1392/3/3 - 11 : 40
کد خبر: 1061
عسگراولادي در ديدار جوانان حزب‌ مؤتلفه اسلامي:
آيت الله هاشمي با تشکر از شوراي نگهبان گفت که همه مردم بايد در انتخابات شرکت کنند
عسگراولادي با اشاره به ديدار اخير خود با هاشمي رفسنجاني گفت: در اين ديدار به بنده گفت از شوراي نگهبان سپاسگزارم که اين بار سنگين را از روي دوش من برداشت.

حبيب الله عسگراولادي در ديدار با جمعي از جوانان حزب موتلفه اسلامي که به مناسبت ميلاد امام علي (ع) و روز پدر برگزار شد، طي سخناني، با تجليل از مواضع  هاشمي رفسنجاني که گفته بود همه تلاش کنند حماسه سياسي مدنظر رهبري به وجود آيد اظهار داشت:موضع گيري خوب آيت الله هاشمي، هم تولي به ولايت بود و هم تبري از نقشه‌هاي شوم دشمنان انقلاب و اسلام و از اين جهت بايد از ايشان تقدير کنيم.

عسگراولادي با اشاره به نتايج بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان تصريح کرد:‌بررسي‌هاي شوراي نگهبان ممکن است به مذاق برخي خوش نيايد اما دقت‌هاي خوبي در آن صورت گرفته است و مي‌توان آن را يک اقدام شجاعانه دانست. اعلام آن و واکنش‌هاي معقول در قبال آن چه از نظر مردم ونخبگان و چه از نظر نامزدها نشان داد که ما يک نظام محکم و مستقر داريم و همه به داوري نهاد فصل الخطاب شوراي نگهبان احترام مي‌گذارند. همه مي‌خواهند به قانون عمل کنند.

وي تاکيد کرد: تلاش‌هاي رسانه‌هاي غرب در خلق يک آشوب ديگر در ايران با سد هوشياري وفاداري همه سليقه‌هاي درگير در انتخابات برخورد کرده است و از اين بابت بايد از همه سپاسگزار بود.

عسگراولادي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامي در درون خود 5 نامزد براي انتخابات رياست جمهوري داشت که به يک نفر و آقاي دکتر آل اسحاق رسيد و در قالب جبهه پيروان خط امام و رهبري و نظر آيت‌الله مهدوي کني به يک نفر رسيد.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح کرد: حزب موتلفه اسلامي در امتحان وحدت اصولگرايان امتحان خوبي داد و اولين نفري که به تصميم آيت‌الله مهدوي کني تمکين کرد موتلفه اسلامي و آقاي دکتر آل اسحاق بود که اين نظر را پذيرفتند.

وي ادامه داد: امروز حزب موتلفه اسلامي در ميان متدينين، مراجع، علما و شخصيت‌هاي دلسوز نظام جايگاه بسيار خوبي دارد که حزب موتلفه اسلامي را تشکيلاتي ريشه‌دار، ثابت و پراستقامت مي‌دانند.

عسگراولادي با اشاره به تاکيد بر پوسته شکني و استفاده از نيروهاي جوان تصريح کرد: سال‌ها پيش با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ملاقاتي داشتيم که گفت حزب موتلفه اسلامي در آغاز فعاليت‌اش موفق بود زيرا کارها را جوان‌ها انجام مي‌دادند و بايد امروز به جوان‌ها ميدان داد.

وي افزود: امروز نسل جوان با تکيه بر تجربه پيشکسوتان و تجربه‌مندان بايد مسئوليت‌ها را بر عهده بگيرد، بايد در واگذاري مسئوليت به جوانان و با استفاده از کساني که تجربه دارند اعتدال داشت.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان در اين دوره از انتخابات بسيار زياد بود در حالي که براي جايگاه رياست جمهوري يک نفر لازم بود. بسياري از جوانان مخالف اين تعداد ثبت‌نام کننده بودند اما به نظر بنده در صحنه بين‌المللي بسيار مثبت بود زيرا دشمنان به خاطر مسائل فتنه سال 88 فکر مي‌کردند کسي در انتخابات حضور پيدا نمي‌کند.

عسگراولادي ادامه داد: شوراي نگهبان در اين دوره از انتخابات با چند شرط بيشتر و دقت بالا و شجاعت نامزدها را به 8 نفر رساند. شرط سن، داشتن برنامه براي اداره کشور و اصالت خانوادگي واقدامات و مواضع گذشته افراد مورد توجه شوراي نگهبان قرار گرفت.

وي در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بيان داشت: در چند روز گذشته با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار کردم. ايشان در آن ديدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زيرا هم از نظر سني و هم کارهاي زياد و مسئوليت نمي‌خواستم وارد شوم اشخاص بسياري اصرار کردند و احساس مسئوليت کردم که ثبت‌نام کنم.

عسگراولادي ادامه داد: من يار زندان و ايوان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بوده‌ام. هم در زندان با ايشان بودم و هم در ايوان خدمت در مجمع تشخيص مصلحت نظام در کنار ايشان فعاليت کرده‌ام. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سابقه خوبي در تولي به ولايت در شرايط ظلماني و زمان انقلاب داشته است.

وي اظهار داشت: به آقاي هاشمي گفتم در تولي به ولايت ممتاز بوده‌ايد.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح کرد: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خود تشخيص داده بود که سن‌اش مناسب رياست جمهوري نيست و در آن ديدار به بنده بعد از اطلاع از عدم احراز صلاحيت گفت که از شوراي نگهبان سپاسگزارم که اين بار سنگين را از روي دوش من برداشت. احساس مسئوليت بار سنگيني بود که شوراي نگهبان آن را برداشته و من از شوراي نگهبان تشکر مي‌کنم.

وي ادامه داد: آقاي هاشمي گفت همانگونه که من در انتخابات شرکت مي‌کنم همه آحاد جامعه نيز براي تحقق حماسه سياسي بايد در انتخابات شرکت کنند و به پاي صندوق‌هاي راي آيند.

عسگراولادي در پايان با تشکر از شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان شجاعت، به خرج داد و بايد از شجاعت آنها تقدير کرد زيرا هيچ عاملي در تصميم‌گيري‌ اين نهاد اثر نداشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.