1393/10/9 - 08 : 37
کد خبر: 1803
معاون پژوهشي و فناوري پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي:
سهم سه استان آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل تنها 37 شرکت دانش بنيان است
احرارنيوز:معاون پژوهشي و فناوري پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي گفت: از تعداد يک هزار شرکت دانش بنيان ثبت شده در کشور تنها 37 شرکت در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل فعال هستند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از ايسنا، عبدالرضا مير محسني در گفتگويي اظهار کرد: از تعداد 37 شرکت دانش بنيان 9 مورد توليدي و بقيه شرکت هاي نوپا هستند و متاسفانه به علت اطلاع رساني ضغيف، استقبال براي ثبت شرکت هاي دانش بنيان در استان هاي شمال غرب کشور بسيار اندک است.

وي با اشاره به حوزه هاي فعاليت اين شرکت ها ادامه داد: فعاليت هاي مربوط در خصوص مواد، سراميک ، پليمر، صنايع دارويي، برق و الکترونيک از جمله شاخص ترين فعاليت هاي شرکت هاي دانش بنيان در استان هاي شمالغرب کشور است.
مير محسني خاطر نشان کرد: تمام شرکت هايي که ايجاد ارزش افزوده بالايي دارند و در ليست زمينه هاي مشخص شرکت هاي دانش بنيان قرار مي گيرند مي توانند با مراجعه به سايت دانش بنيان نسبت به ثبت نام اقدام کنند

معاون پژوهشي و فناوري پارک علم و فناوري استان ادامه داد: پرونده پس از تکميل در سايت دانش بنيان به کارگزار استاني فرستاده مي شود که در حال حاضر پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي مسئوليت رسيدگي به پرونده هاي رسيده از استان هاي آذربايجان غربي و اردبيل را نيز برعهده دارد وپس از برسي هاي ميداني، بازديد عملي و بررسي محصولات امتياز دانش بنيان به شرکت هاي واجد شرايط داده مي شود.
 
مير محسني اظهار کرد: ضروري است تمام فعالان اين عرصه توجه داشته باشند که دانش بنيان بودن يک عنوان ثبتي نيست بلکه يک درجه است و اين درجه قابل احراز مي باشد و زماني که شرکت مورد نظر شرايط دانش بنيان بودن را نداشته باشد اين درجه از آن شرکت گرفته خواهد شد.
 
وي ادامه داد: طبق قانون تنها مکانيزم اعطاي دانش بنيان بودن از طريق معاونت فناوري است و هيچ مرجع ديگري حق اعطاي اين درجه را ندارد.
معاون پژوهشي و فناوري پارک علم و فناوري استان با اشاره به اعطاي خدماتي قانوني به شرکت هاي دانش بنيان گفت: معافيت مالياتي به مدت 15 سال، معافيت از عوارض گمرکي به مدت 15 سال، اولويت فروش محصولات به سازمان هاي دولتي ، پوشش بيمه اي، ظريب امتياز حداقل 120 در مناقصات از جمله مزاياي قانوني براي شرکت هاي دانش بنيان است.
 مير محسني با اشاره به ظرفيت هاي قانوني و حمايت هاي استاني از شرکت هاي دانش بنيان گفت: هر يک از سازمان ها پکيج هاي خاص حمايتي را براي شرکت هاي دانش بنيان تنظيم کرده اند که از آن جمله مي توان به پکيج هاي مختلف وزارت صنايع و شرکت شهرک هاي صنعتي اشاره کرد همچنين امتيازات مالي ويژه اي از سوي دولت و از طريق صندوق پژوهش و نوآوري به اين شرکت ها اختصاص مي يابد.
وي از برگزاري 9 مورد کارگاه آموزشي تخصصي در خصوص شرکت هاي دانش بنيان در استان خبر داد و گفت: اميدواريم اصحاب رسانه و مطبوعات در شناساندن اين شرکت ها به مردم بيش از اين به کمک پارک علم و فناوري استان بيايند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.