1393/9/24 - 07 : 21
کد خبر: 1571
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي:
چاه‌هاي غيرمجاز آب درياچه اروميه را مي‌نوشند
احرارنيوز:رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت نيرو در آينده محدوديت منابع آبي کشاورزي نخواهيم داشت، گفت: چاه‌هاي غيرمجاز آب درياچه اروميه را مي‌نوشند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، کريم مهري امروز در گفت‌وگويي  اظهار کرد: در استان مشکلاتي در تخصيص آب وجود داشت که به تدريج مرتفع خواهد شد و هر کشاورزي که از سازمان آب منطقه‌اي معرفي‌نامه داشته باشد با اختصاص يارانه به او کمک مي‌کنيم از حالت غرقابي خارج شود.

وي با بيان اينکه با طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت نيرو در آينده محدوديت منابع آبي کشاورزي نخواهيم داشت، افزود: سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي براي خروج از کشت غرقابي کشاورزان به ميزان 5 ميليون تومان براي شيوه آبياري باراني و 6 ميليون تومان نيز براي طرح‌هاي آبياري تحت فشار کمک بلاعوض ارائه مي‌دهد.

مهري با اشاره به موضوع احياي درياچه اروميه يادآور شد: در استان کار ما تعطيل نيست و در شهرهاي مراغه و بناب احداث کانال‌ها با حداکثر تخصيص اعتبار ادامه دارد و لاينينگ پوشش انهاري که جلوي هدر رفت منابع را مي‌گيرد به قوت خود باقي است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه تمام تلاش خود را براي توقف فعاليت چاه‌هاي غيرمجاز به کار مي‌بنديم، يادآور شد: وزارت نيرو اطلاعات لازم و کافي را در مورد چاه‌هاي غيرمجاز ارائه کرده است.

وي اضافه کرد: با اطلاعاتي که کسب کرده‌ايم از تامين برق چاه‌هاي غيرمجاز جلوگيري مي‌کنيم و اگر مالک چاهي معرفي‌نامه سازمان آب منطقه‌اي را ارائه ندهد از ثبت نام او در سايت سازمان براي دريافت سوخت جلوگيري مي‌شود.

اين مسئول اظهار کرد: بايد ترتيبي اتخاذ شود که اگر چندين چاه مسدود مي‌شود امکان تجهيز يک چاه نيمه عميق با سيستم کنترل هوشمند جايگزين موجود باشد.

مهري خاطرنشان کرد: حدود 20 سال است فضا را براي حفر چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز آزاد گذاشته‌ايم و اقدامات چنداني در اين ارتباط صورت نداده‌ايم و در وضعيت فعلي اگر بخواهيم کاري صورت دهيم بايد به همراه ارائه برنامه‌اي مدون باشد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با اشاره به پراکنش چاه‌هاي موجود در حوزه آبريز درياچه اروميه تاکيد کرد: چاه‌هاي متعددي در شهرهاي ملکان، بناب و مراغه در کنار هم حفر شده‌اند که لازم است براي مديريت برداشت آب اين چاه‌‌هاي متعدد برنامه مدوني از سوي وزارت نيرو اعلام شود.

مهري متذکر شد، تغيير شيوه‌هاي آبياري به آبياري تحت فشار وظيفه ما است ولي تامين و توزيع آب وظيفه وزارت نيرو است.
 

کريم مهري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز، اظهار کرد: در استان مشکلاتي در تخصيص آب وجود داشت که به تدريج مرتفع خواهد شد و هر کشاورزي که از سازمان آب منطقه‌اي معرفي‌نامه داشته باشد با اختصاص يارانه به او کمک مي‌کنيم از حالت غرقابي خارج شود.

وي با بيان اينکه با طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت نيرو در آينده محدوديت منابع آبي کشاورزي نخواهيم داشت، افزود: سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي براي خروج از کشت غرقابي کشاورزان به ميزان 5 ميليون تومان براي شيوه آبياري باراني و 6 ميليون تومان نيز براي طرح‌هاي آبياري تحت فشار کمک بلاعوض ارائه مي‌دهد.

مهري با اشاره به موضوع احياي درياچه اروميه يادآور شد: در استان کار ما تعطيل نيست و در شهرهاي مراغه و بناب احداث کانال‌ها با حداکثر تخصيص اعتبار ادامه دارد و لاينينگ پوشش انهاري که جلوي هدر رفت منابع را مي‌گيرد به قوت خود باقي است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه تمام تلاش خود را براي توقف فعاليت چاه‌هاي غيرمجاز به کار مي‌بنديم، يادآور شد: وزارت نيرو اطلاعات لازم و کافي را در مورد چاه‌هاي غيرمجاز ارائه کرده است.

وي اضافه کرد: با اطلاعاتي که کسب کرده‌ايم از تامين برق چاه‌هاي غيرمجاز جلوگيري مي‌کنيم و اگر مالک چاهي معرفي‌نامه سازمان آب منطقه‌اي را ارائه ندهد از ثبت نام او در سايت سازمان براي دريافت سوخت جلوگيري مي‌شود.

اين مسئول اظهار کرد: بايد ترتيبي اتخاذ شود که اگر چندين چاه مسدود مي‌شود امکان تجهيز يک چاه نيمه عميق با سيستم کنترل هوشمند جايگزين موجود باشد.

مهري خاطرنشان کرد: حدود 20 سال است فضا را براي حفر چاه‌هاي مجاز و غيرمجاز آزاد گذاشته‌ايم و اقدامات چنداني در اين ارتباط صورت نداده‌ايم و در وضعيت فعلي اگر بخواهيم کاري صورت دهيم بايد به همراه ارائه برنامه‌اي مدون باشد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي با اشاره به پراکنش چاه‌هاي موجود در حوزه آبريز درياچه اروميه تاکيد کرد: چاه‌هاي متعددي در شهرهاي ملکان، بناب و مراغه در کنار هم حفر شده‌اند که لازم است براي مديريت برداشت آب اين چاه‌‌هاي متعدد برنامه مدوني از سوي وزارت نيرو اعلام شود.

مهري متذکر شد، تغيير شيوه‌هاي آبياري به آبياري تحت فشار وظيفه ما است ولي تامين و توزيع آب وظيفه وزارت نيرو است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930924000791#sthash.lLalot9u.dpuf

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 1 + 6

  آخرین اخبار
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
اتمام جشنواره خانوادگي ورزشي و فرهنگي "ايرانِ جان"
اگر صلح باشد براي همه منطقه است و اگر جنگ باشد همه منطقه را دربر مي‌ گيرد
نقش هوش مصنوعي در شوراي شهرچيست ؟
تغيير ساعت کاري بانک‌ ها و ادارات در 12 خرداد
تشييع رهبر شهيد در سه شهر؛ آماده‌ باش تهران براي حضور 20 ميليون عزادار
استاندار: حمايت از واحدهاي توليدي آذربايجان‌ شرقي در شرايط کنوني يک ضرورت فوري است
خط آهن حومه‌اي تبريز به آذرشهر مي‌رسد
حکم انفصال از خدمت شهردار تبريز باطل شد
بهسازي معابر گلباد توسط شهرداري منطقه 2
  پربازدیدترین اخبار
اسامي برندگان همايش پياده‌روي غديرخم تبريز مشخص شد
استاندار: حمايت از واحدهاي توليدي آذربايجان‌ شرقي در شرايط کنوني يک ضرورت فوري است
خط آهن حومه‌اي تبريز به آذرشهر مي‌رسد
نقش هوش مصنوعي در شوراي شهرچيست ؟
تغيير ساعت کاري بانک‌ ها و ادارات در 12 خرداد
تشييع رهبر شهيد در سه شهر؛ آماده‌ باش تهران براي حضور 20 ميليون عزادار
اتمام جشنواره خانوادگي ورزشي و فرهنگي "ايرانِ جان"
اگر صلح باشد براي همه منطقه است و اگر جنگ باشد همه منطقه را دربر مي‌ گيرد
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
مسيرگشايي ها؛ گام مهم در کاهش ترافيک شريان هاي اصلي تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.