1393/10/3 - 15 : 18
کد خبر: 1713
نبود حامي تکواندوکاران آذربايجان‌شرقي را ضربه‌فني کرد
احرارنيوز: طي سال هاي اخير به علت نبود حمايت از سوي متوليان بسياري از تکواندوکاران آذربايجان‌شرقي فعاليت خود را متوقف کرده اند و برخي ديگر از ورزشکاران نيز با هزينه شخصي فعاليت مي کنند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، تکواندو بعد از رشته فوتبال دومين ورزش محبوب مردم آذربايجان شرقي است که تاکنون ورزشکاراني از جمله هادي ساعي، يوسف کرمي، فرزاد عبداللهي و آيتک معمارزاده و ساير ورزشکاران را در آغوش خود پرورش داده و آنها مقام هاي مختلف المپيکي و آسيايي و مدال هاي طلا مسابقات را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس اين گزارش، جا دارد که براي الگوسازي ورزشکاران مدال آور بايد سرمايه گذاري هاي اساسي صورت گيرد تا نسل هاي آينده بتوانند بدون داشتن دغدغه اي مشغول ادامه اين ورزش شوند.

لازم به توضيح است که مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي قول احداث آکادمي تکواندو را در سال ?? در شهر اولين ها داده بودند، اما با گذشت ? ماه از اين سال هيچ اقدام عملي در اين خصوص صورت نگرفته است و قول ها تنها در حد شعار مانده است، شهرداري کلانشهر تبريز و شوراي اسلامي براي حمايت از توسعه ورزش تکواندو خانه تکواندو را در تبريز براي افزايش فضاي تمرين براي ورزشکاران افتتاح کردند که اين امر مي تواند گوشه اي مشکلات را حل کند.

اما باهمه اين اوصاف ورزشکاران بدون پشتوانه مالي ورزشکاران نمي توانند به فعاليت هاي مستمر خود ادامه دهند و اين امر نياز سرمايه گذاري است که اساتيد اين حوزه نيز بدون دغدغه مالي اقدام به انتقال تجارب خود به نسل جوان کنند.

توسعه تکواندو نيازمند سرمايه گذاري است

کاپيتان سابق تيم ملي تکواندوي کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب اظهار داشت: توسعه تکواندو نيازمند سرمايه گذاري است.

يوسف کرمي با بيان اينکه تکواندو يکي از ورزش هاي مدال آور است، افزود: براي حفظ تکواندوکاران مدال آور المپيکي و آسيايي و همچنين ملي کشور بايد توسط مسوولان و متوليان پشتوانه عملي صورت گيرد تا با سرمايه گذاري هاي صورت گرفته شاهد پيشرفت بيش از پيش اين رشته ورزشي باشيم

وي ادامه داد: ورزش امري عملياتي است و هرگز با شعار نمي توان آن را توسعه داد.

عضو سابق تيم ملي ايران افزود: اميدواريم با افزايش ارتباطات و استفاده از ظرفيت کارخانه ها بتوانيم در راستاي توسعه ورزش مدال آور تکواندو قدم برداريم.

کرمي خاطرنشان کرد: تکواندو يکي از رشته هاي ورزشي است و تکواندوکاران آذربايجان شرقي تاکنون افتخارات زيادي در اين رشته ورزشي سطح دنيا کسب کرده اند و ادامه فعاليت تکواندوکاران را سرمايه گذاري در اين رشته تضمين خواهد کرد.

تکواندوي آذربايجان شرقي وضعيت مناسبي دارد

وي با بيان اينکه تکواندوي آذربايجان شرقي وضعيت مناسبي دارد، اظهار داشت: بايد از تمام ابزارهاي کارساز براي توسعه اين ورزش استفاده کنيم، چرا که در حال حاضر اين ورزش وضعيت مناسبي نسبت به گذشته ندارد.

عضو سابق تيم ملي ايران همچنين در ادامه از مسوولان و متوليان امر خواست تا به ورزش قهرماني تکواندو بها دهند، چرا که اين ورزش صد در صد پتانسيلي براي سرمايه گذاري دارد.

کرمي ابراز داشت: متاسفانه برخي از مربيان تکواندو به دنبال آموزش ورزشکاران نيستند و تنها براي کسب درآمد هستند.

وي با اشاره به توسعه روز افزون رشته ورزشي تکواندو در شهرستان ميانه اظهار داشت: با توجه به اينکه ورزش تکواندو در اين شهرستان پايه ريزي شده است و ورزشکاران براي خود الگوهاي ماهري دارند و خوشبختانه در حال حاضر تکواندو در کشور در تکواندو استعدادهاي خوبي دارد.

عضو سابق تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: شهرداري کلانشهر تبريز و شوراي اسلامي شهر قول مساعد داده اند که در راستاي توسعه و حمايت ورزش تکواندو اقدامات عملي صورت گيرد و در اين راستا خانه تکواندو براي افزايش مکان تمرين و ورزش براي تکواندوکاران ايجاد شد که اين امر قابل قدرداني است.


انتقال تجارب و آموخته هاي اساتيد تکواندو با فراهم سازي زمينه ها به نسل جوان

کرمي ادامه داد: اميدواريم مسوولان و متوليان امر بيش از پيش براي توسعه اين ورزش قهرماني اهميت دهند تا اساتيد مجرب و اعضاي تيم ملي استان تمام آموخته هاي خود را در اختيار تکواندوکاران قرار دهند.

وي اظهار داشت: وظيفه اساتيد آموزش ورزشکاران است و با سرمايه گذاري ها از سوي مسوولان اساتيد نيز بدون دغدغه زمان خود را صرف آموزش ورزشکاران خواهند کرد.

عضو سابق تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: در جلسه اي که با شهرداري و شوراي شهر تبريز برگزار شد، قرار است زمينه هاي آموزش از سوي آنها براي اساتيد اين رشته ورزشي فراهم شود.

کرمي اظهار داشت: انجام فعاليت هاي ورزشي نوجوانان و جوانان را از آسيب هاي اجتماعي دور مي کند و جوانان زمان خود را صرف فعاليت هاي سالم و پر نشاط مي کنند.

شهرداري به صورت عادلانه از ورزش هاي قهرماني حمايت مي کند

يکي از اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: يکي از سياست هاي شهرداري و شوراي اسلامي کلانشهر تبريز حمايت از رشته هاي مختلف ورزشي است و اولويت حمايت از ورزش همگاني است.

علي شياري افزود: در آذربايجان شرقي ورزش رزمي تکواندو بعد از فوتبال دومين رشته ورزشي است که ورزشکاران زيادي در اين رشته فعاليت مي کنند و داراي مقام هاي قهرماني هستند.

وي خاطرنشان کرد: يوسف کرمي يکي از ورزشکاران آذربايجان شرقي است که در مسابقات مختلف بيش از ?? مدال طلا را به دست آورده است.

اين عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز ادامه داد: افتتاح خانه تکواندو براي حمايت از ورزش قهرماني است

شياري اظهار داشت: متاسفانه برخي از رشته هاي ورزشي در استان وجود دارد که مظلوم واقع شده اند و هدف شورا حمايت از آن رشته هاست.

وي همچنين در ادامه گفت: در آذربايجان شرقي براي ورزش جودو و زورخانه خانه هايي مستقل احداث شده است.

اين عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز افزود: با فراهم کردن بودجه اوليه اتفاقات خاصي در ورزش تکواندو خواهد افتاد.

شياري با بيان اينکه سازمان ورزش شهرداري در راستاي حمايت از هئيت هاي ورزشي حدود ??? ميليون ريال تصويب کرده است، اظهار داشت: برخي از هيئت هاي ورزشي به علت فعال بودن حتي بيش تر از بودجه تصويب شده را دريافت کردند، اما برخي از رشته هاي غير فعالي حتي مبلغ تصويب شده را دريافت نکرده اند.

تکواندو پتانسيل حمايت شهرداري را دارد

مديرعامل سازمان ورزش شهرداري تبريز همچنين در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداري تبريز از رشته هاي ورزشي که پتانسيل قهرماني دارند، حمايت مي کند و اين رشته ها در اولويت خواهند بود.

مير معصوم سهرابي اضافه کرد: رشته هايي از قبيل فوتبال، تکواندو، کاراته، هندبال، بسکتبال، واليبال، فوتبال ساحلي، دوچرخه سواري، کبدي، واترپلو، شيرجه، دووميداني، تنيس روي ميز و فوتسال بانوان حمايت مي کند.

وي همچنين در ادامه گفت: شهرداري همچنين از رشته هاي ورزشي واليبال نشسته جانبازان، بسکتبال جانبازان، تنيس جانبازان و تيم هاي پايه فوتبال و واليبال نونهالان، نوجوانان، جوانان و اميد حمايت مي کند.

مديرعامل سازمان ورزش شهرداري تبريز خاطرنشان کرد: حمايت از رشته هاي ورزشي قهرماني در راستاي کمک به ورزش و ايجاد انگيزه بين ورزشکاران است.

سهرابي اظهار داشت:  تکواندو يکي از رشته هاي ورزشي است که قهرمانان المپيکي و ملي دارد و شهرداري تبريز در راستاي حمايت از اين رشته ورزشي از تيم نونهالان قهرماني کشور حمايت مي کند.

ورزش قهرماني تکواندو با دارا بودن ورزشکاران مدال آور در سطح دنيا در طول سال هاي اخير به علت عدم حمايت ها شرايط بدي را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر نيز تکواندوي استان وضعيت رضايت بخشي ندارد و اين امر باعث شده است که برخي از مربيان تکواندو نيز به جاي آموزش به دنبال کسب درآمد خود باشند، جا دارد که متوليان و مسوولان امر شعارهاي خود را در عمل نشان دهند تا شاهد رشد بيش از پيش اين رشته ورزشي باشيم و بتوانيم قهرمانان بومي خود را الگوي نوجوانان و جوانان قرار دهيم تا آنها با اختصاص دادن زمان خود به فعاليت هاي پرنشاط ورزشي از آسيب هاي اجتماعي دوربوده و در زير سايه غيرت ورزشکاري براي توسعه ورزش استان تلاش کنند

گزارش از زهرا ناصران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
سد نهند تبريز سرريز شد
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.