1392/1/18 - 05 : 18
کد خبر: 813
استاندار آذربايجان‌شرقي:
رغبت زياد اتباع کشورهاي همسايه براي سفر به آذربايجان‌شرقي
استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: امروز اتباع کشورهاي همسايه نيز رغبت زيادي براي سفر به آذربايجان‌شرقي دارند و اين موضوع محدود به ايام خاصي نيست و مدام در حال افزايش است.

احمد عليرضابيگي صبح امروز در مراسم تجليل از فعالان ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان، با بيان اين که اظهار رضايت گردشگران و مسافران نوروزي، نقطه قوت بخش گردشگري استان بود، اظهار کرد: بايد تلاش کنيم تا نوروز به عنوان سکوي پرش در حوزه گردشگري استان تبديل شود و با استفاده از اين ظرفيت براي پذيرايي از مسافران و گردشگران در فصل جديد گردشگري آماده شويم.

رييس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي آذربايجان شرقي افزود: نوروز براي ما يک پروژه ملي و تابلوي زيبايي از باور و محبت مردم به نوشدن طبيعت و تلاش دستگاه‌ها براي تجلي ظرفيت‌ها و زيبايي‌ها و به نمايش گذاشتن برجستگي‌ها و کارآمدي‌هاست.

وي خاطرنشان کرد: مردم وقتي مي‌بينند که ساز و کارهاي لازم براي اين که آنها ايام نوروز را با آرامش سپري کنند  فراهم شده، احساس ارزش و احترام مي‌کنند و هرچه رضايت‌مندي مردم از گروه‌هاي فعال تحت ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي افزايش يابد زمينه وفاق و همدلي و دلبستگي بيشتر به آب و خاک و ارتقاي ايمان و معنويت را فراهم مي‌کند.

عليرضابيگي تصريح کرد: تلاش‌هايي که براي تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز در بهره‌مندي مردم از موهبت‌ها صورت گرفته مربوط به ديروز و امروز نيست و ما امروز ثمره تلاش‌هاي گذشته به ويژه در دولت‌هاي نهم و دهم را مشاهده مي‌کنيم.

وي تاکيد کرد: با شاخص‌هاي بالايي که در زمينه جذب گردشگر به دست آورده‌ايم از اين پس ديگر شاخص‌هاي پايين‌تر به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود و اين حق مردم و سرزمين ماست که در جايگاه بالاتري خود را عرضه کنند.

رييس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي آذربايجان شرقي با بيان اين که مردم ايام نوروز را به آرامي سپري کردند، افزود: اين موفقيت محدود به تلاش يک يا چند دستگاه نبود؛ بلکه همه سازمان‌ها دست به دست هم دادند تا براي کساني که آذربايجان شرقي را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند خاطره خوشي باقي بماند.

اتباع کشورهاي همسايه رغبت زيادي براي سفر به آذربايجان‌شرقي دارند

وي اضافه کرد: امروز اتباع کشورهاي همسايه نيز رغبت زيادي براي سفر به آذربايجان‌شرقي دارند و اين موضوع محدود به ايام خاصي نيست و مدام در حال افزايش است.

عليرضابيگي گفت: در اين فرصت از تمام کساني که ساعت‌هاي آرامش و در کنار خانواده بودن را صرف خدمت به مردم و ايفاي مسئوليت کردند قدرداني مي‌کنيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات چشمگير در حوزه جذب گردشگر در استان، گفت: اين مسئوليت تنها متوجه سازمان ميراث فرهنگي نيست و همه دستگاه‌ها در آن سهيم هستند.

وي با اشاره به افزايش سفرهاي نوروزي به منطقه آزاد ارس، انعکاس ظرفيت‌هاي اين منطقه در سطح ملي را يکي از عوامل جذب گردشگر به اين منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد ارس با تمام نرم‌افزارهايي که براي آن تعريف شده توانسته است خيل عظيم گردشگران را به سمت بهره‌مندي از موهبت‌هاي خدادادي جذب کند که اين موضوع يک توفيق باارزش و يک ظرفيت ويژه محسوب مي‌شود.

عليرضابيگي همچنين تلاش شهرداري‌هاي استان در ايجاد محيطي آرام و مناسب براي گردشگران و ميهمانان نوروزي را برجسته و چشمگير دانست و افزود: آنچه در ايام نوروز در شهرهاي استان به ويژه در تبريز و شهرهايي چون مراغه و مرند مشاهده شد طراوت، پاکيزگي و محيطي آرام و دلچسب براي ميهمانان بود که اين فضا محصول تلاش همه شهروندان، شهرداران و فعالان مرتبط با خدمات شهري بود.

وي خاطرنشان کرد: تمام اين تلاش‌ها در شرايطي صورت گرفت که بخشي از استان، متاثر از حادثه زلزله بود و به فضل الهي توانستيم با اقدامات مربوط به بازسازي مناطق زلزله‌زده، صحنه‌هاي ناشي از اين حادثه را به نقطه قوت تبديل کنيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه فتح گردشگري در آذربايجان‌شرقي در ايام نوروز تازه آغاز مي‌شود، اظهار کرد: بهار و تابستان حتي پاييز و زمستان آذربايجان زيباست و بايد هنرمندي داشته باشيم تا اين زيبايي‌ها را معرفي و نشان دهيم.

در پايان اين مراسم از مديران دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در ايام نوروز و اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي آذربايجان شرقي با اهداي لوح و هديه، قدرداني شد. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.