1393/10/10 - 05 : 06
کد خبر: 1808
طرح ميدان امام (ره) اروميه سال آينده بعد از 2 دهه به سرانجام مي رسد
احرارنيوز:بيش از 20 سال از عمليات اجرايي طرح ميدان امام (ره) اروميه به منظور بازسازي مناطق بمباران شده در جنگ تحميلي مي گذرد ولي طرح به سرانجام نهايي نرسيده و مشکلات در اين منطقه به قوت خود باقي است.

 به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، اين طرح در سال 73 در محدوده اي به مساحت 47 هزار و 280 متر مربع به تصويب رسيده و مقرر بود در سه مرحله تا پايان سال 92 به اتمام برسد ولي نه تنها اين هدف محقق نشده بلکه مشکلات متعددي از جمله احداث ساختماني مقابل مسجد تاريخي اين شهر به معماري غيراسلامي روند اجراي آن را متوقف نيز کرد.

متولي اجراي اين طرح مهم و ملي در اروميه تا شش ماه قبل وزارت راه و شهرسازي بود ولي در اين دو دهه اين وزارتخانه کاري از پيش نبرد، تغيير متعدد مجريان طرح، هدررفت هزينه هاي صورت گرفته تنها دستاورد اين طرح تا ابتداي سالجاري بود.

در شش ماه گذشته بالاخره پس از کش و قوس هاي فراوان شهرداري اروميه توانست تملک اين طرح را برعهده بگيرد با توجه به اينکه در سالهاي اخير شهرداري اروميه پروژه هاي عظيمي را مديريت کرده اميد مي رود اين طرح نيز به سرانجام برسد.

قرار گرفتن مسجد تاريخي جامع به همراه مسجد اعظم و بازار تاريخي شهر اروميه در اين محدوده اجرا و تعيين تکليف اين پروژه از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و از مطالبات اصلي مردم منطقه است.

ميدان امام اروميه

طرح ميدان امام (ره) از سوي شهرداري و شوراي شهر اروميه در حال بررسي و اجراست

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت توقف اجراي طرح گفت: اين طرح به دليل مسايلي که بين دولت(راه و شهرسازي) و شهرداري اروميه وجود دارد با کندي روند اجرا مواجه است.

هادي بهادري ادامه داد: اين مشکلات در خصوص تملک پروژه و مسايل مالي بين دو طرف به وجود آمده که در سفر اخير (ماه گذشته) معاون اول رئيس جمهوري به استان مطرح و راهکارهايي در اين خصوص مطرح شد و هم اکنون نيز طرح از سوي شهرداري اروميه در حال بررسي  واجراست.

اما عادل فتاحي رئيس کميسيون حقوقي، بودجه و عضو کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر اروميه نيز در خصوص اين طرح به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه بيش از دو هه از تصويب اوليه اين طرح مي گذرد و تا شش ماه قبل اين طرح در دست وزارت راه و شهرسازي بود و مشکلات متعددي پيش پاي پروژه قرار داشت.

عادل فتاحي ادامه داد: شوراي شهر و شهرداري اروميه پس از کش و قوس هاي فراوان توانست شش ماه گذشته اين پروژه را تملک کند و در اين مدت کم اقدامات زيادي از جمله انجام مطالعات و کارهاي کارشناسي را به سرانجام برساند.

وي ادامه داد: فاز صفر و يک اين طرح هم اکنون در دست اجراست و پيش بيني مي شود تا شش ماه آينده که شامل ايجاد ميداني به وسعت 9 هزار مترمربع با هدف احداث مکاني براي تجمعات مهم و مناسبتي مردم شهر اروميه با محوريت مسجد تاريخي جامع، بازار تاريخي اروميه و مسجد اعظم اروميه را به نتيجه برساند.

ميدان امام اروميه

کل طرح ميدان امام (ره) اروميه تا يکسال آينده به اتمام مي رسد

عضو شوراي اسلامي شهر اروميه با بيان اينکه شهرداري در سال 1392 از طريق آگهي مزايده به مبلغ حدود 240 ميليارد ريال توسط وزارت راه و شهرسازي به عنوان برنده اعلام شد، اضافه کرد: مراحل تحويل و نهايي شدن پروژه به طول انجاميد و در اواخر سال 92 اين اقدام انجام گرفت.

فتاحي اضافه کرد: هم اکنون پس از اتمام مطالعات و کارهاي کارشناسي و نيز فراخوان براي جذب سرمايه گذار فاز صفر و يک اين طرح در دست اجراست شهرداري و شوراي شهر اروميه تلاش مي کند در روند اجراي اين طرح صيانت از آثار تاريخي را نيز در دستور کار خود قرار دهد.

وي با اشاره به نبود پارکينگ مناسب به دليل قرار گرفتن بازار تاريخي اروميه که يکي از قطب هاي اقتصادي اروميه به شمار مي رود گفت: در کنار ايجاد ميداني به وسعت 9 هزار مترمربع تلاش مي شود پارکينگ نيز زير اين ميدان ايجاد شود تا جوابگوي نياز مردم باشد.

فتاحي با گلايه از احداث ساختمان نارون طي سالهاي گذشته در مقابل مسجد تاريخي جامع اروميه گفت: متاسفانه به دليل غفلت طي سالهاي گذشته ساختماني با معماري غيراسلامي به شکل هرم مقابل مسجد تاريخي ومهم اين شهر احداث شده که در نظر داريم اين طرح را تغيير دهيم.

عضو شوراي اسلامي شهر اروميه تاکيد کرد: براي صيانت از آثار تاريخي شهرداري اروميه تلاش مي کند طرح جديدي در اين محدوده با کاربري هاي تجاري بر گرفته از معماري اسلامي و تاريخي بازار اروميه احداث مي شود.

ميدان امام

ساماندهي بافت فرسوده محوطه ميدان امام (ره) اروميه

فتاحي با اشاره به حل بخشي از مشکلات تملک در محوطه اين طرح گفت: متاسفانه در سالهاي گذشته بخش زيادي از واحدهاي مسکوني قرار گرفته در طرح به دليل مشکلات آن از نعمت گاز و فاضلاب بي بهره بودند اين در حالي است که اين واحدها تقريبا در قلب شهر واقع شده اند و نبود امکانات زيرساختي در اين منطقه درست نبود.

وي ياد آور شد: در اين راستا شهرداري و شوراي شهر اروميه ضمن حل اين مشکلات زيرساختي در اين محوطه اقدام به ساماندهي بافت هاي فرسوده در اين طرح کرده است که بزودي استارت آنها زده مي شود.

بعد از گذشت دودهه تاکنون اقدام قابل توجهي براي اين طرح صورت نگرفته بود که اميدمي رود با رويکرد شهرداري اروميه براي اتمام اين طرح شاهد حل مشکل يکي از بزرگترين پروژه هاي شهر اروميه باشيم.

طرح ميدان امام خميني(ره) در قالب 10 مجتمع تجاري- فرهنگي اسپيرو، سروش، سراي مهدي زاده، سراي نخجواني، بلوك AR-6 ، سنگان، سپيد، اسپوتا، اميد و گندم طراحي شده است بايد منتظر ماند و ديد شهرداري اروميه چه رويکردي براي اتمام اين طرح دارد.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.