1393/9/29 - 05 : 49
کد خبر: 1638
جبارزاده:
جمعيت تبريز نبايد از مرز 2 ميليون نفر عبور کند
احرارنيوز: استاندار آذربايجانشرقي از جمله تهديدات و تنگناهاي موجود تبريز را افزايش جمعيت عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائلي مانند کمبود آب و آلودگي هوا افزايش جمعيت باعث کاهش کميت و کيفيت خدمات شهري ميشود.
به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، اسماعيل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شوراي برنامهريزي استان با اشاره به هسته کليدي بهسازي، ساماندهي و نوسازي ناکارآمد سند تدبير و توسعه تبريز اظهار کرد: جمعيت تبريز به تدريج به عدد 2 ميليون نفر نزديک ميشود و ظرفيت خدمات شهري و توان زيرساختي تبريز نميتواند جمعيتي بيش از جمعيت موجود را پوشش دهد.
وي افزود: لازم است در سند تدبير و توسعه تبريز کنترل جمعيت و اشاره به محدوديت جمعيت لحاظ شده و در تمام نگرشهاي توسعه صنعت، کشاورزي و خدمات از تمايل ورود جمعيت به تبريز جلوگيري شود و توسعه و بهسازي وضع موجود منجر به ايجاد جاذبه براي جلب جمعيت نشود.
لزوم ايجاد هسته کليدي فرهنگ و هنر در سند تدبير و توسعه تبريز
جبارزاده بر لزوم ايجاد هسته کليدي فرهنگ و هنر در سند تدبير و توسعه تبريز تاکيد کرد و گفت: تبريز با توجه به پيشينه و قابليتهاي تاريخي و فرهنگي فراواني که دارد ميتواند به عنوان سرويس دهنده خدمات خاص فرهنگي، نه تنها در استان بلکه در شمالغرب کشور و حتي برخي از کشورهاي همسايه مطرح شود.
استاندار آذربايجانشرقي اضافه کرد: بر همين اساس بايد مجموعهاي ساخته شود که خدمات خاص فرهنگي به کل شمالغرب کشور ارائه دهد و فرهنگ و هنر يکي از محورهاي توسعه شهرستان تبريز باشد.
وي در ادامه در مورد سند تدبير و توسعه شهرستان اهر نيز گفت: توسعه صنايع تبديلي و پايين دستي مختص معدن مس اين شهرستان نباشد؛ بلکه بايد اين صنايع به عنوان فعاليت اصلي در کل شهرستان توسعه يابند.
مقدمات تنظيم برنامه مستقل براي شهرستان هوراند انجام ميشود
جبارزاده توجه به مسائل شهرستان هوراند و پوشش توسعهاي اين شهرستان را هم ضروري دانست و خاطرنشان کرد: در تقسيمات کشوري هوراند شهرستاني مستقل تلقي ميشود که اين موضوع به دليل مصوبه غيراصولي استان در دولت قبل دچار چالشهايي شده و لازم است مقدمات تنظيم برنامه مستقل براي شهرستان هوراند هم انجام شود.
استفاده از بخش خصوصي و عوارض براي اتمام بزرگراه تبريز- اهر
جبارزاده در ادامه در مورد تکميل بزرگراه تبريز- اهر يادآور شد: در يک سال گذشته با وجود نبود اعتبارات و محدوديتهاي وزارت راه و شهرسازي 2 فاز اين جاده به طول 30 کيلومتر زير بار ترافيکي رفته و مابقي به بخش خصوصي واگذار شده و پيشنهاد ميکنيم اجازه دهند دولت به همان ميزان بخش خصوصي سرمايهگذاري کند و از محل اخذ عوارض به برداشت سرمايهاش پردازد.
عامل انساني دليل بيش از 70 درصد تصادفات جاده تبريز- اهر
وي دليل بيش از 70 درصد تصادفات جاده تبريز- اهر را عامل انساني دانست و گفت: لازم است نيروهاي انتظامي در اين جاده بيشتر حضور يافته و تردد وسائط نقليه را کنترل کنند و نسبت به ساماندهي مسافربرهاي شخصي در اهر انرژي ويژهاي صرف شود.
استاندار آذربايجانشرقي تاکيد کرد: آمادهايم تسهيلات لازم را براي نوسازي ناوگان حمل و نقل اهر تامين کنيم.
در جلسه امروز کليات اسناد تدبير و توسعه شهرستانهاي اهر و تبريز تصويب شد و جبارزاده اظهار داشت: گروه مانيتورينگ و کنترل اجراي سند تدبير و توسعه شهرستانها از روز تصويب استارت ميخورد و به صورت جدول ماهانه اطلاعات وارد ميشوند؛ بنابراين فرمانداران شهرستانها لازم است اقدامات مقتضي را به موقع و مطابق با جدول زمانبندي شده انجام دهند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید: