهار داشت: بنده چند ماهي است که خودروي فرسوده خود را براي اسقاط داده ام، اما هنوز موفق به تحويل خودروي جديد نشده ام.

عباس سرايي همچنين در ادامه افزود: تنها راه درآمد بنده از کار با تاکسي است، متاسفانه در اين مدت از کسب درآمد بي نصيب شده ام.


ضرورت اجراي طرح کليد به کليد در تبريز

مديرعامل سازمان تاکسيراني تبريز در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت اجراي طرح کليد به کليد تاکيد کرد و گفت: متاسفانه به علت وقفه اي که در تحويل خودروهاي جديد ايجاد مي شود، به اين علت رانندگان تاکسي از اجراي طرح تعويض خودروهاي فرسوده با خودروهاي جديد استقبال نمي کنند و رغبتي براي اين امر ندارند.

پرويز عباس زاده همچنين گفت: کرايه تاکسي هاي مدل بالا و مدل پايين در تبريز يکسان است و اين امر باعث مي شود که رانندگان تاکسي استقبالي از تعويض خودروهاي فرسوده با خودروهاي نو نمي کنند.

وي بالا بودن درصد تسهيلات بانکي را يکي از مهم ترين عوامل عدم رغبت رانندگان خودروهاي تاکسي دانست و افزود: به علت بالا بودن نرخ وام بانکي براي خودروهاي مدل بالا اکثر رانندگان تاکسي از خودروهاي مدل پايين استقبال مي کنند.

مديرعامل سازمان تاکسيراني تبريز با اشاره به آمار تاکسي هاي مدل بالاي ?? در تبريز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ?? هزارو ??? تاکسي در تبريز فعاليت مي‌کنند که از اين تعداد سه هزار و ??? تاکسي عمري بيش از ?? سال دارند.

عباس زاده همچنين در ادامه با اشاره به اينکه سهميه تبريز براي افزوده شدن تاکسي امسال ??? دستگاه بوده است، افزود: متاسفانه تا مرداد ماه امسال تنها دو دستگاه از اين تعداد به ناوگان تاکسيراني افزوده شده بود.

وي خاطرنشان کرد: وام ??? ميليون ريالي بانک‌هاي عامل براي نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده و بالا بودن درصد سود اين وام از جمله موانع نوسازي ناوگان تاکسبراي جذب رانندگان جديد به تاکسيراني مواردي مثل تحصيلات حداقل ديپلم، آشنايي با زبان انگليسي و برگزاري کلاس ‌هاي آموزشي را در دستور کار خود قرار خواهيم داديراني است که نرخ سود اين وام با پيگيري‌هاي صورت گرفته از ?? درصد به ?? درصد کاهش يافته است.

مديرعامل سازمان تاکسيراني تبريز ابراز داشت: نبايد به ديده کار ضعيف به شغل راننده‌ هاي تاکسي نگاه کنيم و به همين منظور هم اکنون براي جذب رانندگان جديد به تاکسيراني مواردي مثل تحصيلات حداقل ديپلم، آشنايي با زبان انگليسي و برگزاري کلاس ‌هاي آموزشي را در دستور کار خود خواهيم داد.

عباس زاده ادامه داد: سهم تبريز از نوسازي خودروهاي فرسوده ??? دستگاه است که تاکنون ??? دستگاه به رانندگان تاکسي تحويل داده شده و ??? دستگاه ديگر نيز با همکاري بانک در ماه هاي آتي حل خواهد شد.

بانک ها آماده ارايه تسهيلات به رانندگان تاکسي هستند

معاون دايره اعتبارات بانک صادرات آذربايجان شرقي  با بيان اين مطلب اظهار داشت: اگر بحث پرداخت اقساط بانکي توسط رانندگان تاکسي حل شود و آنها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند در اين صورت بانک ها هيچ گونه مشکلي براي اعطاي وام به منظور تعويض خودروهاي فرسوده با خودروهاي نو نخواهند داشت.

ميرزا آقا سلطاني همچنين در ادامه با اشاره به مدت زمان تحويل خودروهاي تاکسي نو اشاره کرد و گفت: تحويل خودروهاي نو حدود دو ماه زمان مي برد و اگر اين مشکل از سوي عاملان اين امر حل شود، رانندگان تاکسي از اين طرح استقبال خواهند کرد.

ضرورت جايگزيني ناوگان حمل و نقل شهري جديد به جاي فرسوده

نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب اظهار داشت: فرسودگي ناوگان حمل و نقل شهري کاملا مشخص است و نياز است که با ناوگان جديد حمل و نقل شهري در تبريز بايد جايگزين ناوگان فرسوده باشد تا شاهد تحولاتي در شهر باشيم.

محمد اسماعيل سعيدي اضافه کرد: رانندگان تاکسي قشر زحمتکش جامعه هستند و درآمد آنها محدود است، اگر در تحويل خودروهاي جديد به جاي فرسوده وقفه ادر لايحه بودجه سال ?? که بررسي آن از هفته جاري آغاز مي شود، اگر طرح پيشنهادي در خصوص خروج تاکسي هاي فرسوده باشد، بررسي خواهد شد. ي ايجاد شود، مطمئنا آنها از زمان تحويل خودرو فرسوده تا تحويل خودروي جديد تحت فشار خواهند بود.

وي ابراز داشت: متاسفانه برخي از رانندگان تاکسي مدت هاست که خودروي فرسوده خود را به اسقاط داده اند، اما هنوز خودروي جديد را تحويل نگرفته اند و ضرورت دارد که براي حمايت از اين قشر خودرو جايگزين در زمان تحويل خودروي کهنه تحويل داده شود.

سعيدي همچنين در ادامه گفت: در لايحه بودجه سال ?? که بررسي آن از هفته جاري آغاز مي شود، اگر طرح پيشنهادي در خصوص خروج تاکسي هاي فرسوده باشد، بررسي خواهد شد.

براي تنفس تازه شهر از حمل و نقل درون شهري فرسوده بايد طرح هاي تاثيرگذار اجرا و سياست هاي جديدي از سوي مسوولان و متوليان امر اعمال شود تا مشکلات و عوامل موجود راه هاي تنفسي شهري را قطع نکند تا رانندگان بدون دردسر بتوانند خودروهاي فرسوده خود را با خودروهاي نو تعويض کنند.

گزارش از زهرا ناصران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.