1392/10/1 - 11 : 07
کد خبر: 1252
فکر مي کردم مي توانم به مس سونگون کمک کنم
حلالي: در تبريز شرايط محيا نبود/ دو،سه بار بيشتر مدير عامل را نديدم/ به تعهدات عمل نشد
سرمربي‌ سابق تيم مس سونگون گفت: هنوز تصميمي در خصوص قبول يا رد کردن سمت مشاور مدير عاملي باشگاه نگرفته‌ام.

به گزارش احرار نيوز، اسماعيل حلالي سرمربي‌ سابق تيم مس سونگون درپاسخ به اين سوال که آيا در حال حاضر و با توجه به صحبت‌هايي که در مورد انتخاب شما به عنوان مشاور مدير عامل گفته مي‌شود، سمتي در باشگاه مس سونگون داريد يا خير اظهار داشت: تا يک هفته پيش به عنوان سرمربي در اين باشگاه فعاليت مي‌کردم اما در اين مورد قطع همکاري کرده‌ايم حکم مشاور براي من زده شده است اما در حال حاضر با باشگاه به تفاهم کامل نرسيده‌ام هفته گذشته به دليل شرايط جوي نتوانستم به تبريز بروم، قرار است در هفته آينده در اين خصوص نشستي برگزار شود.
 
وي در مورد قبول يا رد اين سمت افزود: در حال حاضر نمي‌دانم و بستگي به شرايط دارد و اين که تا چه حد بر تعهدات پا برجا هستند.
 
 وي  در مورد اين‌که آيا در حال حاضر پيشنهاد يا تصميمي براي سرمربي گري يا مربي گري تيمي داريد؟ گفت: خير. براي امسال فکر ديگري ندارم.
 
وي در ادامه صحبت‌ها گفت: شرايط در باشگاه مس سونگون سخت بود از جمله عمل نکردن به تعهدات در زمان تعيين شده.  اگر انجام تعهدات در زمان خود صورت نگيرد قطعا تاثير گذار است البته اين شرايط در همه باشگاه‌ها وجود دارد تنها مربوط به باشگاه مس سونگون نيست براي مثال الان پس از حدود شش ماه ده درصد پول قرار داد بازيکنان پرداخت شده است در حاليکه بايد چهل درصد از کل مبلغ، قبل از عقد قرار داد را مي‌بايستي پرداخت مي‌کردند و تا الان هم سي درصد ديگر و در مجموع هفتاد درصد مبلغ قرار داد به بازيکنان و کادر پرداخت مي‌شده است البته باز هم تاکيد مي‌کنم که اين مشکل در همه باشگاه‌ها وجود دارد نه فقط در باشگاه مس.
 
وي افزود: بازيکنان در شروع کار رغبت و انگيزه بالايي دارند اما به مرور و هفته به هفته که اين مسائل روي هم جمع مي‌شوند باعث ايجاد مشکلاتي در انگيزش تمرين و بازي بازيکنان مي‌شود و در نتيجه در کار مربي تاثير مي‌گذارد که زماني ‌بازيکن تمرکز لازم را ندارد با تمام وجود بازي نمي‌کند و فکر مي‌کند شايد هر لحظه دچار آسيب ديدگي شود و مشکلي به مشکلا‌تش اضافه شود همچنين نبود دوربين و عدم پخش زنده مسابقات باعث کاهش انگيزه بازيکنان مي‌شود و کار را براي مربي سخت مي‌کند براي مثال در بازي ساير تيم‌ها مقابل پرسپوليس به خاطر انگيزه بالاي بازيکنان تيم‌هاي دسته پايين‌تر بازي پر فروغي را از خود به نمايش مي‌گذارند که در طول فصل شاهد آن نيستيم و اين بازيکنان به گونه‌اي بازي مي‌کنند که انگار آن‌ها را نمي‌شناسيم و عالي بازي مي‌کنند اما به دليل عدم وجود دوربين در ليگ دو و سه، در اين ليگ‌ها بيشتر انگيزه‌اش مالي مطرح است .
 
وي ادامه داد: باشگاه در زمان مقرر به تعهدات خودش عمل نکرده است، هر چند باشگاه مس باشگاهي نيست که به تعهدات خود عمل نکند ولي انجام تعهدات از الان به بعد به درد من سر‌مربي نمي‌خورد وهم به من و هم به باشگاه ضرر مي‌زند.
 
قبل از شروع کار، احساسم اين بود که بستر مناسب فراهم است ولي اين طور نبود در مورد تيم‌‍‌هاي ديگر مس اطلاعي ندارم اما براي من در مورد مس سونگون تبريز اين طور نبود تيم ما حتي از زمين تمرين برخوردار نبود و گاهي مجبور مي‌شديم در سالن و يا چمن مصنوعي  تمرينات خود را پيگيري کنيم.
 
وي افزود: در تبريز هيچ گونه شرايط ساختاري و سخت افزاري مناسب فراهم نبود، ضمن اينکه در ليگ دسته يک بود و بعد از حدود سه ماه تيم به ليگ دسته يک رفت و به همين دليل هم شش، هفت بازيکن از تيم ما جدا شدند همچنين ما چهار بازي سخت با چهار تيم صدر جدول و در زمين آنها داشتيم و تيم ما در دور برگشت بازي‌هاي راحت تري را پيش رو داشت.
 
 وي صحبت‍‌‌هاي خود را اين طور ادامه داد: به علاوه من يک مربي جوان هستم که دو سه سال  است مربيگري مي‌کنم و اين کار را از پايه شروع کرده‌ام دو سال سابقه‌ي مربي گري با تيم ب پرسپوليس در ليگ استان تهران و ليگ دسته سوم کشور و کسب عنوان قهرماني ليگ استان تهران و جام حذفي کشوري را داشته‌ام و سال قبل هم در ليگ سه کشور مربي پرسپوليس بودم. پرسپوليس ‌استحقاقش بالاتر از اين بود اما نتوانستيم از ليگ دسته سوم بالا بياييم.
 
 وي همچنين گفت: همانطور که قبلا اشاره کرده‌ام، فکرمي‌کردم شرايط براي حضورم در تيم مس سونگون محيا‌ است اما نبود، ولي با اين وجود ما ساختار تيمي خوبي داشتيم و هر فردي که  بازي تيم ما را مي‌ديد از نظم و ساختار تيم رضايت داشت، من هم قبول دارم که از لحاظ نتيجه ، نتوانستيم نتايج خوبي را کسب کنيم اما من به عنوان يک مربي جوان، فرصت مي‌خواهم اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد، من براي تيم مس سونگون آرزوي موفقيت مي‌کنم و در مورد حکم و نظر مشورتي  به آن احترام مي‌گذارم اما در نشستي بايد شرايط را بررسي کنم و الان چيزي نمي‌توانم بگويم چون تصميمي نگرفته‌ام .
 
او در ادامه اشاره کرد: فشار و مشکلات زيادي را تحمل کردم مثل مسائل مربوط به کميته ‌استيناف که يک روز راجع به کسر امتياز صحبت مي‌شد و يک روز راجع به حضور در ليگ يک، بازيکنان هم از مطرح شدن چنين صبحت‌هايي با فکر ديگر و فکر غلط سر تمرين مي‌آمدند و ما بايد فکر آن ‌ها را مي‌شنيديم و به آنها آرامش و تمرکز مي داديم و در  رأس‌ همه اين مسائل هم اين بود که هيچ کمک مالي انجام نشده است و به تيم رسيدگي نمي‌شد مثل سفر هفده هجده ساعته با اتوبوس و ...

وي خاطر نشان کرد: به خدا اين صحبت‌ها را مطرح نمي‌کنم تا سهم خودم را کم کنم ، من هم مربي جوان هستم و تازه شروع به کار کرده‌ام و مي خواهم ياد بگيرم اما بايد  بستر هم برايم فراهم باشد.
زماني که از روز اول راجع به نتيجه صحبت ميشود و اينکه نتيجه در پايان فصل چه خواهد شد، يعني ما فقط به نتيجه فکر مي کنيم، تا کي بايد نتيجه گرا باشيم؟

اسماعيل حلالي www.ahrarnews.ir

هيچ جا به من نگفتند بيا شش بازيکن‌ بساز تا به فوتبال معرفي کنيم، يک سمت فوتبال برد و سمت ديگر آن باخت است و نتيجه تنها بخشي از عملکرد مربي است، ساختار و استخوان بندي شکل گرفته و ايجاد شده توسط مربي مهم است و گرنه يک روز توپي گل مي‌شود و يک روز هم نه و از شانس بد ما با وجود ساختار خوب  و منظم نتوانستيم نتايج خوبي بگيريم.

من آنقدر شهامت دارم که وقتي به خاطر يکي دو اشتباه يک بازيکن‌ در طي دو سه دقيقه يک بازي را مي بازيم‌ مي گويم تقصير من است و من بايد به او ياد مي دادم تا اين اشتباهات را انجام ندهد.

به بازيکن‌ هم بايد فرصت اشتباه داد تا يک تيم ببرد يا ببازد‌، متاسفانه در جامعه خيلي از افراد پشت هم قايم مي شوند.
تيم ما بعد از نه هفته با هفت هشت اختلاف امتياز در رده ششم جدول قرار گرفته است من انتظار داشتم تا به من اعتماد کنند و به من فرصت بدهند تا بتوانم يک مربي مثل آقاي ياوري شوم.

قرار بود من سر مربي مس سونگون‌  در ليگ دسته يک باشم  اما وقتي اين تيم به ليگ دسته دوم رفت به خودم گفتم بايد بمانم و به تيم کمک  کنم به علاوه روحيه بازيکنان هم به خاطر رفتن تيمشان به ليگ دسته دو مناسب نبود اما مديريت باشگاه هيچ گونه کمکي در راستاي حل مشکل نکرد.

شايد من سه بار هم مدير عامل باشگاه را نديدم ، هر چند که ايشان هم در فدراسيون به دنبال پيگيري مسائل مربوط به کميته استيناف‌ بودند اما وقتي من هم ايشان را چند بار بيشتر نديدم و بازيکنان هم همينطور، بازيکنان فکر مي کنند کسي در باشگاه به فکر مشکلات‌شان نيست.
اينها درد دل من است و در اين يک هفته خيلي احساس راحتي بيشتري مي کنم چون قبل از آن فشار زيادي را تحمل مي کردم.

وي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ مورد انتقاداتي که راجع به انتخاب حدود چهار بازيکن‌ غير بومي توضيح داد: من بايد بازيکن‌هاي بومي داشته باشم تا بتوانم از آنها استفاده کنم.
از يک سو اولين شرط قرارداد من اين بود که جزو چهار تيم اول جدول باشم و مدير عامل تيم از ابتدا به نتيجه تاکيد داشت. از سوي ديگر قرار بود هفت – هشت بازيکن‌ طراز اول ليگ يکي جذب بشوند و بقيه بازيکنان را از تبريز و بازيکنان جوان بگيريم تا هم نتيجه بگيريم و هم بازيکن‌ سازي کنيم اما از آن هفت- هشت بازيکن‌ فقط سه – چهار نفر جذب شدند و همانطورکه اشاره کردم به دليل رفتن تيم به ليگ دسته دوم چندين بازيکن‌ فصل قبل هم از تيم ما جدا شدند و اين اتفاق چند روز مانده به شروع ليگ رخ داد، ضمن اينکه هجدهم ،‌ رفتن تيم ما به دسته دو مشخص شد و نوزدهم آخرين مهلت نقل و انتقالات بود و من مجبور شدم چند بازيکن‌ جوان را که آمادگي لازم را نداشتند به دليل اينکه سه- چهار ماه تمرين نکرده بودند، جذب کنم من از خدام‌ است که از بازيکن‌ بومي استفاده کنم چون در اين صورت مشکلات من هم کمتر ميشد و هزينه‌هاي باشگاه هم همينطور.

باز هم تاکيد مي کنم که به خدا اين حرفها را براي کم کردن سهم خودم در عدم نتيجه گيري تيم نمي‌گويم، سهم من جدا و آن را مي پذيرم و اصلا نمره ي من صفر، مي‌دانم راه پيشرفت کردن من به گردن گرفتن مشکلات است اما اين صحبت‌ها را مي گويم تا ساختار عوض شود و تلاش شود تا مشکلات حل شود.
وي در پايان و در پاسخ به اين که آيا درحال حاضر با باشگاه پرسپوليس همکاري داريد يا خير گفت: پرسپوليس را خانه خودم مي دانم و هر کمکي که در توانم باشد براي پرسپوليس انجام مي‌دهم.

من فکر جدا شدن از پرسپوليس را نداشتم اما متاسفانه کاري کردند که اتوماتيک‌وار از پرسپوليس خارج شوم، من در ذهنم اهداف بلندي درمورد ساختار سازي و... براي کمک به پرسپوليس در نظر داشتم.
از جمله اين که حداقل شش – هفت سال مربيگري پايه‌هاي پرسپوليس را به عهده  داشته باشم.

من قرارداد ده- پانزده ميليوني با پرسپوليس داشتم و قصد داشتم در کنار پرسپوليس هم خودم رشد کنم و هم تيم پرسپوليس و به نظرم فردي که تمام ‌وجودش دوست دارد به پرسپوليس خدمت کند را بياورند و گرنه اگر آن عشق و علاقه نباشد کسي با چنين ‌مزايايي نمي‌آيد و يا اگر هم بيايد خدايي ناکرده کارهاي نا‌شايستي انجام  ميدهد که در شان پرسپوليس نيست.

کلیدواژه ها:
ناشناس
1392/10/1 - 13 : 54
3
1

ناشناس
1392/10/1 - 13 : 54
3
1

ناشناس
1392/10/1 - 13 : 55
7
1

وقتی روز اول میگیم از این بچه سرمربی یه تیم برنمیاد حرف گوش نمی کنین حالا بیا با یه تیمه دسته اولی تو دسته دو اینطوری نتیجه گرفته اینم از حرف زدنش! آقای مدیر عامل ساغول!

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.