1393/10/2 - 10 : 09
کد خبر: 1703
رمزگشايي از واژه «کيشي تبريزده پنالتي اولماز» تبريز
راز پنالتي‌هاي فوتبال تبريز که هيچگاه زده نشدند
احرارنيوز: در گذشته دور پنالتي در فرهنگ فوتبال تبريز وجود نداشت و واژه «کيشي تبريزده پنالتي اولماز» در تبريز نماد بارز اين موضوع بود.

به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، يکي از معروف‌ترين جملات فوتبالي کشور در تبريز «کيشي تبريزده پنالتي اولماز، نامرد اولما» است که فتاح عظيمي در سال 1327 به داور مسابقه گفت.

در اين سال مسابقات قهرماني فوتبال کشور در تبريز برگزار شد که اين رقابت‌هاي به صورت تيم‌هاي منتخب استان بوده و در زمين فوتبال دانش‌سراي تبريز برگزار مي‌شد که در يکي از بازي‌هاي تيم تبريز، داور پنالتي عليه تيم تبريز مي‌گيرد.

بعد از اين تصميم داور فتاح عظيمي يکي از بازيکنان تبريز به سرعت به سمت داور رفته و با صداي بلند گفت: کيشي تبريزده پنالتي اولماز، نامرد اولما.( مرد! در تبريز پنالتي وجود ندارد. نامرد نباش).

و بلافاصله توپ را برداشته و به آسمان شوت مي‌کند. اينکه داور بعد از اين حرکت بازيکن تبريز چه تصميمي مي‌گيرد و نتيجه بازي چه مي‌شود، اطلاعات زيادي در دست نيست.

حبيب دايي اوغلي روي توپ نشست

همين اتفاق در سال 1342 در بازي دوستانه بين تيم تبريز و تيم ملي ايران اتفاق افتاد.

بيوک صباغ بازيکن سابق فوتبال تبريز که در آن بازي در ميدان حضور داشت، مي‌گويد: در سال 1342 يک بازي دوستانه بين تيم تبريز و تيم ملي ايران در ورزشگاه باغشمال و در حضور رئيس وقت فدراسيون فوتبال حسين مبشر برگزار شد.

وي افزود: در اين بازي تيم ملي ايران تا دقايق پاياني دو بر يک از تبريز پيش بود، در پنج شش دقيقه مانده به انتهاي بازي در يک صحنه همايون بهزادي مهاجم تيم ملي و مرحوم مشکين قلم مدافع تيم تبريز در محوطه جريمه تبريز براي دفع يک توپ به پا خواسته و هر دو به زمين خوردند.

صباغ گفت: سعيد صدري داور مسابقه دستور ادامه بازي را داد، اما بهزادي به شدت به تصميم داور اعتراض کرده و همين اعتراض راي داور را بازگرداند و صدري يک پنالتي به ضرر تيم تبريز اعلام کرد.

پيشکسوت فوتبال تبريز افزود: مرحوم حبيب دايي اوغلي به اين تصميم داور اعتراض کرده و گفت: اين پنالتي مردانه گرفته نشده و ما قبول نمي‌کنيم و به نشانه اعتراض روي توپ نشست.

صباغ در ادامه بيان داشت: خاقاني رئيس وقت هيئت فوتبال تبريز وارد ميدان مسابقه شده و جريان را جويا شد. بازيکنان تبريز هم گفتند داور مسابقه يک پنالتي سفارشي عليه تيم تبريز گرفته شده است.

به گفته صباغ، رئيس هيئت فوتبال تبريز به نزد رئيس فدراسيون فوتبال رفته و از وي تعيين تکليف مي‌کند. مبشر هم داور مسابقه را فرا مي‌خواند و از وي مي‌خواهد پنالتي زده نشده و چند دقيقه باقيمانده را نيز سوت زده تا قضيه به نوعي فيصله يابد.

صباغ گفت: چند ماه بعد در مسابقات قهرماني کشور در بازي تبريز با مشهد صدري داور همان مسابقه باز يک پنالتي عليه تيم تبريز گرفت. در حالي که وي فکر مي‌کرد بازيکنان تبريز باز هم اعتراض مي‌کنند، اين بار حبيب دايي اوغلي توپ را بوسيده و براي حريف در نقطه پنالتي قرار مي‌دهد.

مربي سابق تيم منتخب آذربايجان‌شرقي افزود: آن پنالتي تيم مشهد گل شد، اما بازيکنان تبريز در ادامه بازي با غيرت خود موفق شدند شش بار دروازه تيم مشهد را باز کنند و به پيروزي شيريني دست يابند.

=============

گزارش: فرهاد فرهادپور
 

رمزگشايي از واژه «کيشي تبريزده پنالتي اولماز» تبريز - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931002000425#sthash.nbmdtMSs.dpuf
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.