1391/11/25 - 04 : 35
کد خبر: 92
محسن رضايي :
مديريت کشور از حالت جناحي به مديريت فردي رسيده است
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که مديريت کشور از حالت جناحي به مديريت فردي رسيده است، گفت: مديريت جمعي دچار سير نزولي شده است و بايد به سمت مديريت جمعي حرکت کنيم.

 

به گزارش احرارنيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، در جمع دانشجويان دانشگاه تربيت معلم آذربايجان، اظهار کرد: مديريت جمعي دچار سير نزولي شده است و بايد به سمت مديريت جمعي حرکت کنيم آن هم نه با اين ائتلاف‌هايي که چند نفر نشسته و در پشت پرده تصميم مي‌گيرند و به بقيه ديکته مي‌کنند.
 
وي افزود: اگر اينگونه مديريت‌ها و ائتلاف‌ها کارساز بود نبايد الان در کشور مشکلي وجود داشت، با اين روش‌ها نمي‌توان به مديريت دسته جمعي رسيد.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که بايد اکنون با اين نگاه مسائل را بررسي کنيم که بعد از انقلاب چه بدست آورده‌ايم؟ و چه به بدست نياورده‌ايم، گفت: قبل از انقلاب  و از مشروطه تا 22 بهمن ملت ايران هرجا به پا خواسته با شکست روبه‌رو شده ولي بعد از 22 ملت ايران به روي پاي خود ايستاده و در برابر فشار هاي سنگين مقاومت کرده است.
 
وي با بيان اين که علل کندي پيشرفت ملت ايران در سال‌هاي بعد از انقلاب بيشتر مسائل داخلي است تا فشارهاي خارجي، گفت: ما عادت کرده‌ايم تمام مشکلات را بر گردن آمريکا و ديگران بيندازيم و نقش خود را در مشکلات کمرنگ کنيم.
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تاريخ سرزمين ايران و از دست رفتن مناطق سرزميني ايران در اثر جنگ هاي مختلف و از بين رفتن فرهنگ و اقتصاد ايراني در دوران مختلف، افزود: اکنون ما جز 10 قدرت برتر سياسي و نظامي دنيا هستيم و بعد از انقلاب در بعدهاي سياسي، نظامي و امنيتي پيشرفت خوبي داشته ايم به گونه اي که تاکنون بعد از جنگ تحميلي آمريکا و اسرائيل سه بار قصد حمله به ايران را داشته اند که به دليل توانايي نظامي ايران منصرف شده‌اند.
 
وي با بيان اين که قبل از انقلاب بخش اعظم درآمد فروش نفت صرف پرداخت حقوق مستشاران آمريکايي مي‌شد، گفت: قبل از انقلاب ما قدرت نظامي نداشتيم و امنيت را به بهاي گزافي از آمريکا طلب مي کرديم و شاه نيز به اين افتخار مي‌کرد که با اين کار جلوي نفوذ شوروي و کمونيسم را به ايران گرفته است، در حالي که به بهاي عزت و استقلال خود از آمريکا امنيت مي‌گرفتيم، اما امروز  در مسائل امنيتي نه تنها نيازي به کشور ديگري نداريم بلکه کشورهاي ديگري نيز به ما تکيه دارند.
 
رضايي افزود: حال با اينکه ما قدرت نظامي و امنيتي داريم چرا نمي توانيم مشکلات اقتصادي خود را حل کنيم؟ آيا اين به معني آن است که قدرت سياسي و نظامي دروغ است و يا نه مشکل از جاي ديگري است؟ وي افزود: من قصد تحريک احساسات را ندارم و حتي در مناظرات انتخاباتي هم مي‌توانستم با تحريک احساسات مردم، آن‌ها را به سوي خود جلب کنم، ولي اين کار را نکردم، حتي در برابر تحريک طرف مقابل که قصد در عصباني کردن من داشت، تسليم نشدم، زيرا معتقد به خرد جمعي هستم و معتقدم به مسائل بايد عاقلانه و دور از تعصب نگاه کرد و با يک نگاه آسيب شناسانه به داشته و نداشته هاي بعد از 33 سال انقلاب نگاه کرد.
 
رضايي با بيان اين که ملت ايران بعد از 300 سال دستاوردهاي بزرگي در حوزه‌هاي سياسي و نظامي داشته است که بايد آن‌ها را حفظ کرد، گفت: ما نمي‌توانيم با شکل سنتي کشور را اداره کنيم ولو اينکه تيم حاضر برود و تيم ديگري جايگزين آن شود. نياز به تحول اساسي در سيستم مديريتي کشور وجود دارد و بايد فدراليسم اقتصادي اجرا شود و به استان‌ها اختيارات تام در حوزهاي اقتصادي، صنعتي، کشاورزي و علم و فناوري داده شود تا بتوان با اين برنامه ظرفيت عظيم نخبگان کشور را در اداره کشور به کار گرفت.
 
وي با بيان اين که مديريت کشور از حالت جناحي به مديريت فردي رسيده است، گفت: مديريت جمعي دچار سير نزولي شده است و بايد به سمت مديريت جمعي حرکت کنيم آن هم نه با اين ائتلاف هايي که چند نفر نشسته و در پشت پرده تصميم مي‌گيرند و به بقيه ديکته مي‌کنند.
 
وي افزود: اگر اينگونه مديريت‌ها و ائتلاف‌ها کارساز بود نبايد الان در کشور مشکلي وجود داشت، با اين روش ها نمي توان به مديريت دسته جمعي رسيد.
 
رضايي با اشاره به ائتلاف 2+1 گفت: من به اين دوستان پيشنهاد دادم که اگر مايل به ائتلاف هستيد جمعي 400 نفره از نخبگان کشور اعم از حوزوي، دانشگاهي نمايندگان مجلس و مديران سابق نظام را در يک جا گرد آوريد و تا  نفرات ائتلاف با حضور در اين جمع  و ارائه برنامه براي اداره کشور و حل مشکلات بحث کنند و در آخر راي و نظر اين جمع ملاک اين باشد که چه کساني محور ائتلاف باشد و باقي افراد در کنار اينها کار کنند.
 
وي با بيان اينکه مديريت جمعي به معني آن است که هر کس در جاي خودش باشد گفت: نمي‌توان  به کسي که در ورزش تخصص ندارد پست ورزشي داد و شخصي که تخصص ورزشي دارد  اقتصاد را به او سپرد. هر کس بايد در جاي خودش باشد اين آن چيزي است که اسلام و انقلاب از ما مي‌خواهد.
 
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: نياز ديگر امروز کشور ما نياز به گفتگو و تحمل پذيري در سطوح مختلف شده است. امروزه در کشور ما معضل تحمل پذيري و گفتگو به مشکل بزرگي تبديل شده است که از سطح خانواده تا سطح مسئولان وجود دارد.
 
وي با بيان اينکه چرا همديگر را تحمل نمي‌کنيم، گفت: گفتگو به اين معني نيست باهم رقابت نکنيم و يا عقيده خود را کنار بگذاريم بلکه به معني آن است که ما مي‌خواهيم در کنار هم و باهم زندگي کنيم و مشکلات را باهم حل کنيم.
 
رضايي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اين‌که دشمن به جايي حمله کرده که در آن بخش ضعف داشته‌ايم، گفت: دشمن زير يک خم ضعف اقتصادي ما را گرفته و مي خواهد ما را به زمين بزند.
 
وي با اشاره به کاهش ارزش پول ملي گفت: دشمن با برنامه‌هاي که دارد مي‌خواهد ارزش پول ملي را بيشتر از حال فعلي نيز کاهش دهد و ما نبايد با سو مديريت اجازه سو استفاده دشمن را از ضعف اقتصادي خود را بدهيم که اين معضل تنها با برنامه‌اي که توسط مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي ناميده شده است قابل حل است.
 
رضايي اضافه کرد: اقتصاد مقاومتي به معني آن نيست که رياضت را به مردم تحميل کنيم کنيم بلکه به معني آن است که آسيب پذيري اقتصاد را در اين شرايط به حداقل برسانيم.
 
وي افزود: مردم تنها مي توانند اقتصاد مقاومتي را اجرا کنند و بايد از ظرفيت مردمي در اقتصاد استفاده شود تا از وضع موجود رهايي يافت. 
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.