1392/1/18 - 05 : 46
کد خبر: 819
مديرکل ميراث فرهنگي آذربايجان‌شرقي:
250 هزار نفر در نوروز به ديدار زلزله‌زدگان ارسباران رفتند
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از بازديد 250 هزار نفر از مناطق زلزله‌زده استان در ايام نوروز خبر داد و گفت: تعداد گردشگران استان در ايام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزايش يافت.

تراب محمدي پيش از ظهر امروز در آيين تجليل از اعضاي ستاد تسهيل سفرهاي نوروزي آذربايجان شرقي با اشاره به زيرساخت‌هاي ايجاد شده گردشگري در استان اظهار کرد: آذربايجان‌شرقي در چند سال گذشته به مقصدي جديد براي گردشگران داخلي و خارجي تبديل شده و نوروز امسال به خاطر آب و هواي معتدل استان، تعداد گردشگران ورودي به اين استان با رشد 30 درصدي مواجه بود.

محمدي با اشاره به رشد 100 درصدي اقامت در آذربايجان‌شرقي در نوروز 92 افزود: دستاوردهاي اقدامات ستاد تسهيلات سفر اين استان، افزايش ماندگاري سفر از دو روز به سه روز در آذربايجان‌شرقي بوده است.

وي ورود گردشگران خارجي به استان، در نوروز امسال را بسيار قابل توجه خواند و گفت: در روزهاي پاياني تعطيلات نوروزي نيز حضور و استقبال عمده گردشگران از اين استان بسيار زياد بود.

دبير ستاد تسهيلات سفرهاي آذربايجان‌شرقي گفت: بر اساس اعلام هتل‌ها و مراکز اقامتي، 78 درصد اين مراکز در تعطيلات نوروزي، اشغال بودند.

 *آسياب خرابه جلفا و آبشار گل‌آخور کليبر پر بازديدترين مناطق طبيعي

وي آسياب خرابه جلفا و آبشار گل‌آخور کليبر را پر بازديدترين مناطق طبيعي استان در ايام نوروز امسال اعلام کرد.

محمدي با اشاره به  اينکه در ايام نوروز موزه آذربايجان با 290  هزار بازديدکننده بيشترين بازديد در ميان موزه‌ها و بازار تبريز با 850 هزار بازديدکننده پر بازديدکننده در محوطه‌هاي تاريخي بود، افزود: در اين مدت روستاي تاريخي کندوان با 560 هزار بازديدکننده در ميان روستاهاي هدف گردشگري،‌ کليساي سنت استپانوس با 210 هزار و امامزاده نوجه مهر با 140 هزار بازديدکننده بيشترين بازديدکننده‌ها را داشته‌اند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان‌شرقي افزود: مجموعه نمايشگاه‌هاي نوروزي صنايع دستي، هنرهاي سنتي و سوغات استان با استقبال کم‌نظير و ويژه گردشگران نوروزي مواجه شد.

به گفته مديرکل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان، اين نمايشگاه‌ها و بازارچه‌ها در اغلب شهرهاي استان همچون  تبريز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کليبر، مرند، ميانه، جلفا، هتل‌هاي استان، مجتمع‌هاي بين راهي، فرودگاه، ايستگاه‌هاي راه و آهن، بوستان‌ها و پارک‌ها ميزبان گردشگران نوروزي بودند.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در اين استان، گفت: حدود 600 غرفه در قالب اين جشنواره ايجاد شده بود که در استان نزديک به 3 ميليون نفر از آن‌ها بازديد کرده و بيش از 10 ميليارد ريال نيز فروش کردند.

محمدي در مورد محتواي اين نمايشگاه‌ها گفت: بازديدکنندگان از نمايشگاه‌هاي نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي، آيين‌هاي نوروزي و سوغات در تمام شهرهاي استان، با هنرهايي از جمله منبت‌کاري، معرق‌کاري و نازک‌کاري چوب، شيشه‌گري، نقاشي روي سفال، سبد بافي، سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ساخت زيورآلات، قلمزني روي مس، نقره کاري، چرم و کفش، قالي‌هاي هنري، گليم و ورني بافي، روسري چاپ باتيک، ممقان دوزي و لباس‌هاي محلي آذربايجان آشنا شدند.

 *محور بزرگراه پيامبر اعظم (ص) و محور تبريز- جلفا پر ترددترين محورهاي آذربايجان‌شرقي

وي ادامه داد: بر اساس آمار اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي استان محور بزرگراه پيامبر اعظم (ص) و محور تبريز- جلفا بيشترين تردد را در تعطيلات نوروزي داشتند.

محمدي با اشاره به تورهاي ويژه مناطق زلزله‌زده، گفت: 250 هزار نفر در قالب اين تورها از چهار شهرستان زلزله‌زده استان بازديد کردند.

 *اضافه شدن 1800 تخت به هتل‌هاي آذربايجان‌شرقي

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان‌شرقي بيان داشت: پارسال بيش از يک هزار و 800 تخت به مجموع ظرفيت هتل‌ها و مهمانپذيرهاي استان افزوده شد.

وي اظهار اميدواري کرد، با هتل‌هاي در دست ساخت، امسال نيز يک هزار و 800 تخت به تخت‌هاي هتل‌هاي آذربايجان شرقي اضافه مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.