1391/11/25 - 12 : 17
کد خبر: 88
استاندار آذربايجان شرقي:
تمام زواياي تاريخ انقلاب اسلامي براي نسل جديد بازگو شود
استاندار آذربايجان شرقي بازخواني و تبيين تمام زواياي تاريخ انقلاب اسلامي را به ويژه براي نسل جوان جامعه مورد تاکيد قرار داد.
به گزارش احرار نيوز احمد عليرضابيگي شامگاه دوشنبه در مراسم يادواره شهداي کميته انقلاب اسلامي، اظهار داشت: امروز در اين محل جمع شده‌ايم تا قدرداني کنيم از کساني که تاريخ انقلاب اسلامي را خلق کردند و نشان دادند که به خاطر انقلاب و امام حاضرند همه چيز خود را فدا کنند.
 
وي با بيان اين که عظمت انقلاب اسلامي به سادگي به دست نيامده، افزود: يادآوري تاريخ انقلاب اسلامي و گراميداشت ياد شهدا، فرصتي براي اثبات دلدادگي به آرمان‌هاي امام و شهيدان و تذکري براي مردم و مسئولين است تا قدر اين انقلاب را بيشتر بدانند.
 
عليرضابيگي با اشاره به تشکيل کميته‌هاي انقلاب اسلامي بعد از پيروزي انقلاب، خاطرنشان کرد: کميته انقلاب اسلامي در زماني تشکيل شد که هيچ قوه‌اي در کشور وجود نداشت و اين سازمان مردمي در تمام صحنه‌ها حضور يافت و امنيت مردم و تمام امور کشور را عهده‌دار شد.
 
وي با بيان اين که تشکيل کميته انقلاب اسلامي نشانه درايت امام راحل بود، افزود: حضور مردم در تمامي صحنه‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و ايمان و احساس مسئوليت جوانان و همچنين نقش تعيين‌کننده روحانيت، فرصت جسارت را از دشمن گرفت.
 
عليرضابيگي اظهار کرد: کميته‌هاي انقلاب اسلامي مشقت‌هاي زيادي را متحمل شدند و حوادثي که براي نيروهاي اين نهاد انقلابي پيش آمد هرگز فراموش نخواهد شد.
 
وي با تاکيد بر اين که نقش کميته انقلاب اسلامي در تاريخ انقلاب بايد براي نسل جديد تبيين شود، گفت: انقلاب اسلامي مديون ايمان و شجاعت نيروهاي کميته انقلاب است و برچيده شدن تشکيلات کميته نبايد موجب ناديده گرفته شدن خدمات اين نهاد شود.
 
استاندار آذربايجان شرقي با قدرداني از دست‌اندرکاران يادواره شهداي کميته انقلاب اسلامي، بر استمرار اين حرکت تاکيد کرد و گفت: در کنار چنين برنامه‌هايي بايد تاريخ شفاهي انقلاب و آثار به جا مانده از آن دوران با دقت ثبت و ضبط و حفاظت شده و تمام زواياي تاريخ انقلاب اسلامي به طور مرتب و با بهانه‌هاي مختلف به ويژه براي نسل جوان بازگو شود.
 
وي افزود: گاهي نسل جوان تصور مي‌کند که انقلاب اسلامي از ابتدا به همين صورت بوده و حتي براي نسل انقلاب هم گاهي اين غفلت پيش مي‌آيد و فراموش مي‌کنيم که براي رسيدن انقلاب به اين نقطه چه مرارت‌هايي کشيده شده است.
 
عليرضابيگي با بيان اين که همه مسئولان بايد بدانند که اگر به دنبال جلب اعتماد مردم هستند مبناي حرکت آنها بايد طبق سيره امام و شهدا باشد، افزود: تاريخ انقلاب نشان داده است کساني که غير از اين مسير ديگري را طي مي‌کنند از گردونه انقلاب اسلامي حذف شده‌اند و اين انقلاب هيچ‌گونه پلشتي و ناپاکي را در درون خود تحمل نمي‌کند.
 
استاندار آذربايجان شرقي همچنين در ابتداي سخنان خود با تبريک سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، خاطرنشان کرد: ملت ايران براي برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامي هزينه‌هاي زيادي پرداخت کرده و براي استمرار اين حرکت حاضر است از همه چيز خود بگذرد.
 
وي راهپيمايي 22 بهمن را مصداق آمادگي مردم ايران براي دفاع از انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري دانست و گفت: ملت ايران در اين راهپيمايي، موقعيت‌شناسي خود را نشان دادند و ثابت کردند که هر زمان انقلاب اسلامي به پشتيباني و حمايت نياز داشته باشد در 
 
صحنه حاضر شده و دشمنان را مايوس و دوستان را اميدوار و دلگرم خواهند کرد.
 
عليرضابيگي با بيان اين که راهپيمايي 22 بهمن امسال متفاوت با سال‌هاي گذشته بود، افزود: مردم ايران در اين راهپيمايي، شور و هيجان اول انقلاب را دوباره احساس کردند و شعارهاي آنها جواب هر توطئه‌اي بود که نظام سلطه آن را تعقيب مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: عظمت انقلاب اسلامي روز به روز بيشتر خود را نشان مي‌دهد و وعده امام راحل در خصوص صدور انقلاب، امروز در کشورهاي اسلامي به منصه ظهور رسيده است.
 
در اين مراسم که با حضور نماينده ولي فقيه در استان و مسئولان استاني در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد، از خانواده‌هاي شهداي کميته انقلاب اسلامي استان‌هاي آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي با اهداي تنديس يادبود و هدايايي قدرداني شد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.